امروز چهارشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۴
دسته بندی سایت
برچسب های مهم
پیوند ها
اصلاح رفتارهای نادرست و ناشایست دانش آموز پایه اول ابتدایی
تعداد صفحات: 29 صفحه
قیمت: 2500 تومان
مدل: PDF & Word (فایل بصورت ورد قابل ویرایش)
مختصری از متن اقدام پژوهی:
چکیده
اینجانب ساره…………، معلم پایه اول ابتدایی با مدرک تحصیلی ……………. مدت ………… است که مشغول تعلیم و تربیت فرزندان این آب و خاک می باشم. در سال جاری در دبستان …….. واقع……………. دوران خدمت خود را گذراندم.
در کلاس من دانش آموزی به نام محمد بود که اصالتا سیستانی بود و مدت کمی هم بود که بخاطر کار پدر خود به شمال مهاجرت کرده بودند. متاسفانه این دانش آموز دچار بعضی اختلالات رفتاری ناشایست شده بود. از قبیل شلوغي کردن، مسخره کردن ديگران، اذيت دادن به ديگر دانش آموزان، حسودی کردن، تنبلي، بي حوصلگي، فحش، لجبازي، سردرد بود.
در پایان با راهکارهایی که توسط خودم و همکاران اجرا شد توانستیم مشکل این دانش آموز را رفع نماییم. این راهکارها به شرح زیر است:
کلید واژه: دانش آموز – پایه اول – رفتار ناشایست – حسادت – فحش
توصیف وضعیت موجود و تشخیص مسئله
ارزشيابي تاثير اقدام جديد و تعيین اعتبار
یکی از عوامل بازدارنده در امر تحصیل، اختلالات رفتاری می باشد. معلّمان در برابر اختلالات رفتاری، به شکل های متفاوتی از خود عکس العمل نشان می دهند. برخی از معلّمان آنان را به شدّت سرکوب می کنند. بعضی از معلمان، در مقابل آنان کو تاه می آیند؛ بعضی دیگر آنان را به حال خود رها می کنند. امّا واقعیت این است که در این حالت مشکل ادامه خواهد یافت و مشکلات دیگری نیز به دنبال خواهد آورد.
به نظر می رسد راه منطقی این است که وقتی مشکلی در کلاس پیش می آید؛ بهتر است ابتدا آن مشکل شناسایی شود سپس آن مشکل به صورت علمی مورد بررسی قرار گیرد. بعد از آن راه حل هایی جهت رفع مشکل پیدا کرده و به صورت عملی آن مشکل رفع گردد.
در سال تحصيلي 91-92 در پايه اول مدرسه ………. مشغول به خد مت شدم. وقتي براي اولين بار به کلاس رفتم از فرا گيران خواستم خود شان را معرفي نمايند وقتي نوبت به محمد رسيد، ديدم پسری با پوست سياه گوشه کلاس نشسته است. و با صدايي بلند خودش را معرفي کرد. اما وقتي دانش آموزی با صداي بلند خودش را معرفي مي کرد. محمد از من می خواست که به او بگويم با صداي پايين خودش را معرفي نمايد چون من حوصله سروصداي آنها را ندارم. و اگر کسي حرف مي زد محمد او را مسخره مي کرد يا با او دعوا مي کرد و مي گفت صداي شما سر من را به درد مي آورد.
براي اينکه بيشتر با او آشنا شوم رفتارهاي او را زير نظر گرفتم. براي پي بردن به واقعيت مسئله، مادر ايشان به آموزشگاه دعوت گرديد. مادر محمد زني کم سن و سال و بي خيال بود. و براي فرزندش چندان اهميتي قائل نبود و با بي خيالي به رفتارهاي محمد نگاه مي کرد. به مادر محمد گفتم آيا براي درمان سردرد محمد او را به پزشک برده اند. ايشان جواب داد که فرزندش را چندين بار به پزشک برده اند ولي آنان نتوانستند او را معالجه نمايند. و ضمناً مادر محمد تذکر داد که وقتي هوا سرد است در زنگ تفریح محمد به بيرون نرود و کلاهش را نيز از سرش بيرون نياورد چون دچار سردرد مي شود. از او پرسيدم رفتار و اخلاق محمد در خانه چطور است؛ ايشان گفت: خانم او خيلي بد اخلاق است به حرف گوش نمي دهد؛ خلاصه از دست او خسته شده ايم. از او خواستم که همکاري لازم رادر مورد اصلاح رفتارهاي پسرش با ما بکند ولي ايشان گفت: به من مربوط نيست. لطفاً من را ديگر به مدرسه دعوت نکنيد. چون رفتارهاي او اصلاح نمي شود. از دعوت من به مدرسه نيز ناراحت شده بود. بنابراين متوجه شدم که نمي توانم به کمک ايشان اميدوارم باشم. با توجه به اطلاعات بدست آمده سوالات زير براي رفع مشکل محمد در ذهن من ايجاد گرديد.
براي گردآوري اطلاعات روشهاي متعددي وجود دارد؛ با توجه به موضوع پژوهش، به نظر مي رسد که ما مجبور باشيم از چند روش به صورت ترکيبي براي جمع آوري اطلاعات استفاده نماييم. در اين پژوهش روشهاي مشاهده، مشاهده مشارکتي و مصاحبه را انتجاب نموديم. از طريق مشاهده رفتارهاي محمد را زير نظر گرفته واطلاعات لازم در مورد محمد بد ست مي آمد و از طريق مشاهده مشارکتي تغیيراتي که در نتيجه ارتباط با من ايجاد مي گرد يد وتا ثيراتي که متغيرها، بر ايشان مي گذاشت مورد مشاهده قرار گرفت. به نظر مي رسد از طريق اين روشها اطلاعات لازم در مورد محمد بدست مي آمد و ما هر چه بيشتر با خصوصيات اخلاقي ورفتاري ايشان آشنا مي شديم تا بتوانيم مشکلات محمد را حل نمائيم.
ابتدا رفتارهاي محمد را زير نظر گرفته وبه دقت مشاهده مي شد. وقتي براي اولين بار به کلاس رفتم از فراگيران خواستم خودشان را معرفي نمايند. وقتي به محمد رسيدم ديدم دانش آموزی با پوست تيره، کثيف، با کلاه وروسري در گوشه کلاس نشسته است. با صداي بلندي خود را معرفي نمود. به طوري که با اين کار خود ديگر دانش آموزان را نيز متوجه خود ساخت. و وقتي ديگر دانش آموزان خود را معرفي مي کردند محمد به شکلي مي خواست آنها را مسخره نمايد. وقتي ديگر دانش آموزان در اوقات فراغت با يکديگر صحبت مي کردند ايشان مي گفت که صدا نکنيد. من حوصله سرو صداي شما را ندارم و سرم را به درد مي آوريد. محمد با ديگر دانش آموزان دعوا مي کرد ودانش آموزان دائماً از او نزد من شکايت مي کردند. وقتي در روي تخته مطلبي مينوشتم محمد صداي حيوانات را در مي آورد. و به ديگر دانش آموزان اذ يّت ميکرد.
بطوريکه محمد نظم کلاس را بر هم مي زد ودرچنين محيطي آموزش امکان پذ ير نبود. ابتدا احساس کردم شايد ضعف از خودم باشد که ايشان اينچنين مي کند. سپس مادر ايشان را به مدرسه دعوت نمودم. از او پرسيدم رفتار محمد در خانه چگونه است؟ ايشان گفت: که خانم ما از دست او به تنگ آمده ايم. به حرف های ما گوش نمي دهد. بد اخلاق است. به در سهايش توجه نمي کند. به زور او را به حمّام مي بريم ودر نهايت گفت: که خانم ايشان بيماري سردرد دارد و هنگاميکه هوا سرد است بهتر است که در زنگ تفریح در کلاس بماند. از ايشان پرسيدم که آيا براي درمان سردرد ايشان اورا به پزشک برده ايد؟ ايشان جواب داد که چند ين بار برده ايم ولي خوب نشده است.
وقتي به خاطر کار نابهنجارش به او تذکر مي دادم ايشان با لحن بدي به من جواب مي داد. يک روز از اوخواستم که به خاطر بي ادبي اش نسبت به من، از من معذرت بخواهد ولي ايشان معذرت نخواست هر چه اصرار کردم فايده اي نکرد و ايشان مغرورانه به من نگاه مي کرد اورا به نزد مدير مدرسه فرستادم ولي حرفهاي مدير نيز در او تاثيري نکرده بود! ناخودآگاه از ذهنم خطور کرد که اين بچه تقصيري ندارد! بلکه روابط غلط خانوادگي، محمد را به اين شکل بار آورده است در واقع ايشان داراي مشکل رفتاري ورواني است که بايد حل شود. ابتدا مسئله را با يکي از روانشناسان علی آباد در ميان گذاشتم و ايشان راهنمايي هاي لازم را جهت حل مشکل ارائه نمود. سپس با دو تن از مشاورين علی آباد در اين زمينه مشورت کردم اينها نيز راهنمايهاي لازم را عرضه داشتند. بعد به د نبال کتابهاي روانشناسي اختلالهاي رفتاري، روانشناسي رشد، روابط انساني در آموزشگاه و تحقيقاتي که در اين زمينه انجام گرفته بود مورد مطالعه قرار دادم تا ببينم مشکل را چگونه مي توانم حل نمايم. در واقع من خودم را چگونه تغيير دهم تا رفتارهاي محمد تغيير کند. محمد دانش اموزی است که رفتارهاي ايشان مغاير با مقررات کلاس مي باشد. از جمله مشاهدات و اطلاعات بدست آمده در زير ارائه مي گردد:
محمد هر روز دانش آموزان را مسخره مي کند.
محمد هر روز با دانش آموزان دعوا مي کند.
محمد معمولاً احساس سردرد مي کند.
محمد معمولاً در کلاس صداي حيوانات را در مي آورد.
محمد در خانه و مدرسه بد اخلاق است.
محمد از نظر درسي ضعيف است.
محمد بي حوصله است.
روابط والدين با محمد غلط بوده است.
...
مبلغ قابل پرداخت 12,000 تومان
برچسب های مهم
فارسی ساز Dragons Dogma 2 آموزش نصب : https://parsiteamsite.ir/product13/dd2/index.html ... ...
کتاب صوتی حقوق بین الملل عمومی تدوین جدید ضیایی بیگدلی ...
به اطلاع علاقهمندان به تاریخ هنر میرسانیم که فایل PDF با عنوان «هنر پارتی و ساسانی» از نویسنده ماریوبوسایلی و امیرتوشراتو منتشر شده است. این اثر به تحلیل عمیق و مستند هنر و فرهنگ در دوران پارتی و ساسانی میپردازد. مطالعه این اثر میتواند افقهای جدیدی را در درک ... ...
دانلود پاورپوینت آزمایشگاه بیوشیمی متابولیسم ...
دانلود سوالات آزمون دکتری بیوشیمی بالینی با پاسخنامه از سال 1394 تا 1403 دانلود دفترچه سوالات آزمون دکتری رشته بیوشیمی بالینی سال 1394 (با پاسخنامه) دانلود دفترچه سوالات آزمون دکتری رشته بیوشیمی بالینی سال 1395 (با پاسخنامه) دانلود دفترچه سوالات آزمون دکتری رشته ... ...
کتاب آن اصلِ کاری حقایقی ساده اما حیرتانگیز که پشت نتایج فوقالعاده پنهان هستند!. حاشیۀ متن صفحات این کتابِ بسیار ارزشمند، اندک است اما بسیار خوانا میباشد و در گوشی همراه ممکن است نیاز باشد که صفحه را چرخش دهید تا بر مطالب، تسلط بهتر داشته باشید. نویسنده: گری کلر و جی ... ...
نقشه معماری مسکونی 153 متری ،عرض ساخت 10 متر طول کل ساخت 15.3 متر ولی مساحت مفید این مسکونی 153 متر هست این پلان دو خوابه طراحی شده که هر دو اتاق خواب معمولیه با ابعاد مناسب و با در نظر گرفتن فضای مناسب برای کمد دیواری درب اتاق خوابها در فضای خصوصی و بدون دید از طرف ... ...
کتابِ از فروغالسلطنه تا انیسالدوله نویسندگان: خسرو معتضد و دکتر ابوالقاسم تفضلی حجم فایل: ۸.۶مگابایت تعداد صفحات: ۶۷۴ ... ...
این فایل پاسخ تمامی سوالات مبحث پیدا و پنهان - تغییرات اجتماعی و فرهنگی در ایران می باشد. تعداد جلسات : 5 فایل منطبق با اخرین تغییرات سوالات می باشد و با استفاده از آن نمره 20 را در همه جلسات این آزمون کسب خواهید کرد . ...
دانلود سوالات آزمون دکتری اپیدمیولوژی با پاسخنامه از سال 1394 تا 1403 دانلود دفترچه سوالات آزمون دکتری رشته اپیدمیولوژی سال 1394 (با پاسخنامه) دانلود دفترچه سوالات آزمون دکتری رشته اپیدمیولوژی سال 1395 (با پاسخنامه) دانلود دفترچه سوالات آزمون دکتری رشته اپیدمیولوژی ... ...
فایل کامل پاورپوینت همانندسازی DNA (87 اسلاید) — در یوکاریوت، پروکاریوت، روش حلقه چرخان، همانند سازی تلومر و تنظیم همانندسازی. این بسته شامل دو فایل پاورپوینت حرفهای (مجموعاً 87 اسلاید) درباره همانندسازی DNA در موجودات یوکاریوتی و پروکاریوتی است، به همراه روش حلقه چرخان ... ...
دانلود سوالات آزمون دکتری زیست پزشکی سامانه ای با پاسخنامه از سال 1396 تا 1403 دانلود دفترچه سوالات آزمون دکتری رشته زیست پزشکی سامانه ای سال 1396 (با پاسخنامه) دانلود دفترچه سوالات آزمون دکتری رشته زیست پزشکی سامانه ای سال 1397 (با پاسخنامه) دانلود دفترچه سوالات ... ...
نویسنده: اعضای کارگروه تلفيق نتايج مطالعات نظری با پشتيبانی دبيرخانة شــورای عالی آموزش وپرورش معرفی مفاد اين مجموعه طی جلســات ٨٠١ تا ٨٠٨» شــورای عالی آموزش وپرورش»(در مشهد مقدس، از ٢٩بهمن تا اول اســفند ١٣٨٨ )مورد بررسی و تأييد ... ...
دانلود سوالات آزمون دکتری سالمند شناسی با پاسخنامه از سال 1394 تا 1403 دانلود دفترچه سوالات آزمون دکتری رشته سالمند شناسی سال 1394 (با پاسخنامه) دانلود دفترچه سوالات آزمون دکتری رشته سالمند شناسی سال 1395 (با پاسخنامه) دانلود دفترچه سوالات آزمون دکتری رشته سالمند ... ...
دانلود سوالات آزمون دکتری کاردرمانی با پاسخنامه از سال 1394 تا 1403 دانلود دفترچه سوالات آزمون دکتری رشته کاردرمانی سال 1394 (با پاسخنامه) دانلود دفترچه سوالات آزمون دکتری رشته کاردرمانی سال 1395 (با پاسخنامه) دانلود دفترچه سوالات آزمون دکتری رشته کاردرمانی سال 1396 ... ...
کتاب تاریخ بلعمی دو جلدی به تصحیح محمدتقی بهار "ملکالشعراء" مؤلف: ابوجعفرمحمد طبری حجم فایل: ۲۲مگابایت تعداد صفحات: ۷۳۶ + ۶۳۲ ... ...
کمیاب کتاب : مسائل نوجوانان و جوانان مولف : افسانه نراقی زاده تعداد صفحات : فصل اول (111 ص) فرمت فایل : pdf قابل سرچ ... ...
کتاب هـنر زندگی مراقبهٔ ویپاسانا مطابق با آموزشهای س.ن.گویانکا نویسنده: ویلیام هارت ترجمه توسط گروه مترجمین حجم فایل: ۱.۵مگابایت تعداد صفحات: ۱۳۸ ... ...
کتاب دانشمندان بزرگ جهان علم مترجم: محمود مصاحب حجم فایل: ۸.۲مگابایت تعداد صفحات: ۴۱۱ ... ...
کتاب رام کردن ذهن سرکش نویسنده: فیث جی.هارپر مترجم: پگاه ملکیان حجم فایل: ۱۵.۸مگابایت تعداد صفحات: ۲۲۰ ... ...
دانلود سوالات آزمون دکتری مدیریت و اقتصاد با پاسخنامه از سال 1394 تا 1403 دانلود دفترچه سوالات آزمون دکتری رشته مدیریت و اقتصاد سال 1394 (با پاسخنامه) دانلود دفترچه سوالات آزمون دکتری رشته مدیریت و اقتصاد سال 1395 (با پاسخنامه) دانلود دفترچه سوالات آزمون دکتری رشته ... ...
دانلود سوالات آزمون دکتری طب سوزنی با پاسخنامه از سال 1399 تا 1403 دانلود دفترچه سوالات آزمون دکتری رشته طب سوزنی سال 1399 (با پاسخنامه) دانلود دفترچه سوالات آزمون دکتری رشته طب سوزنی سال 1400 (با پاسخنامه) دانلود دفترچه سوالات آزمون دکتری رشته طب سوزنی سال 1401 ... ...
پاورپوینت با موضوع : آموزش دانش آموزان sharpدیر_آموز (نیاز خاص آموزشی) ...
دانلود پاورپوینت نظریه اسکینر ...
دانلود سوالات آزمون دکتری علوم تغذیه با پاسخنامه از سال 1394 تا 1403 دانلود دفترچه سوالات آزمون دکتری رشته علوم تغذیه سال 1394 (با پاسخنامه) دانلود دفترچه سوالات آزمون دکتری رشته علوم تغذیه سال 1395 (با پاسخنامه) دانلود دفترچه سوالات آزمون دکتری رشته علوم تغذیه سال ... ...
دانلود سوالات آزمون دکتری کتابداری پزشکی با پاسخنامه از سال 1394 تا 1403 دانلود دفترچه سوالات آزمون دکتری رشته کتابداری پزشکی سال 1394 (با پاسخنامه) دانلود دفترچه سوالات آزمون دکتری رشته کتابداری پزشکی سال 1395 (با پاسخنامه) دانلود دفترچه سوالات آزمون دکتری رشته ... ...
دانلود سوالات آزمون دکتری بیومدیکال مقایسه ای با پاسخنامه از سال 1398 تا 1403 دانلود دفترچه سوالات آزمون دکتری رشته بیومدیکال مقایسه ای سال 1398 (با پاسخنامه) دانلود دفترچه سوالات آزمون دکتری رشته بیومدیکال مقایسه ای سال 1399 (با پاسخنامه) دانلود دفترچه سوالات ... ...
اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.
ایجاد وب سایت یامحبوب ترین ها
پرفروش ترین ها
پر فروش ترین های فورکیا
پر بازدید ترین های فورکیا