دسته بندی سایت
برچسب های مهم
پیوند ها
تعداد صفحات: 34 صفحه
قیمت: 3000 تومان
مدل: Word & PDF (فایل بصورت ورد قابل ویرایش)
مختصری از متن اقدام پژوهی:
چکیده:
آنچه باعث ارتقاء سطح علمی دانش آموزان مقطع هنرستان می شود، علاوه بر برخورداری از دبیرانی با معلومات و با تجربه برخورداری از کتبی است که بتواند نیازهای علمی دانش آموزان را برطرف کند. در حال حاضر مسئله ای در مدارس به شکل رقابتی مطرح است به عنوان "درصد قبولی"، که این موضوع بین مدارس مختلف شهر، شهرستان، استان و کشور به صورت معضلی در آمده است، دبیران زیادی می توانند شهادت بدهند که مدیر مدرسه از آنان خواسته است همه دانش آموزان را "قبول" کنند و "نمره" بدهند تا شاخص درصد قبولی- به عنوان ملاک رسمی موفقیت یک مدرسه و مدیر- بالا برود!
آنچه در این مبحث کوتاه به آن پرداخته میشود، عمکرد نادرست در برخورد با دانشآموزان ضعیف است، دانشآموزانی که برای ادامه تحصیل بی انگیزه هستند و این بیانگیزگی باعث شده است که نه تنها به درس و مدرسه علاقه نشان ندهند بلکه از آن به نوعی فراری باشند و مدرسه را تنها مفری بدانند برای دوستیابی و تفریح و وقت گذرانی و البته مسائل حاشیهای دیگر که باز هم پرداختن به آنها مورد بحث ما نیست. اما همین دانشآموزان ضعیف و فراری از مدرسه که شاید در طول مدت تحصیل خود حتی یک بار هم بعضی از دروس را نمره خوبی نگیرند به راحتی در پایان سال نمره قبولی میگیرند و به سطوح بالاتر میروند، مسئله و سوال اصلی این است، چرا چنین اتفاقی میافتد و چرا باید زمینهای برای چنین فاجعهای وجود داشته باشد؟ مسئله دیگری که باعث شده دانشآموزان بدون داشتن سواد علمی مناسب به پایههای بالاتر ارتقاء پیدا کنند، عدم توجه به "نمره مستمر" است، این نمره مستمر در طول سال به دانشآموز کمک میکند تا به اصطلاح اگر در طول سال درس خوانده اما شب امتحان مشکلی برایش پیش آمده و نتوانسته در بخواند بانمره مستمر که به واقع حق اوست، حقی از او ضایع نشود، اما متاسفانه بعضی از دانشآموزان به این نکته توجهی نمیکنند و از نمرات مستمر خوبی برخوردار نیستند و این موضوع باعث میشود که نمره نهایی آنها پایین آمده و حق آنان ضایع گردد. اینجانب معصومه خسروپور مدیر هنرستان آتیهسازان شهرستان نهاوند در اقدام پژوهی حاضر تصمیم گرفتم به کمک راهکارهای جذاب سطح معلومات و نمرات مستمر هنرجویان هنرستان خود را افزایش دهم.
فهرست مطالب
مقدمه. 1
بیان مسئله. 2
توصیف وضع موجود. 4
گردآوری شواهد (1)5
پیشینه تحقیق:7
تجزیه وتحلیل داده ها9
یافتن راه حل ها9
انتخاب طرح جدید و اجرای آن.. 11
گردآوری شواهد (2)13
بایدها و نبایدهای ارزش یابی مستمر. 16
نکات خاص در ارزشیابی مستمر. 16
مقايسه ارزش يابي پاياني با ارزش يابي مستمر. 17
خطاهاي رايج در اجراي ارزش يابي مستمر. 18
ارزش یابی پایانی.. 20
مزایا و معایب سنجش و ارزشیابی پایانی.. 20
نتيجه گيري، ايرادها، پيشنهادها23
منابع.. 28
تغييرات به وجود آمده در امر آموزش به دليل توسعة وسايل ارتباطات جمعي، و محيط هاي مجازي آموزش باعث شده است كه شاگردان حداقل از كتابهاي درسي خود بسيار جلوتر بيفتند (گرچه جلوتر بودن آنها از دبیرين و اساتيد خود جاي بحث و بررسي جداگانه را دارد) لذا لزوم نوآوري در ارائة روشهاي تدريس و ارزشيابي به وجود آمده است. دبیريني كه با روشهاي تدريس سخنراني و حداكثر يكي دو روش ديگر عادت كرده بودند، اينك با بحث هاي جديد مواجه مي شوند، آموزش گروهي، تهيه چك ليست انتظارات و... و خلاصه اينكه با ارزشيابي مستمر دانش آموزان خود را به گونه اي تربيت كنند كه آنها در تعامل با يكديگر دانشي را بياموزند. عملكردهاي آنها را تقويت كنند تا ديگر آنها شنوندگان صرف نباشند كه هر چه دبیرين مي گويند به گوش جان خريدار باشند. به آنها ياد بدهند كه پرس و جو كنند و محققاني خوب شوند. ديگر دبیران به آنها ياد ندهند، بلكه بر كار آنها نظارت كنند تا خود در تعامل با هم ياد بگيرند منابع را به آنها معرفي كنند تا خود به بسط دانش خود بپردازند، وقتي روشهاي تدريس تغيير مي يابد الزاماً نوآوريهايي نيز بايد در نحوة اندازهگيري و سنجش پيشرفت تحصيلي فراگيران به وجود آيد. ولي روشهاي ارزشيابي پيشرفت تحصيلي همگام با تغيير برنامه هاي درسي و روشهاي تدريس پيش نرفته است. هدف ارزشيابي خدمت به آموزش است، نه در كمين نشستن براي غافلگير كردن دانشآموز و محك زدن او با معيار آنچه نميداند. فرهنگ موفقيت را مي توان با كاربرد صحيح در آموزش و ارزشيابي بر فضاي كلاس غالب كرد.
از نظر اسلام نيز ارزشيابي يك ارزشيابي مستمر است، براي سنجش ما به كل اعمال ما در طول زندگي توجه مي شود و ملاك محاسبه تنها آخرين اعمال ما نيست، امام رضا مي فرمايد: از ما نيست هركس كه روزانه اعمال خود را مورد محاسبه قرار ندهد.[1]
پس بر اساس اين بيان گهربار ارزشيابي در منطق دين يك ارزشيابي مستمر و روزانه است و همچنين در بيان احكام دين، دانش زماني مورد اهميت و داراي ارزش است كه در اعضا و جوارح ما نمايان شود و بايد سعي شود شيوه ارزشيابي از شناختي به عملكردي تبديل شود حضرت علي (ع) مي فرمايد: بيارزشترين دانش دانشي است كه برسر زبان است و برترين علم علمي كه در اعضا و جوارح آشكار گردد.[2]
در اينجا بحث از عملكرد است نه دانستن و نوشتن و بيان كردن، قران كريم مي فرمايند: هركس كار خيري انجام بدهد محاسبه مي شود حرفي از دانستن و بيان كردن نيست پس ما مي آموزيم براي انجام دادن.
اگر مي خواهيم نقش نمرات ارزشيابي مستمر را در يادگيري دانش آموزان بررسي نماييم بايد با مفهوم «ارزشيابي مستمر» آشنا شويم به همين منظور با تعريف ارزشيابي، انواع ارزشيابي و ارزشيابي مستمر مطلب را آغاز مي نماييم.
«ارزشيابي عبارت است از فرايندي منظم و منسجم براي مشخص نمودن ميزان پيشرفت دانش آموزان در مسير رسيدن به هدف هاي آموزشي و پرورشي.»
ارزشيابي از منظر و ديدگاه دبیران اهميت خاصي دارد. دبیران از طريق ارزشيابي مي توانند:
الف) از ميزان اثر بخشي و كارايي تدريس خود اطلاع حاصل نمايند.
ب) از ميزان تحقق اهداف آموزشي اطلاع حاصل نمايند.
ج) از ميزان آگاهي و آمادگي دانش آموزان براي شروع آموزش مطالب جديد اطمينان پيدا كنند.
د) با تفاوت هاي فردي دانش آموزان خود بيشتر آشنا شوند.
برنامه ريزان و كارشناسان آموزشي نيز مي توانند:
1) تاكيد بر اندازه گيري مهارتهاي تفكر و مهارتهاي يادگيري فراگيران.
2) به كارگيري روش ها و ابزارهاي اندازه گيري نوين.
3) تاكيد بر ارزشيابي تدريجي (مستمر) به جاي ارزشيابي نهايي.
4) توجه به ارزشيابي هاي گروهي.
5) ارزشيابي در خارج از چهار ديواري مدرسه و كلاس درس.
6) ارزشيابي پوشه اي.
7) تاكيد بر تفكر واگرا، همگام با تفكر واگرا.
تعريف ارزش يابي مستمر
ارزشیابی عملکرد دانشآموز طی فعالیتهای گوناگون داخل کلاس (آزمایشها، پرسشها و پاسخها، گفت و گوهای حین تدریس و ... ) و نیز فعالیت های خارج از کلاس را ارزش یابی مستمر گویند.
ارزش یابی مستمر همواره پیام روشن و تعیین کننده ای برای دانش آموز و دبیر دارد. این پیام آن است که:
الف) دانش آموز در چه سطحی از یادگیری قرار دارد.
ب) مرحله ی بعدی آموزش در کلاس چگونه برنامه ریزی شود تا ضعف ها و کاستی ها در جریان یادگیری برطرف شود.
با توجه به توضیحات بالا میتوان دریافت که فرمول خاصی برای ارزشیابی مستمر وجود ندارد، بلکه دبیر متناسب با پیشرفت دانش آموز در فرآیند یاددهی- یادگیری فعال، نوع و زمان ارزش یابی را معین می کند.
ویژگی های ارزش يابي مستمر
- کاهش اضطراب و رقابت در بین دانش آموزان
- توجه به اهداف تعلیم و تربیت و برنامه های درسی دانش آموزان
- توجه به ارزشیابی مستمر و فرآیندی
- فراهم سازی زمینه های درگیری مطلوب اولیاء با امور تحصیلی دانش آموزان.
- افزایش علاقه به یادگیری در دانش آموزان و یاددهی در بین دبیران
- تغییر در نحوه قضاوت در باره عملکرد و ارتقا تحصیلی دانش آموزان.
- تقویت اصل مشارکت ، همفکری و فعالیت در کار گروهی و تقویت روابط اجتماعی
- توجه به روش های خود سنجی و همسال سنجی
- توجه اساسی به بازخوردهای توصیفی به یادگیرندگان در حین فرآیند یادگیري
- کاهش وابستگی دانش آموزان به دبیر
- توجه به یادگیری عمیق.
اینجانب ….… مدت ….. سال است که در آموزش و پرورش در حال خدمت می باشم. از ابتدای سال تحصیلی در موارد متعدد متوجه شدم که آزمون های کتبی و شفاهی بسیاری که دبیران به عمل می آوردند و روش تدریس های متعدد و فعال که به کار می گرفتند تعدادی از دانش آموزان نمرات پائین تر از حد انتظار کسب می کنند و شدیداً دچار افت تحصیلی هستند. این دانش آموزان حتی سرکلاس هنگام تدریس یا حل کردن تمرینات علاقه ای از خود نشان نمی دادند و من نیز دبیران را مجبور به استفاده از راه حلهای موقت جهت جلب توجه آنها نسبت به درس می نمودم. هر بار پس از تصحیح برگه های امتحانی توسط دبیران واقعاً نگران می شدم و به این فکر می کردم که چرا اینگونه است؟ و چگونه می توانم این وضعیت نامطلوب را تغییر دهم.
برای یادگیری بهتر گاهی امتحانات شفاهی برگزار می شد و از روش های تدریس مختلفی توسط دبیران استفاده می گشت. اما باز می دیدم که نتیجه ی آن چنان مطلوب حاصل نمی شود .
در مصاحبههایی که با خود دانشآموزان داشتم آنها اظهار میکردند که قبل از امتحانات درس میخوانند ولی فراموش می کنند. ولی در صحبت با والدین آنها متوجه شدم که آنها نیز از نحوه ی درس خواندن و انجام تکالیف فرزندشان و نمرات امتحانی آنان ناراضی بودند.
مسئله را که با تعدادی از دبیران در میان گذاشتم آنان نیز عقیده داشتند که دانش آموزان به دلیل مشکلات زیادی که دارند قدرت تمرکز در کلاس را ندارند.
معاون آموزشگاه که بیشتر با دانش آموزان این مدرسه سر و کار داشته است نیز اظهار داشتند که باید قبل از امتحانات نوبت اول مشکلات و مسایل آنان شناسایی شود و راه حلی مناسب پیدا کنیم که تا حدودی پیشرفت در وضعیت درسی آنان ایجاد شود در میان دانش آموزان تعدادی از آنها دارای افت تحصیلی و ضعف در یادگیری بودند. دوست داشتم کاری کنم که این تعداد نیز به دانش آموزان فعالی تبدیل شوند و سطح نمرات مستمرشان بالاتر برود و بدین ترتیب تصمیم گرفتم با تحقیقات مناسب و مطالعه کتابهای مرتبط با این موضوع در این وضعیت تغییری دهم و بدین ترتیب پژوهش من شروع شد.
الف: کسب نمرات
با توجه به توضیحاتی که در توصیف وضع موجود گفته شد ارزیابی دقیقی از نمرات سه ماه مهر و آبان و آذر انجام دادم و متوجه شدم که تعدادی از دانش آموزانم در اکثر امتحانات نمرات پایینی کسب می کنند برای دقیق تر بودن اطلاعات از نمره های این دروس طبق دفتر شاخص ها در مهر و آبان و آذر میانگین گرفته و مورد بررسی قرار دادم.
ب: پرسش نامه
جهت آگاهی از دلایل دانشآموزان برای درس نخواندن به این تعداد دانشآموز ضعیف پرسشنامهای دادم که10 تا از عوامل عمده ی افت تحصیلی (این 10عامل رابر اساس مطالعات خودم و اظهارات همکاران وبا توجه به مشکلات هنرستان از بین 50 دلیل انتخاب نمودم) در آن گنجانده شده بود و از آنها خواستم که آنچه حقیقت است را علامت بزنند .
پس از بررسی و تجزیه و تحلیل پاسخ ها مشخص شد که دانش آموزان به ترتیب عوامل زیر را سبب کاهش نمرات خود می دانند:
- نداشتن برنامه ریزی درسی مناسب در خانه: 100%
- بی توجهی والدین به امور درسی فرزندشان: 100%
- درس نخواندن و کم کاری: 87%
- بی توجهی سر کلاس: 75%
- بی دقتی در امتحانات: 62%
- تصمیم نداشتن جهت ادامه تحصیل: 50%
- ضعیف بودن پایه: 36%
- اختلافات و درگیریهای والدین: 25%
- اضطراب امتحان: 25%
- مناسب نبودن روش تدریس دبیر: 12%
ج : مصاحبه با والدین
در تاریخ 27/8/93 جلسه ای با والدین دانش آموزان ضعیف ترتیب دادم و با آنها در رابطه با دلایل ضعف درسی فرزندشان و کارهایی که در خانه انجام می دهند صحبت کردم و اظهارات آنها را یادداشت نمودم.
د: مصاحبه با همکاران
در جلسه ای درشورای دبیران در تاریخ 29/8/93 با همکاران در رابطه با دلایل افت تحصیلی تبادل نظر نمودیم.
معاون آموزشگاه: "بیشتر دلیل گرفتن نمره کم بی توجهی خانوادهها به دانشآموزان است، چون بعضی از دانشآموزان دارای مشکلات خانوادگی از قبیل اختلافات والدین، اعتیاد، زندانی بودن پدر، درآمد کم، بیسوادی هستند و دیگر جایی برای درس خواندن و یا توجه کردن به فرزندشان ندارند. آنها اهمیت زیادی نمی دهند که فرزندشان درس بخواند.
نظرات معاون فنی: "دانش آموزان به دلیل ضعف پایه درسی باتلاش های بسیار دبیر و خودشان باز نتیجه کمی را بدست می آورند. همچنین خانواده ها نقش مهمی در پیشرفت دانش آموزان دارند و باید آنها را وادار به همکاری نمائیم."
معاون اجرایی نیز در برگه ای دلایل افت تحصیلی دانش آموزان را نوشته و در اختیار من قرار دادند. طبق نوشته های ایشان عواملی همچون: نگرش دانش آموز نسبت به مدرسه و تحصیل، برخورد والدین با دانش آموز و محیط ناامن خانواده در افت تحصیلی موثر هستند.
ایشان نوشته اند: "برطرف کردن موارد فوق و اجرا نمودن راه کارهای زیر می تواند مفید واقع شود: برنامهریزی قابل اجرا، تغذیه مناسب، ایجاد صمیمیت، استفاده از تشویق و..."
رحیمی (1386) در مقاله ای از عوامل موثر در رشد تحصیلی به شرح زیر نام می برد:
1- سازمان آموزش و پرورش
2- تأکید بر رشد عقلانی
3- جو عاطفی مدرسه و کلاس
4- پیش فرض های دبیران
5- عقب ماندگی آموخته شده
6- مسایل درون خانواده
وی در رابطه با اثرات پیشرفت تحصیلی می نویسد:
"اهمیت پیشرفت تحصیلی در سلامت روانی دانش آموزان به حدی است که برخی از متخصصان آن را حداقل تا نیمه دوم دوره جوانی معیار اساسی برای تشخیص عملکرد سالم دانسته اند".[3]
بلوم به نقل از رحیمی (1368) می نویسد: "هنگامی که محیط مدرسه محیطی حاکی از شایستگی و لیاقت را برای دانش آموزان فراهم کند نوعی مصونیت در برابر بیماری های روانی در فرد ایجاد می شود ولی افراد شکست خورده معمولاً به افسردگی، ناسازگاری و بی قراری مبتلا می گردند".
او در ادامه مقاله می نویسد: "اولین قدم جهت پیشرفت دانش آموز فرصت دادن به وی است تا موفقیت را هر چند سطحی تجربه کند و عزت نفس پیدا کند".
بلوم به نقل از رحیمی (1368) می نویسد: "بهره گیری از راه های زیر می تواند در ایجاد انگیزه در دانش آموزان به دبیران کمک کند:
1- بیان دقیق هدف های آموزشی
2- استفاده از تشویق های کلامی
3- بهره گیری از آزمون ها و نمرات در ایجاد انگیزه
4- ارائه محرک های جالب و تازه
5- ارائه ی مطالب از آسان به مشکل
6- پرهیز از ایجاد رقابت های نامناسب
7- استفاده از روش های متنوع در تدریس"
در جائی دیگر به این مورد برخورد کردم که:
"تماس و داد و ستد دانش آموزان دارای ضعف درسی با هم سالان صرف نظر از نتایج مطلوب بسیاری که دارد، دست کم این مزیت را دارد که دانش آموز را از حالت خود مداری خارج کند و به واقع گرایی رهنمون می سازد"[4]
[1]مشكاه الانوار، فصل اول 247
[2]نهج البلاغه، حكمت 93
[3]رحیمی، عبدالکریم، عوامل موثر بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان
[4]پارسا، محمد، نظریه های یادگیری و آموزشی
مبلغ قابل پرداخت 11,100 تومان
برچسب های مهم
دانلود فایلهای بسته آمادهچاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما همیشه دنبال این بودی یه جایی باشه تا راحت بتونی محتوای مطمئن با طراحی خوب را پیدا کنی؟ همیشه دنبال این بودی یکی کارهای محتوایی را ناظر به مسائل روز انجام بده و دغدغه تأمین محتوا را نداشته باشی؟ همیشه ... ...
دانلود فایلهای بسته آمادهچاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما همیشه دنبال این بودی یه جایی باشه تا راحت بتونی محتوای مطمئن با طراحی خوب را پیدا کنی؟ همیشه دنبال این بودی یکی کارهای محتوایی را ناظر به مسائل روز انجام بده و دغدغه تأمین محتوا را نداشته باشی؟ همیشه ... ...
دانلود فایلهای بسته آمادهچاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما همیشه دنبال این بودی یه جایی باشه تا راحت بتونی محتوای مطمئن با طراحی خوب را پیدا کنی؟ همیشه دنبال این بودی یکی کارهای محتوایی را ناظر به مسائل روز انجام بده و دغدغه تأمین محتوا را نداشته باشی؟ همیشه دوست داشتی ... ...
دانلود فایلهای بسته آمادهچاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما همیشه دنبال این بودی یه جایی باشه تا راحت بتونی محتوای مطمئن با طراحی خوب را پیدا کنی؟ همیشه دنبال این بودی یکی کارهای محتوایی را ناظر به مسائل روز انجام بده و دغدغه تأمین محتوا را نداشته باشی؟ همیشه ... ...
دانلود فایل نقشه ی تابلو فرش دستباف طرح طبیعت کلبه ی زیبا دانلود فایل های کامل نقشه ی طرح تابلو فرش های دستباف طرح طبیعت کلبه ی زیبا تنها سایت ارائه دهنده فایل نقشه ی طرح های تابلو فرش (قیمت نقشه ها حداقل از 50 هزار تومان تا چندین میلیون تومان در بازار با توجه به ... ...
برنامه اکسل متره و برآورد،تهیه صورت وضعیت راه،راه آهن و باند فرودگاه سال1403: -تهیه اتوماتیک و خودکار متره و برآورد،صورت وضعیت در کمترین زمان فقط با وارد کردن شماره آیتم -تهیه ریز متره -تهیه خلاصه متره -تهیه خلاصه فصول -تهیه برگه های مالی و مالی کل -اعمال اتوماتیک ... ...
دانلود فایلهای بسته آمادهچاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما همیشه دنبال این بودی یه جایی باشه تا راحت بتونی محتوای مطمئن با طراحی خوب را پیدا کنی؟ همیشه دنبال این بودی یکی کارهای محتوایی را ناظر به مسائل روز انجام بده و دغدغه تأمین محتوا را نداشته باشی؟ همیشه ... ...
کتاب صوتی بسیار مفید #روانشناسی_تصویر_ذهنی اثر: #ماکسول_مالتز ترجمه: مهدی قراچه داغی کیفیت اجرا: خیلی خوب ... ...
کتاب صوتی کتاب_واپسین_گفتار ( یا عالم اوراسینا) ازاسپالدینگ_نویسنده_کتاب_معبدسکوت ... ...
سکس آنان كه با سكس مخالف هستند زودتر به انزال میرسند، زیرا ذهن منقبض آنان عجله دارد تا از شر آن خلاص شود. پژوهشهای معاصر چیزهای بسیار تعجبآوری را میگویند، حقایق شگفتآور. برای نخستین بار، مسترز و جانسون Masters and Johnson در مورد آمیزش عمیق جنسی مطالعه علمی انجام ... ...
عنوان مبحث: سوالات نهاد مبحث دانش خانواده و جمعیت (بخش اول) همراه با پاسخ شامل: 9 جلسه تعداد صفحات: 11 سوالات و جواب ها بصورت تایپ شده با فونت استاندارد می باشد که قابلیت سرچ در زمان آزمون را دارد سوالات ترم جدید همراه با پاسخ برای نمره 19 به بالا فرمت: pdf ... ...
نگاه اجمالی الکترو مغناطیس یکی از شاخههای فیزیک است که مباحث مربوط به بارهای الکتریکی ساکن و متحرک ، میدانهای الکتریکی و مغناطیسی را مورد بحث قرار میدهد. اما در این بحث بیشتر مفاهیم فیزیکی و توصیف کیفی این پدیدهها مورد توجه قرار میگیرد. و تا حد امکان از توصیف کمی این ... ...
عنوان مبحث: سوالات نهاد مبحث مسائل اقتصادی و تربیتی در خانواده همراه با پاسخ شامل: 6 جلسه تعداد صفحات: 7 سوالات و جواب ها بصورت تایپ شده با فونت استاندارد می باشد که قابلیت سرچ در زمان آزمون را دارد سوالات ترم جدید همراه با پاسخ برای نمره 20 فرمت: pdf ... ...
دانلود پاورپوینت در مورد [سلول های بنیادی] - شامل 4 فایل مختلف - قابل ویرایش و ارائه - ppt شامل 4 فایل پاورپوینت سلول های بنیادین به زبان ساده: 1. 33 اسلاید: تاریخچه سلول های بنیادی / تعریف سلول های بنیادی / ویژگی های سلول های بنیادی / گونه های سلول بنیادی / انواع سلول ... ...
عنوان پاورپوینت: پاورپوینت بازی زندگی است درس 17 تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم فرمت: پاورپوینت pptتعداد اسلاید: 26 پوشش کامل درس همراه با پاسخ فعالیت ها پاورپوینت قابل ویرایش با محیط حرفه ای منطبق با آخرین تغییرات مطالب و رئوس کتاب درسی فونت ... ...
عنوان: دانلود پاورپوینت بز یا سگ تفکر و سبک زندگی پایه هفتمفرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 21 پوشش کامل درس همراه با پاسخ فعالیت ها پاورپوینت قابل ویرایش با محیط حرفه ای منطبق با آخرین تغییرات مطالب و رئوس کتاب درس فونت های ... ...
جزوه امور مالی و حقوق عمومی و دولتی با دیدگاه کاربردی در دفاتر اسناد رسمی آماده برای دانلود مشخصات استاد: سید علیرضا طباطبایی بافقی سردفتر اسناد رسمی 3 یزد و عضو جامعه سردفتران استان یزد تعداد صفحات: 143 فرمت: پی دی اف PDF حجم: 3 مگابایت کیفیت: عالی نوع جزوه (تایپی ... ...
دانلود حل المسائل [طراحی و تحلیل آزمایش]: ویرایش هشتم - داگلاس مونتگومری ( 8 ) - زبان انگلیسی - pdf Solutions Manual for Design and Analysis of Experiments – 8th حل تمرین های کتاب طراحی و تحلیل آزمایش ویرایش 8 فصل های 2 تا 15 814 صفحه pdf ... ...
عنوان پاورپوینت درسی: دانلود پاورپوینت چیستی انسان (2) درس 10 فلسفه پایه یازدهم انسانی فرمت: پاورپوینت ppt تعداد اسلاید: 18 پاورپوینت قابل ویرایش با محیط حرفه ای منطبق با آخرین تغییرات مطالب و رئوس کتاب درسیبکارگریی افکت ها، تصاویر و اشکال متحرک بسیار ... ...
مشخصات فايل نام فايل:دانلود 3 بک دراپ کودک تم فوتبال-کد 8082-8080 نوع فايل:بک دراپ،backdrop پسوند فايل اصلي:JPEG پسوند فايل فشرده:ZIP ابعاد:3712*5249 PIX کيفيت: 300 DPI ويژگي هاي فايل فایل اصلی(Original file) کاربري آسان جايگزين مناسب براي دکورهاي گران ... ...
عنوان پاورپوینت درسی : دانلود پاورپوینت ادبیات بومی 2 درس آزاد فارسی پایه دوازدهم فرمت: پاورپوینت ppt تعداد اسلاید: 27 شامل: متن درس و شعر، معنای روان متن درس و شعر، معنای واژگان مهم، آرایه ها، کارگاه متن پژوهی همراه با جواب، قلمرو زبانی، قلمرو ... ...
نوع فایل: power point فرمت فایل: pptx قابل ویرایش تعداد اسلایدها: 43 اسلاید تصویری از پاورپوینت: این پاورپوینت آموزشی، جذاب، قابل ویرایش، کاملا منطبق با کتب درسی و با تعداد اسلاید ذکر شده تهیه و تنظیم شده است. با بکارگیری نمودار ها ، تصاویر جالب و جذاب و دسته ... ...
مجموعه "اسکیس معماری از بناهای ایرانی" این مجموعه شامل 225 تصویر اسکیس و کروکی معماری از بناهای مختلف ایرانی می باشد. ... ...
عنوان پاورپوینت: پاورپوینت سوره یس، سوره صافات و تفسیر نمونه درس 10 قرآن پایه هشتمفرمت: پاورپوینت قابل ویرایش تعداد اسلاید: 26 پوشش کامل درس (جلسه اول و دوم) به همراه صوت آیات پاورپوینت قابل ویرایش با محیط حرفه ای منطبق با آخرین ... ...
امروزه کمتر کسی پیدا میشود که از ارز دیجیتال و فارکس نشنیده باشد و قطعا این یک فرصت استثنایی برای ما ایرانیان است که بتوانیم درامد دلاری داشته باشیم . ولی اگر با اصول کار و تحلیل ها آشنا نباشیم ممکن است سرمایه ما از دست برود. ولی با پدیدار شدن هوش مصنوعی دیگه نیازی به یاد ... ...
جزوه معتبر درس الاستیسیته آماده برای دانلود مشخصات دانشگاه: صنعتی شریف استاد: دکتر محسن اصغری تعداد صفحات: 90 فرمت: پی دی اف PDF کیفیت: خوب حجم: 20.6 مگابایت نوع جزوه (تایپی یا دست نویس): دست نویس ... ...
دانلود پاورپوینت فصل هفتم ریاضی پنجم آمار و احتمال همراه با پاسخ فعالیت ها و تمارین این محصول قابل ویرایش با فرمت pptx در 44 اسلاید آماده و قابل ارایه می باشد. در صورت شخصی سازی میتونین به واتس آپ شماره ای که زیر درج شده پیام بدین واستون اوکی میکنیم مزایای استفاده از ... ...
با این راهنمای جامع، به دنیای شگفت انگیز اسیدهای چرب قدم بگذارید، انواع مختلف آنها را بشناسید، با خواص و فواید بی نظیر آنها برای سلامتی آشنا شوید و با انتخابی آگاهانه در رژیم غذایی خود، طعم شیرین سلامتی و شادابی را بچشید! اسیدهای چرب، یکی از اجزای اصلی چربی ها هستند که ... ...
با این راهنمای جامع، به دنیای شگفت انگیز زبان چینی قدم بگذارید، الفبا و گرامر این زبان را به طور کامل بیاموزید، با واژگان و اصطلاحات رایج آشنا شوید و با تسلط بر زبان چینی، دروازه های جدیدی را به سوی فرصت ها و تجربیات نو بگشایید! زبان چینی، پرکاربردترین زبان دنیا با ... ...
با این راهنمای جامع، به رازهای جوانی و شادابی پوست پی ببرید، علل ایجاد چروک صورت را به طور کامل بشناسید، با روش های پیشگیری و درمان اصولی، از شر چروک ها رها شوید و طعم شیرین داشتن پوستی جوان و درخشان را بچشید! چروک صورت، یکی از علائم طبیعی افزایش سن است که می تواند تحت ... ...
اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.
ایجاد وب سایت یامحبوب ترین ها
پرفروش ترین ها
پر فروش ترین های فورکیا
پر بازدید ترین های فورکیا