دسته بندی سایت
برچسب های مهم
پیوند ها
تعداد صفحات: 41 صفحه
قیمت: 3000 تومان
مدل: Word & PDF (فایل بصورت ورد قابل ویرایش)
مختصری از متن اقدام پژوهی:
چکیده:
دانش آموزانی که از طریق یادگیری فعال به یادگیری می پردازند نه تنها بهتر یاد می گیرند بلکه از تجربه یادگیری لذت بیشتری نیز می برند. حتی اگر معلم بهترین سخنران باشد و در تمام مدت جلسه درسی به سخنرانی بپردازد ممکن است یادگیری صورت گیرد اما این یادگیری به اندازه یادگیری که در موقعیت فعات به وجود می آید کامل جامع و پایدار نیست. به نظر بین وویتاکر یکی از مهمترین راهبرد های فعال کردن دانش آموزان در فرآیند یادگیری از گروه ها مطالعه در کلاس و فراهم کردن فرصت بحث تبادل نظر و پرسش و پاسخ است.
اثرات یادگیری از طریق کار گروهی و همیاری را می توان در این 5 بند خلاصه کرد:
فهرست
مقدمه. 1
بیان مساله. 2
شواهد1. 3
یافته های علمی.. 4
پیشینه تحقیق.. 29
تجزیه و تحلیل. 30
اثرات یادگیری فعال و همیاری (شواهد 2)31
ضرورت حل مسئله. 31
پیشنهادات.. 33
منابع. 35
دنیای امروز دنیای تشکیل تیم های کاری است و اگر در هر موسسه یا سازمان افراد موفق به کار گروهی نشوند، شرکت و سازمان، یکی از کلیدهای مهم موفقیت را از دست داده است.
دوران کنونی، دوران تخصص های متفاوت است. امروز دیگر یک نفر تنها به صرف این که در یک رشته تخصص یا حتی فوق تخصص دارد نمی تواند در فعالیت های مختلف آموزشی، تجاری، اقتصادی، درمانی و... موفق باشد.
به عبارت دیگر، دنیای امروز دنیای تشکیل تیم های کاری است و اگر در هر موسسه یا سازمان افراد موفق به کار گروهی نشوند، شرکت و سازمان، یکی از کلید های مهم موفقیت را از دست داده است.
یکی از معیارهایی که کشورهای توسعه یافته را از کشورهای در حال توسعه مجزا میکند، فرهنگ گروهی کار کردن است، در کشورهای توسعه نیافته، افراد علاقهیی به فعالیتهای گروهی ندارند و همین امر سبب میشود علاوه بر صرف انرژی بیشتر، کارها با کیفیت پایینترین انجام پذیرد.
اصولا جهت رسیدن به یک جامعه کارآفرین، رشد فعالیتهای گروهی نیز ضروری است و بدون چنین ویژگی، کارآفرینی در جامعه فراگیر نخواهد شد.
شرکت مایکروسافت جهت تهیه متن برنامه ویندوز 2003 از پنج هزار برنامه نویس کمک گرفت به گونهیی که این تعداد افراد در یک کار گروهی، موفق به طراحی این برنامه شدند. مهمتر از طراحی و تولید این برنامه، باید از هماهنگی و همبستگیهای گروهی لازم برای رسیدن به این هدف نام برد. حال ما با این سوال روبرو خواهیم بود که چگونه باید یک گروه کاری موفق را سازماندهی کنیم و چه شرایط فرهنگی باید بر این گروه حاکم شود تا بتواند به اهداف مورد نظر خود دست یابد.
برای رسیدن به این هدف باید از قدمهای کوچک آغاز کرد تا در نهایت با کسب تجربیات لازم بتوان به تشکیل گروههای بزرگتر اقدام نمود.
گروههای بزرگتری که بتوانند زمینهساز تحول در جامعه باشند. در این مقاله تلاش میشود فرصتی برای اندیشیدن در این خصوص پدید آید. رشد و بسط فرهنگ گروهی کار کردن نیازمند انجام پژوهشهای لازم در این زمینه است زیرا فرهنگ جامعه ما با دیگر کشورها متفاوت است و لذا بعضی از دستورالعملهای ارایه شده در مقالات نویسندگان کشورهای دیگربرای ما کارساز نخواهد بود.
اینجانب …….، آموزگار ………..، مدت……… است که در خدمت آموزش و پرورش هستم و در این مدت در پستهای آموزگار، مدیر، مربی پرروشی و مربی پیش دبستان مشغول تعلیم و تربیت فرزندان این خاک بوده ام.
در سال تحصیلی ………… در مجتمع …………، آموزشگاه ………. در پایه ششم مشغول به خدمت بودم.
با توجه به این که بچه ها در این سن هنوز آمادگی مواحه شدن با گروهی از معلمین را ندارند (برای هر در س یک معلم) این امر باعث بیشترین افت تحصیلی می شد که پایه ششم میتواند این امر را یک سال به تاخیر اندازد و آمادگی بیشتری پیدا کنند.
سطح دروس راهنمایی با ابتدایی خیلی نزدیک به هم نیست که پایه ششم می تواند این خلاء را پر کند و دانش آموز را آماده نماید.مسئولان مدارس راهنمایی بیشترین مشکلات رفتاری را با این گروه از بچه ها دارند.ششم ابتدایی پایة ای برای تقویت هدفهای جا مانده در دوره ابتدایی است که از این لحاظ می تواند یاریگر بچهها باشد.
تعریف عملیاتی
چگونه: چه نوع- در چه وضع[1]
می توانم: قدرت داشتن- توانایی داشتن.[2]
کارگروهی (همیاری) با هم کار کردن جهت سهیم شدن در یک تولید ادبی – علمی - دانشگاهی
علاقمند: علاقه (عَ قِ) [ ع . علاقة ] 1 - (مص م .) دوست داشتن . 2 - (اِمص .) دوستی . 3 - پیوند، ارتباط، وابستگی. جِ علائق.
علاقه (عِ قِ) [ ع . علاقة ] (اِ.) 1- رشته و بندی که چیزی را به آن بیآویزند. 2- بند کمان و تازیانه. 3- میوه ای که از درخت آویزان باشد؛ جِ علائق
تعریف یادگیری
تغییر در رفتار که در نتیجه تجربه اتفاق میافتد، قابل استناد به عوامل فیزیولوژیکی نظیر خستگی یا مصرف دارو و نیروهای مکانیکی، نظیر لغزیدن نیست. یادگیری در همه موقعیتهای زندگی از جمله مدرسه و کلاس اتفاق میافتد. گرچه، یادگیری یک تغییر داخلی است ولی از تغییرات در رفتارهای قابل مشاهده، قابل استناد است و فرایندی است که یک ارگانیسم به وسیلهی آن، رفتارش را در نتیجهی یک تجربه، تغییر میدهد.[3]
مفهوم یادگیری را میتوان به صورتهای مختلف تعریف کرد؛ کسب دانش و اطلاعات، عادتهای مختلف، مهارتهای متنوع و راههای گوناگون حل کردن مساله. همچنین، میتوان یادگیری را به عنوان فراگیری رفتارها و اعمال پسندیده، حتی به عنوان کسب رفتارها و اعمال مضر و ناپسند تعریف کرد. با این حال معروفترین تعریف از یادگیری به قرار زیر است:
یادگیری، به فرآیند ایجاد تغییرات نسبتا پایدار در رفتاری که حاصل تجربه است، گفته میشود و نمیتوان آن را به حالتهای موقتی بدن، مانند آنچه بر اثر بیماری، خستگی یا مصرف داروها پدید میآید، نسبت داد.[4]
انواع یادگیری
بر اساس نظریه سلسلهمراتب یادگیری گانیه، یادگیریهای مختلف، سلسلهمراتبی را تشکیل میدهند که در آن هر یادگیری، پیشنیاز یادگیری مراتب بالاتر از خود است. این سلسله مراتب از ساده به پیچیده و شامل هشت طبقه به شرح زیر میباشد.
عوامل مؤثر بر یادگیری
داشتن انگیزه و هدف: یادگیری، معلول انگیزههای متفاوتی است. یکی از این انگیزهها، که نقش مهمی در جریان یادگیری دارد، میل و رغبت شاگرد به آموختن است. رغبت، محرکی است که نیروی فعالیت را افزایش میدهد. یکی دیگر از عوامل ایجاد انگیزه، هدف است. هدف، به فعالیت انسان جهت و نیرو میدهد. بنابراین، در مدارس هدفهای تربیتی باید انعکاسی از احتیاجات و تمایلات شاگردان باشد و بهطور مشخص و واضح بیان شود.[6]
آمادگی یادگیرنده: فراگرفتن معلومات، عادات، مهارتها و افکار و عقاید، مستلزم این است که فرد یادگیرنده از لحاظ بدنی، عاطفی، اجتماعی و عقلانی رشد کافی داشته باشد. وقتی فرد یادگیرنده واقعا از جریان یادگیری استفاده میکند که، آمادگی لازم و کافی را داشته باشد.
انواع بازدههای یادگیری
گانیه، علاوه بر طبقهبندی هشتگانهی انواع یادگیری، بازدههای یادگیری را نیز به پنج طبقه به شرح زیر تقسیم کرده است:
نقش معلم در ایجاد تحول در کلاس:
اگرچه تحول در آموزش نیازمند تغییر در سطوح عالی نظام آموزش و پرورش می باشد. اما معلمان و مدیران آموزشی می توانند با استفاده از روش های جدید و مبتکرانه اشتیاق دانش آموزان را در یادگیری افزایش دهند و زمینه های تحول فکری و عملی در آنها ایجاد کنند.
مشاهده واقعیت های زندگی در عصر دانایی و تغییر و تحول در مشاغل و شیوه های تعامل و ارتباطات و توسعه ی خدمات و مهارتهای حرفه ای ایجاب میکند که دانش آموزان ضمن کسب دانش دامنه ی ارتباط خود با دیگران را توسعه دهند در فعالیتهای گروهی به طور موثر شرکت کنند تفکر انتقادی و خلاق داشته باشند و برای تصمیم گیری و انتخاب راه حل های مناسب از دانش و توانایی لازم برخوردار باشند. بنابراین معلم باید درکلاس محیط یادگیری فعال به وجود آورد. به بیان دیگر معلم باید در کلاس به جای ارائه مستقیم اطلاعات درباره هدفها و مفاهیم جدید درس توسعه محتوا و ارتباط این مفاهیم با سایر درس ها و اطلاعات قبلی دانش آموزان سوال هایی مطرح کند که دانش آموزان را به تفکر بحث تعامل و مطالعه بیشتر وادارد.
معلم باید در تسهیل تعمیق و توسعه مفاهیم و معانی جدید از امکانات فناوری آموزشی اطلا عات و ارتباطات بهره گیرد و دانش آموزان را به جمع آوری دانش و اطلاعات از منابعی علاوه بر کتاب درسی تشویق و ترغیب کند و از آنها بخواهد که نتیجه مطالعات مطالعات خود را به شکل های گزارش کتبی مصاحبه سخنرانی و نمایش برای ارائه در کلاس درس آماده کنند.
گروهبندی: تفاوت های افراد گروه باعث کارآمد شدن یادگیری از طریق همیاری می شود فکر کنید که باید دانش آموزانی که مایلند با هم کارکنند در یک گروه قرار گیرند یکی از هدفهای یادگیری همیاری این است که دانش آموزان یاد بگیرند با هر کسی کار کنند آرایش کلاس دانش آموزان که در یک گروه کار می کنند باید تا حد امکان به افراد گروه نزدیک باشند و از گروه های دیگر دور باشند.
تعریف از یادگیری مشارکتی :ناظر بر موقعیتی است که در آن دو نفر یا چند گروه یاد می گیرند در باره هریک ار این رایج اجزای این تعریف می توان تعریف های مختلفی ارائه کرد دو یا چند نفر می توانند ناظر بر یک زوج گروه کوچک سه تا پنج نفر یک اجتماع یا یک جامعه باشد.
آشنایی با یادگیری از طریق همیاری –تعریف عملیاتی گروه انواع گروه مشخصات گروه چگونه باید گروه را سازمان داده هماهنگی با گروه و ویژگیهای کودکان محیط یادگیری –گروه بندی آرایش کلاس – نظارت بر تعامل دانش آموزان ارزشیابی کار گروه یکی از روشهای ایجاد مسئله ثبت در گروه این است که یک سری کامل از وسایل به دانش آموزان هر گروه داده شود باید تصمیم بگیرید که آیا این روش برای درس انتخابی شما مناسب است یا بهتر این است که هر دانش آموز یک سری کامت از مواد و وسایل داشته باشد.
ضرورت تحول در روشهای تدریس
هر واحد آموختنی را می توان یک تجربه نامید که دراین صورت طبعاً مدرسه را کارگاه یا جایگاه تجربه اندوزی تلقی خواهیم کرد. به این معنا که هر کودک از لحظه ورودش به مدرسه یا محیط آموزشی پیوسته در حال افزایش، گسترش، اصلاح و تکمیل تجارب خودش است و نقش عمده مدیر و معلم این است که زمینه یا شرایط مدرسه را برای یادگیری یا تمرین این گونه تجربه ها مساعد گردانند و مدرسه را نباید تنها جایگاه یادگیری و آموزش یک عده درس های کلیشه ای و غالباً بی ارتباط به نیازها و مسائل روز زندگیبشر دانست.
حاصل روشهای تدریس باید یادگیری موثر و اکتشافی باشد اما اکنون اغلب کلاس درس محل تکثیر اطلاعات است و تعداد زیادی از معلمین تلاش میکنند که هرچه بیشتر اطلاعاتی را در ذهن دانش آمآموزان انبار کنند و دانش آموران باید منفعل و شنونده باشند این معلمین برای کاربرد آموخته ها از سوی دانش آموزان هیچ اهمیتی قائل نمی شوند در حالی که دانشآموزان افرادی صاحب تفکر هستند که می باید زمینه خلاقیت آنها را فراهم ساخت نه اینکه با اتخاذ روشهای نامناسب آنهارا از خلاقیت بازداشت روشن است که این یادگیری پایدار نخواهد بود و فراگیران نیز چندان بهایی برای آن قائل نیستند و تلاش دانش آموزان فقط برای بدست آوردن نمره است و نه یادگیری.
با توجه به مشکلات فوق الذکر ضرورت تحول در روشهای تدریس کنونی معلمین و مربیان امری انکارناپذیر می باشد که می باید با راهکارهای مناسب این مهم صورت پذیرد.
اهداف تحول در روشهای تدریس
- تغییر در رفتار دانش آموزان
- فعالیت دو سویه معلم و دانش آموز
- یادگیری پایدار و مفید
- پرورش خلاقیت دانش آموزان
- فعالیت گروهی دانش آموزان
- تقویت روحیه جستجوگری
روش و چگونگی تحول در روشهای تدریس
امروزه مدرسه دیگر جای درس دادن یا صرفاً انباشتن ذهن دانش آموزان با یک عده مطالب کلیشه ای نیاست بلکه مدرسه جایگاه زندگی است. ما دیگر مجاز نیستیم که دانش آموزان را به گوش دادن و ساکت نشستن وادار کنیم بلکه وظیفه داریم مدرسه را محیط مساعد زندگی کودکان و نوجوانان گردانیم.
جهت انجام این امر مهم وزارت آموزش وپرورش می بایست با برگزاری دوره های ضمن خدمت مفید و موثر برای معلمین روشهای تدریس فعال را به آنها آموزش داده و با راهکارهای مناسب مانند برگزاری جشنواره های متعدد و البته مفید و تشویق جدی معلمینی که از روشهای فعال و موثر در تدریس استفاده میکنند در مسیری حرکت کند که روشهای ناکارآمد رفته رفته و به مرور زمان از آموزش و پرورش ما رخت بربندد.
تبیین رویکرد یادگیری مشارکتی
دانشآموزانی که از طریق یادگیری فعال به یادگیری میپردازند نه تنها بهتر یاد میگیرند بلکه از تجربه یادگیری لذت بیشتری نیز میبرند. حتی اگر معلم بهترین سخنران باشد و در تمام مدت جلسه درسی به سخنرانی بپردازد ممکن است یادگیری صورت گیرد اما این یادگیری به اندازه یادگیری که در موقعیت فعات به وجود میآید کامل جامع و پایدار نیست. به نظر بین وویتاکر یکی از مهمترین راهبردهای فعال کردن دانشآموزان در فرآیندیادگیری از گروهها مطالعه در کلاس و فراهم کردن فرصت بحث تبادل نظر و پرسش و باسخ است.
به نظر میرسد فعال کردن دانش آموزان از طریق فرصتهای بهتری برای بحث و تبادل نظر شاگردان با یکدیگر…
[1]فرهنگ معین، ص 551
[2]همان، ص 476
[3]نیت.ل، گیج و دیوید.سی، برلاینر؛ روانشناسی تربیتی، ص 916 و 336.
[4]سیف، علیاکبر؛ روانشناسی پرورشی نوین، ص 28.
[5]رئیسی، زهره؛ روانشناسی تربیتی، صص 122 تا 121.
[6]شعبانی، حسن؛ مهارتهای آموزشی و پرورشی، ص 16.
[7]هاشمیان، احمد؛ اصول و مبانی روانشناسی تربیتی، صص 71 تا 67.
[8]مهارتهای آموزشی و پرورشی، پیشین، صص 21 تا 18
[9]سیف، علیاکبر؛ روانشناسی تربیتی، صص 80 تا 78.
مبلغ قابل پرداخت 11,100 تومان
برچسب های مهم
وای فای خودتو ضد هک کن! در این مطلب قرار است به شما روش های ویژه و کارآمدی رو آموزش بدیم تا به وسیله ی آن امنیت حداکثری WI FI خود را تامین کنید. این روش ها کاملا عملی و تست شده هستن و برای راحتی شما به صورت ویدیو با زبان فارسی می باشند. در ادامه این مطلب با ما همراه ... ...
فارسی ساز Watch Dogs 2 نسخه PS4 ... ...
کتاب «نیکسرشت: راهنمای تبدیلشدن به والدی که میخواهید باشید» نوشتهی بکی کندی، یک راهنمای عملی و الهامبخش برای والدین است که بهدنبال بهبود رابطهی خود با فرزندانشان و پرورش کودکان سالم و خوشحال هستند. این کتاب با رویکردی مثبت و همدلانه، به والدین کمک میکند تا بر ... ...
پیش خرید فارسی ساز Watch Dogs ... ...
به نام خدا 1404 / 2025با سلام و درود خدمت نوازندگان عزیز فول ست جدید کردی ۲.۴ ـ ۶.۸ برای سیستم عامل اندروید و ویندوز منتشر شد ,ریتم و ساز ها تماما کوانتایز شده وباکیفیت 2025درام کیت ها دست و ساز و تبدیلی از ارنجر های روز شرکت کرگ pa4x و pa5xریتم ها فول پد با امکان اضاف و ... ...
دانلود فایلهای بسته آمادهچاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما همیشه دنبال این بودی یه جایی باشه تا راحت بتونی محتوای مطمئن با طراحی خوب را پیدا کنی؟ همیشه دنبال این بودی یکی کارهای محتوایی را ناظر به مسائل روز انجام بده و دغدغه تأمین محتوا را نداشته باشی؟ همیشه ... ...
دانلود بسته آماده چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما آیا همیشه دنبال منبعی مطمئن و با طراحی حرفهای برای محتوای فرهنگی بودهاید؟ آیا دغدغه تأمین محتوا مطابق با مسائل روز را داشتهاید؟ آیا دوست داشتید در فعالیتهای فرهنگی مشارکت کنید، اما نیاز به محتوای آماده ... ...
دانلود بسته آماده چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما آیا همیشه دنبال منبعی مطمئن و با طراحی حرفهای برای محتوای فرهنگی بودهاید؟آیا دغدغه تأمین محتوا مطابق با مسائل روز را داشتهاید؟آیا دوست داشتید در فعالیتهای فرهنگی مشارکت کنید، اما نیاز به محتوای آماده داشتید؟ مسجدنما، ... ...
تاریخ اساطیری ایراننویسنده:ژاله آموزگار نسخه: الکترونیکی(pdf) مولف در این کتاب به زبانی ساده تاریخ اساطیری ایران را با تکیه بر متنهای کهن ایران به رشته تحریر کشیده است .وی نخست درباره واژه "اسطوره "و نحوه به وجود آمدن اساطیر و منافع اسطورهشناسی اشاره نموده، سپس منابع ... ...
برای خرید کردن وارد کردن یک ایمیل لازم است. این پیک با کیفیت برای ایام نوروز تهیه شده و برای پایه ی پنجم هست. اگر خرید کنید ضرر نمی کنید. در فایل زیپ دو فایل پی دی اف قرار داده شده یک برای پرینت رنگی و یکی هم برای چاپ سیاه و سفید. هر گونه استفاده ی بدون خرید که مبلغ ... ...
دانلود بسته آماده چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما آیا همیشه دنبال منبعی مطمئن و با طراحی حرفهای برای محتوای فرهنگی بودهاید؟آیا دغدغه تأمین محتوا مطابق با مسائل روز را داشتهاید؟آیا دوست داشتید در فعالیتهای فرهنگی مشارکت کنید، اما نیاز به محتوای آماده داشتید؟ مسجدنما، ... ...
دانلود فایلهای بسته آمادهچاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما همیشه دنبال این بودی یه جایی باشه تا راحت بتونی محتوای مطمئن با طراحی خوب را پیدا کنی؟ همیشه دنبال این بودی یکی کارهای محتوایی را ناظر به مسائل روز انجام بده و دغدغه تأمین محتوا را نداشته باشی؟ همیشه ... ...
کتاب حل المسائل و پاسخنامه شیمی عمومی سیلبربرگ شامل 350 صفحه ... ...
عنوان پاورپوینت درسی: دانلود پاورپوینت جهاد درس 12 پیام های آسمان پایه نهمفرمت: پاورپوینت ppt تعداد اسلاید: 29 همراه با پاسخ فعالیت ها، سوالات متن و خودت را امتحان کن پاورپوینت قابل ویرایش با محیط حرفه ای منطبق با آخرین تغییرات مطالب و رئوس کتاب ... ...
عنوان پاورپوینت: پاورپوینت از گذشته تا آینده نان علوم پایه دوم فرمت: پاورپوینت pptتعداد اسلاید: 17 پوشش کامل درس همراه با پاسخ فعالیت ها پاورپوینت قابل ویرایش با محیط حرفه ای منطبق با آخرین تغییرات مطالب و رئوس کتاب درس فونت های ... ...
عنوان مبحث: سوالات نهاد تاریخ تحلیلی صدر اسلام مبحث نگاه تاریخی به دین مسیحیت همراه با پاسخ شامل: 6 جلسه تعداد صفحات: 10 سوالات و جواب ها بصورت تایپ شده با فونت استاندارد می باشد که قابلیت سرچ در زمان آزمون را دارد سوالات ترم جدید همراه با پاسخ برای نمره 20 ... ...
نوع فایل: power point فرمت فایل: ppt and pptx قابل ویرایش 22 اسلاید قسمتی از متن پاورپوینت: هر کدام جای خود (2) فصل سیزدهم درس در یک نگاه انواع جانوران مهره دار: جانورانی هستند که در بدن خود ستون مهره دارند مانند ماهی، گوسفند، عقاب و مار. بی مهره: ... ...
عنوان پاورپوینت: پاورپوینت سوره غافر و راز سرانگشتان درس 12 قرآن پایه هشتمفرمت: پاورپوینت قابل ویرایش تعداد اسلاید: 26 پوشش کامل درس (جلسه اول و دوم) به همراه صوت آیات پاورپوینت قابل ویرایش با محیط حرفه ای منطبق با آخرین تغییرات مطالب و ... ...
عنوان پاورپوینت درسی: پاورپوینت الدرس السادس (آنّه ماري شيمِل، تَرجَمَةُ الْفِعْلِ الْمُضارِعِ 2) درس 6 عربی یازدهم ریاضی و تجربیفرمت: پاورپوینت ppt تعداد اسلاید: 32 پوشش کامل درس به همراه معنای متن، پاسخ فعالیت ها و تمرینات پاورپوینت قابل ویرایش با محیط ... ...
جلد دوم کتاب حکمت (Human Health Guide) که با عنوان: «راهنمای سلامت انسان» میباشد نوشته هری بی جوزف ترجمه فارسی پی دی اف کتاب «راهنمای سلامت انسان» (Human Health Guide) نوشتهی هری بی. جوزف (Harry B. Joseph) راهکاری جامع و عملی برای بهبود سلامتی جسمی و روحی ارائه ... ...
پاورپوینت درس پنجم تاریخ تحلیلی صدر اسلام از هجرت مسلمانان به حبشه تا هجرت به یثرب فرمت فایل : pptx قابل ویرایش تعداد اسلاید : 27 ویژگی فایل : این پاورپوینت شامل تمامی متن درس به همراه فعالیت ها و پژوهش ها و ... می باشد. این پاورپوینت منطبق با اخرین تغییرات کتاب با ... ...
این فایل پاسخ تمامی سوالات مبحث قلمرو دین (آشنایی با اندیشه اسلامی 2 بخش دوم) می باشد. تعداد جلسات : 6 فایل منطبق با اخرین تغییرات سوالات می باشد و با استفاده از آن نمره 20 را در همه جلسات این آزمون کسب خواهید کرد . ...
دانلود جزوه خلاصه [انسان شناسی فرهنگی] - دانیل بیتس، فرد بلاگ - محسن ثلاثی- پیام نور -با دو فرمت word و pdf انسانشناسی فرهنگی گاها مردمشناسی اجتماعی هم نامیده میشود کارش مطالعه عمیق فرهنگ و جامعه انسانی است. در انسانشناسی فرهنگی، تفاوت ها و شباهت های اجتماعی و فرهنگی ... ...
عنوان پاورپوینت: پاورپوینت تضاد و اختلاف نظرهای خود را چگونه مدیریت کنیم تفکر و سبک زندگی پایه هفتم فرمت: پاورپوینت pptتعداد اسلاید: 29 قسمتی از متن: اختلاف بین افراد، بخشی از زندگی است. افراد معمولاً درباره موضوعات مختلف با یکدیگر اختلاف سلیقه ... ...
کتاب صوتی فوق العاده #موهبت_شگفت_انگیز_خشم نویسنده: دکتر #مارشال_روزنبرگ ترجمه : ندا رحیمیانسیامک رضیانی #معرفی_و_ارائه_کتاب درباره کتاب موهبت شگفتانگیز خشم وقتی در ارتباط بدون خشونت صحبت از این میشود که همه را دوست بداریم و به همه محبت کنیم، منظور از «همه»، ... ...
نوع فایل: pdf & power point فرمت فایل: pptx قابل ویرایش تعداد اسلایدها: 27 اسلاید ویدئو اسلایدهایی از پاورپوینت آمادگی دفاعی پایه دهم (کلیه رشته ها) تصویری از پاورپوینت: این پاورپوینت آموزشی، جذاب، قابل ویرایش، کاملا منطبق با کتب درسی و با تعداد اسلاید ذکر شده ... ...
پاورپوینت فصل ششم تفسیر موضوعی قرآن کریم قرآن و بهداشت روان فرمت فایل : pptx قابل ویرایش تعداد اسلاید : 61 ویژگی فایل : این پاورپوینت شامل تمامی متن درس به همراه فعالیت ها و پژوهش ها و ... می باشد. این پاورپوینت منطبق با اخرین تغییرات کتاب با استفاده از افکت ها ، ... ...
نوع فایل: power point فرمت فایل: pptx قابل ویرایش تعداد اسلایدها: 20 اسلاید تصویری از پاورپوینت: این پاورپوینت آموزشی، جذاب، قابل ویرایش، کاملا منطبق با کتب درسی و با تعداد اسلاید ذکر شده تهیه و تنظیم شده است. با بکارگیری نمودار ها ، تصاویر جالب و جذاب و دسته ... ...
اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.
ایجاد وب سایت یامحبوب ترین ها
پرفروش ترین ها
پر فروش ترین های فورکیا
پر بازدید ترین های فورکیا