تماس با ما

فید خبر خوان

نقشه سایت

ما ارزش خدمات کار خود را بر یک اصول نه گانه می دانیم رشد علمی و فرهنگی، مشتری محوری، شفافیت، احترام، گسترش دانش، صرفه جویی در زمان، توجه و تعهد نسبت به محصولات علمی ارائه شده به شما دوستان می دانیم. «ارتباط با کارشناس فایل ها : آقای سینا طاهری» 09904652258 کانال های تلگرام ما https://telegram.me/Rahe_Elm


اقدام پژوهی با موضوع چگونه توانستم ناسازگاری دانش آموزم را برطرف کنم


اقدام پژوهی با موضوع چگونه توانستم ناسازگاری دانش آموزم را برطرف کنم

تعداد صفحات: 29 صفحه

قیمت: 3000 تومان

مدل: Word & PDF (فایل بصورت ورد قابل ویرایش)

مختصری از متن اقدام پژوهی:

چکیده:

این پژوهش با هدف حل مشکل اخلاقی و رفتاری دانش آموز س.م انجام گردیده است که دانش آموز دارای اختلالات رفتاری از قبیل شلوغی در کلاس درس و حیاط مدرسه و....، مسخره كردن ديگران، اذيت کردن ديگر دانش آموزان، حسادت، بی حوصلگی، فحش دادن به ديگران، لجبازی، تنبلی، سردرد مزمن بود. با توجه به اطلاعات بد ست آمده سوالات زير برای رفع مشكل دانش آموز در ذهن من ايجاد گرديد: 1- آيا بيماری سردرد، موجب اختلال رفتاری او شده است؟ 2- آيا بيماری سردرد، ناشی از فشارهای روانی است؟ 3- آيا تربيت غلط، موجب اختلال رفتاری ايشان شده است؟ 4- آيا به خاطر روابط غلط با ايشان دچار خود پنداری منفی از خود شده است؟ 5- آيا دچار كمبود محبت شده است؟ 6- آيا با رفتارهای خويش مي خواهد ديگران را به خود متوجه سازد؟ 7- چه راه حل هايی برای مشكل وجود دارد؟ روش استفاده در این پژوهش اقدام پژوهی مدل جدول تناقضات می باشد. برای گردآوری اطلاعات روشهای متعددی وجود دارد؛ با توجه به موضوع پژوهش، به نظر مي رسد كه ما مجبور باشيم از چند روش به صورت تركيبی برای جمع آوری اطلاعات استفاده نمايم. در اين پژوهش روشهای مشاهده، مشاهده مشاركتی و مصاحبه را انتخاب نمودم. برای کاهش حسادت، شرکت دادن فرد در گروه و احساس مسئولیت فرد نسبت به گروه ایجاد می گردد و از والدین فرد خواسته می شود که بین فرزندان تبعیض قائل نشوند و رفتارشان نسبت به فرد ملایم گردد. برای کاهش پرخاشگری و لج بازی؛ از والدین (س.م) خواسته می شود که بین فرزندان تبعیض قائل نشود و با فرزندان خود با ملایمت و مهربانی رفتار کنند و ویژگی های مثبت فرزند خود را با تشویق تقویت نمایند. تا فرزند دچار کمبود محبت نگردد. به نظر می رسد یکی از علتهای اساسی پرخاشگری و لج بازی تبعیض و کمبود محبت است. و به فرزند خود بر چسب های مثبت بزنند تا کودک باور کند که واقعاً دارای ویژگی های مثبت است. برای كاهش ضعف تحصيلی، از بين بردن مشكلات عاطفی توسط والدين و معلم مربوطه، ايجاد انگيزه، تقويت ويژگی های مثبت، شكوفايی اعتماد به نفس كودك، توجه لازم به كودك، تغيير نگرش كودك نسبت به خود از جمله عواملی هستند كه مي توانند ضعف تحصيلی دانش آموز را كاهش دهند.

ارائه راهکارها:1- محبت به موقع و متناسب به فرزندان و دانش آموزان، موجب كاهش اختلالات رفتاری مي شود. 2- توجه به موقع، محبت، تقويت نكات مثبت، پرورش اعتماد به نفس، موجب نگرش مثبت فرد نسبت به خود و ديگران می شود. 3- ايجاد انگيزه و ایجاد نگرش مثبت فرد نسبت به خود و معلم و دیگران موجب بهبود وضعيت تحصيلی و رفتاری فرد مي شود. 4- بین فرزندان نباید تبعیض قائل شد. 5- بهتر است برای شناسایی و رفع مشکل از راهنمایی­های صاحب­نظران و روان­شناسان و مشاوران تحصیلی استفاده گردد. به طور کلی می­توان نتیجه گرفت که می توان با تدابیر علمی و موثر بسیاری از مشکلات رفتاری دانش آموزان را حل نمود.

کلید واژگان:

اقدام پژوهی- مشکلات رفتاری- دانش آموزان.

فهرست مطالب

مقدمه. 1

توصیف وضعیت موجود و بیان مساله. 2

اهداف پژوهش... 4

اهداف کلی.. 4

اهداف جزئی.. 4

گردآوری اطلاعات شواهد(1)4

تجزيه و تحليل و تفسيرها7

انتخاب راه جدید به صورت موقّت.. 10

گردآوری اطلاعات (شواهد 2)18

ارزيابی تاثير اقدام جديد وتعيین اعتبار20

ارائه راهکا رها21

منابع. 22

 

مقدمه:

ناسازگاری دانش آموزان، یکی از مسائلی است که معمولاً معلمان با آن مواجه هستند. یکی از عوامل بازدارنده در امر تحصیل، اختلالات رفتاری می باشد. معلّمان در برابر اختلالات رفتاری، به شکل های متفاوتی از خود عکس العمل نشان می دهند. برخی از معلّمان آنان را به شدّت سرکوب می کنند. بعضی از معلمان، در مقابل آنان کوتاه می آیند؛ بعضی دیگر آنان را به حال خود رها می کنند. امّا واقعیت این است که در این حالت مشکل ادامه خواهد یافت و مشکلات دیگری نیز به دنبال خواهد آورد.

به نظر می رسد راه منطقی این است که وقتی مشکلی در کلاس پیش می آید؛ بهتر است ابتدا آن مشکل شناسایی شود سپس به صورت علمی مورد بررسی قرار گیرد. بعد از آن راه حل هایی جهت رفع مشکل پیدا کرده و به صورت عملی آن مسئله رفع گردد.

می دانیم که امروزه یکی از شرایط لازم برای کسب موفقیت های تحصیلی داشتن روان سالم در فراگیران است. زیرا افرادی که سالم نباشند به عنوان بیمار محسوب می شوند و این افراد در حوزه های مختلف زندگی و از جمله تحصیلی عملکرد مطلوب ندارند و یکی از مشکلات که مستقیماً بر عملکرد تحصیلی افراد تاثیر گذاشته است (مشکلات اخلاقی) می باشد داشتن چنین مشکلی به عوامل مختلفی بستگی دارد اما چگونگی شکل­گیری این مشکل در افراد مختلف یکسان نمی باشد یکی از عوامل بازدارنده در امر تحصیل، اختلالات رفتاری می باشد. معلّمان در برابر اختلالات رفتاری، به شکل های متفاوتی از خود عکس العمل نشان می دهند. برخی از معلّمان آنان را به شدّت سرکوب می کنند. بعضی از معلمان، در مقابل آنان کوتاه می آیند؛ بعضی دیگر آنان را به حال خود رها می کنند. امّا واقعیت این است که در این حالت مشکل ادامه خواهد یافت و مشکلات دیگری نیز به دنبال خواهد آورد به نظر می رسد راه منطقی این است که وقتی مشکلی در کلاس پیش می آید؛ بهتر است ابتدا آن مشکل شناسایی شود سپس آن مشکل به صورت علمی مورد بررسی قرار گیرد. بعد از آن راه حل هایی جهت رفع مشکل پیدا کرده و به صورت عملی آن مشکل رفع گردد در این پژوهش اینجانب با توجه به اهمیت مساله قصد دارد در خصوص مشکل اخلاقی دانش آموز س.م در مدرسه مطالعه خود را از طریق اقدام پژوهی با ارائه راه­حل به حل مشکل دانش آموز کمک نماید.

توصیف وضعیت موجود و بیان مساله:

اینجانب رجب منصوری معاون آموزگار دبستان شهید رحیمی روستای دوراخلو از مدارس مجتمع شهید شیرازی منطقه بزینه رود معلم رسمی شهرستان خدابنده که بصورت انتقال موقت به منطقه بزینه رود انتقال یافته ام با مدرک کارشناسی رشته مشاوره و راهنمایی با 20 سال سابقه و آموزگار چند پایه با 6 نفر دانش آموز که 1 نفر کلاس دوم 1 نفر کلاس سوم و 2 نفر کلاس چهارم و2 نفر کلاس پنجم می باشند و کلاس بصورت مختلط می باشند که 1 نفر دختر و 5 نفر پسر هستند. و تنها مدرسه موجود در روستا همین مدرسه ابتدایی که بصورت دولتی و در نوبت صبح اداره می شود و اولیا از لحاظ سطح سواد متوسط می باشند و از نظر اقتصادی نیز در حد متوسط هستند و یکی از عوامل مخل در امر تدریس و یادگیری سایر فراگیران در کلاس درس و محیط مدرسه در کلاس دوم دختری به نام (س.م) می باشد که دچار مشکل رفتاری و برقراری ارتباط با همکلاسیها و معلمان است و از سال های تحصیلی گذشته همکاران دیگر با آگاهی از مشکل دانش آموز در جهت رفع و برطرف کردن عوامل ایجاد و بروز مشکل راه حل هایی را ارائه نموده اند که متاسفانه به دلیل ناکافی بودن اقدامات هیچگونه تغییری ایجاد نگردیده است و مشکل این دانش آموز برای سایر کلاسها نیز مخصوصا کلاس پنجم که برادر ایشان نیز در آنجا مشغول تحصیل بودند می شد و ما با توجه به رشته تحصیلی خودم (مشاوره) از شروع سال تحصیلی این رفتار را مورد مطالعه قرار دادم و به نتایج مثبتی نیز تاکنون رسیده ام.

اهمیت و ضرورت تحقیق

یکی از مشکلات عمده مدارس ما کمک نکردن به دانش آموزان مشکل دار است. متاسفانه مدارس به جای آنکه آماده کمک به کسانی که عقب افتادگی یا مشکل ناسازکاری دارند بیشتر آنها را از خود دور می سازند. و حالت دفعی از خود نشان می دهند. اغلب مدارس به دنبال دانش آموزان قوی و با نمره بالا هستند و بیشتر مواقع به تشویق و تکریم آنها می پردازند. در مقابل دانش آموان به ظاهر ضعیف مورد بی مهری قرار می گیرند و به طور ناخواسته آنها را رها و سرکوب می کنند.[1]

اختلالات رفتاری همواره از علل وعوامل مخل زندگی عادی بشر محسوب می شود. و موجبات رنج و زحمت والدین و اطرافیان را فراهم می سازد و فردی که اختلال رفتاری (ناسازگاری) دارد هم خود را عذاب می دهد و هم دیگران را به زحمت می اندازد و گاهی این رفتار به حدی شدید است که موجب رنج و عذاب افراد عادی کوچه و خیابان نیز می گردد. و گاه افراد را از راه تحصیل و ادامه آن نیز باز می دارد. و به کارهایی مانند اعتیاد - بددهنی و انحرافات دیگر اخلاقی مبتلا می گرداند.

اهمیت و ضرورت این تحقیق از اینجا ناشی شده که دانش­آموز مورد نظر این اقدام پژوهی مشکلش احتمالا کاهش خواهد یافت. زیرا وقتی علل مشخص شود راه­حل هم مشخص و در نتیجه مشکل نیز حل خواهد شد و نتایج بدست آمده از آن می تواند در موارد مشابه مورد استفاده سایر همکاران و دست­اندر کاران امر تعلیم و تربیت قرار گیرد.

اهداف پژوهش

اهداف کلی:

- شناسایی مشکلات رفتاری دانش آموز س.م

اهداف جزئی:

1) شناخت روشهای حل مشکلات رفتاری دانش آموز س.م

2) ارائه راه حل در مورد بوجود آمدن مشکل اخلاقی در دانش آموز س.م

گردآوری اطلاعات شواهد(1)

ابتدا رفتارهای دانش­آموز س.م را زير نظر گرفتم و به دقت مشاهده می­کردیم. وقتی برای اولين بار به كلاس رفتم از فراگيران خواستم خودشان را معرفی نمايند. وقتی به (س.م) رسيدم ديدم دانش­آموزی با پوست تيره، كثيف، با كلاه و روسری در گوشه كلاس نشسته است. با صدای بلندی خود را معرفی نمود. به طوری كه با اين كار خود ديگر دانش­آموزان را نيز متوجه خود ساخت. و وقتي ديگر دانش­آموزان خود را معرفی مي­كردند او به شكلی مي­خواست آنها را مسخره نمايد. وقتی ديگر دانش­آموزان در اوقات فراغت با يكديگر صحبت مي­كردند ايشان مي­گفت كه صدا نكنيد. من حوصله سر و صدای شما را ندارم و سرم را به درد می­آوريد. (س.م) با ديگر دانش­آموزان دعوا می كرد و دانش­آموزان دائماً از او نزد من شكايت می­كردند. وقتی در روی تخته مطلبی می­نوشتم او صدای حيوانات را در می­آورد. وبه ديگر دانش­آموزان اذيّت می­كرد بطوريكه نظم كلاس را بر هم می زد و در چنين محيطی آموزش امكان پذير نبود. ابتدا احساس كردم شايد ضعف از خودم باشد که ايشان اينچنين می كند به همين علت در زنگ تفریح در مورد (س.م) از آموزگار سال پیش مدرسه (آقای خانی) که در کلاس سوم معلم ایشان بودند سوال كردم ایشان گفتند كه (س.م) از اول چنين بوده است ولي چون بيماری سردرد دارد بهتر است كه شما هم كارش نداشته باشید. سپس با معلمين سالهای قبل در کلاس اول و دوم صحبت كردیم آنان نيز گفتند كه خدا به دادتان برسد! (س.م) دانش آموزی بی ادب، پررو، شلوغ، تنبل و بيمار است. ولی چون بيماری سردرد دارد بهتر است كه به حال خود رهايش كنيد. سپس مادر ايشان را به مدرسه دعوت نمودیم. از او پرسيدیم رفتار (س.م) در خانه چگونه است؟ ايشان گفتند: كه ما از دست او به تنگ آمده­ايم. به حرف­های ما گوش نمی­دهد. بداخلاق است و دائماً برادر كوچكش را می زند. به درسهايش توجه نمی ­ند. به زور او را به حمّام می­بريم و در نهايت گفت: كه ايشان بيماری سردرد دارد و هنگامي كه هوا سرد است بهتر است كه در زنگ تفریح در كلاس بماند. از ايشان پرسيدم كه آيا برای درمان سردرد ايشان او را به پزشك برده­ايد؟ ايشان جواب داد كه چندين بار برده­ايم ولی خوب نشده است. وقتی به خاطر كار نابهنجارش به او تذكر می­دادیم ايشان با لحن بدی جواب می داد. يك روز از او خواستم كه به خاطر بی ادبی اش که بدون اجازه وارد کلاس شده بود، از دانش آموزان دیگر معذرت بخواهد ولی ايشان معذرت نخواست هر چه اصرار كردم فايده ای نكرد و ايشان مغرورانه به ما نگاه می كرد با صحبت درمورد مشکل به این نتیجه رسیدم كه اين بچه تقصيری ندارد! بلكه روابط غلط خانوادگی، او را به اين شكل بار آورده است در واقع ايشان دارای مشكل رفتاری و رواني است كه بايد حل شود. ابتدا مسئله را با يكی از استادان مرکز تربیت معلم شهید بهشتی در ميان گذاشتیم و ايشان راهنمايی های لازم را جهت حل مشكل ارائه نموند. سپس با دو تن از همکاران با سابقه در اين زمينه مشورت كردیم اينها نيز راهنمايی­های لازم را عرضه داشتند. بعد به دنبال كتابهای روانشناسی اختلالهای رفتاری، روانشناسی رشد، روابط انساني در آموزشگاه واصلاح رفتار تحقيقاتي كه در اين زمينه انجام گرفته بود مورد مطالعه قرار دادیم تا ببينم مشكل را چگونه مي توانم حل نمايیم. در واقع من خودم را چگونه تغيير دهم تا رفتارهاي (س.م) تغيير كند. او دانش آموزی است كه رفتارهای ايشان مغاير با مقررات كلاس و مدرسه می باشد. از جمله مشاهدات و اطلاعات بدست آمده در زير ارائه مي گردد:

  1. دانش آموز (س.م) هر روز دانش آموزان را مسخره می كند.
  2. هر روز با دانش آموزان دعوا می كند.
  3. معمولاً احساس سردرد می كند.
  4. معمولاً دركلاس صدای حيوانات را در می آورد.
  5. در خانه و مدرسه بد اخلاق است.
  6. از نظر درسی ضعيف است.
  7. بی حوصله است.
  8. روابط والدين با او غلط بوده است.
  9. معلمين به او توجه لازم را نكرده اند.
  10. معلمين به تفاوتهای فردی ايشان توجه نكرده اند.
  11. بهداشت فردی را رعايت نمی كند.
  12. دانش آموزی پررو و مغرور است.
  13. مدام وسایل برادرش را برمی دارد و از دادن آن ها خودداری می کند.

«يكی از مشكلات عمده مدارس ما، كمك نكردن به دانش آموزان مشكل داراست. متأسفانه، مدارس به جای آنكه آماده كمك به كسانی كه عقب افتادگی يا مشكلی دارند باشند، بيشتر آنها را از خود می رانند. و حالت دفعي از خود نشان می دهند. اغلب مدارس به دنبال دانش آموزان قوی و با نمرات بالا هستند و بيشتر مواقع به تشويق و تكريم آنها می پردازند. در مقابل، دانش آموزان به ظاهر ضعيف مورد بی مهری قرار مي گيرند و بطور ناخواسته آنها را رها و بعضاً سركوب مي كنند.»[2].

تجزيه و تحليل و تفسيرها:

س.م كودكی است كه در گوشه كلاس می نشيند با صدای بلند خود را معرفی می كند. ديگران را مسخره مي كند، بيشتر مواقع سرش درد مي كند. حتي با معلم خود لجباز است و مزاحمت ايجاد مي كند. او بداخلاق است از نظر درسي ضعيف است. بي­حوصله است. بهداشت فردی را رعايت نمي كند. پررو است. به ديگران حسودی مي­كند. با بررسي رفتارهاي (س.م) اين سوال ايجاد گرديد كه چرا اين چنين مي كند؟ هدف او از اين كارها چيست؟ با اين كارها مي­خواهد چه بگويد؟ چه عللي باعث شده كه خود را به اين صورت مطرح كند. به نظر مي­رسد زمان خاصی براي بروز نابهنجاری­های او وجود ندارد و او در موقعيت­های مختلف از خود رفتارهاي نابهنجار را نشان مي­دهد. و از اينكه نظم كلاس به هم مي­خورد خوشحال می­شود و این واقعاً ناراحت­كننده است. ولی تحقيقات متعدد نيز نشان می­دهند كه با كودك بايد با ملايمت و محبت رفتار نمود. و نبايد دانش­آموزان تنبيه يا تحقير شوند.

واقعيت اين است كه من گير كرده بودیم كه چكار بكنم. چند بار مادرش را به مدرسه دعوت كردم، چندين بار تذكر دادم. ولی هيچ كدام مشكل را حل نكرد. تمامی معلمين سابق و مادرش عقيده داشتند كه او را به حال خود رها كنم. چون استدلال می كردند كه اصلاح شدنی نيست. مسئله را با دو تن از مشاوران در ميان گذاشتیم. آنها راهنمايي­های لازم جهت تغيير رفتار ارائه نمودند. سپس به دنبال كتابهای روانشناسی رفتم تا ببينم مشكل چيست؟ و چگونه میتوانم مشكل را حل نمايم؟ با صحبت­هايی كه با مادر (س.م) انجام دادم. فهميدم كه والدين، با ايشان بد رفتاری می كنند. و به خواسته های او چندان توجهی نمی كنند و بعد از اینکه كه برادرش متولد شده است. والدين او بيشتر به برادرش سرگرم شده اند و او را فراموش كرده اند. بنابراين مورد بی مهری والدين قرار گرفته است. در نتيجه به خاطر ناكامی در جلب محبت، مجبور شده است به پرخاشگری ولج بازی دست بزند. اين عمل خود، دوباره روابط والدين را با ايشان تيره تر كرده است. و در نتيجه به او برچسب های منفی متعددی توسط والدين زده شده است. به اين ترتيب يك كودك معصوم، به يك فرد نابهنجار تبديل شده است. وقتی چنين كودكانی به مدرسه مي روند. در مدرسه نيز مورد بی مهری معلم مدرسه قرار می گيرند و بيشتر سعی مي كنند از دست چنين دانش آموزی خلاص شوند و در مدرسه نيز برچسبهای منفي به كودك زده می­شود و به اين ترتيب سر نوشت كودك تغيير مي­كند و در نهايت علاوه از مشكلات فردی، مشكلات اجتماعی نيز افزايش می يابد.

به اين ترتيب برای حل مشكل بايد از يك جايی آغاز می­كردم. تا با ايشان بتوانم رابطه دوستی برقرار نمايم تا به ايشان بفهمانم كه ايشان نزد من و دیگر معلمان مدرسه طرد شده نيست. ولی نمی­توانستم بطور مستقيم به او بگویم كه می­خواهم با تو دوست شوم. اولين قدم پيدا كردن ويژگی­های مثبت بود با مطالعه كتاب­های روانشناسی و راهنمايی همكاران و اساتید مشاوره، فهميدم كه ابتدا بايد نگرش را نسبت به خود و معلم و والدين او تغيير دهم. برای اينكار بايد نكات مثبت را پيدا می­كردیم و تغيير نگرش را از نقاط قوت او شروع می­كردم. (س.م) به خاطر اينكه بعد از او برادرش به دنيا آمده بود و والدينش از روی ناآگاهی به وی بی توجه شده بودند و برای جلب توجه والدين رفتارهای نابهنجار را پيشه خود ساخته است. به همين خاطر اولين كاری كه انجام دادم ايشان را به عنوان سرگروه و مسئول پخش تغذیه مدرسه انتخاب نمودم. اما دانش­آموزان دیگر از اين كار من ناراحت شدند و می­گفتند كه (س.م) آنها را اذيت خواهد كرد. ولی بنده دانش­آموزان را قانع كردم كه ما از قبل نمی­توانيم در مورد كسی داوری كنيم. اتفاقاً به نظرمان با توجه به شناختی كه از (س.م) دارم فكر می­كنم شايستگی پذیرش مسئولیت در مدرسه را دارد و به شكل بهتری کارها را اداره خواهد كرد. با اين حرفها می­خواستم احساس مسئوليت و همكاری را در ايشان شكوفا نمايم. ولی با اين حال با همکلاسی­های خود درگير بود. ولی آنها را به آرامش دعوت می كردم سپس مادرش را به مدرسه دعوت كردم و از ايشان خواستم كه بين فرزندان فرق نگذارند و به او بيشتر توجه و محبت نمايد و با ايشان بدرفتاری نكنند.

در گام بعدی چون ايشان صدای نسبتاً خوبی داشت به همين خاطر معمولاً از ايشان مي­خواستیم شعرهای كتاب فارسی را با صدای رسا و بلند بخواند و معمولاً ايشان را تشويق می­نمودم كه صدای خيلی خوبی دارد. و همچنين اگر کوچکترین رفتار خوبی از ايشان ديده می­شد مورد تشويق قرار می­گرفت. تا رفتارهای مثبت او تقويت شود در درس رياضی نسبتاً خوب شده بود در حل مسائل رياضی بيشتر از او استفاده می­کردم. وقتي به جلو می­آيد معمولاً شكلك در می­آورد يا زبان خود را بيرون می آورد با توجه زياد به او و برخورد ملايم و صميمی با او و تقويت نكات مثبت ايشان. رفته رفته رفتارهای منفی او كاهش می­يافت و درسش نيز نسبت به گذشته بهتر مي­شد. به همين علت او را مبصر كلاس و مسئول توزیع تغذیه و چندین با کلید مدرسه را به او دادم تا زودتر همه به مدرسه بیاید و مسئوليت او را بيشتر كردم. و از اين كار خیلی خوشحال شد. ولي احساس كردم كه او ديگر ترس از اينكه سرش درد خواهد كرد را از سرش بيرون كرده است. بعد از چند روز بطورخصوصی در مورد سردردش جویا شدیم. ايشان جواب داد كه سردردش خوب شده است. و به اين ترتيب ،با تشويق به موقع و مداوم، توجه زياد و رها نكردن دانش­آموزان به حال خود، محبت كردن به دانش­آموزان جهت ايجاد نگرش مثبت به ديگران، تقويت نكات مثبت جهت تغيير نگرش نسبت به خود، ايجاد انگيزه با دادن جايزه جهت تقويت درسی، استفاده از والدين جهت تغيير نگرش نسبت به آنان، مسئوليت دادن جهت تقويت نكات مثبت وی، صبر و حوصله و دلسوزی نسبت به دانش آموزان باعث گرديد كه رفتارهای ايشان تا حد زيادی بهبود يابد.

انتخاب راه جدید به صورت موقّت

با توجه به اختلالات رفتاري دانش آموز ناسازگاری او را مي توان در حسادت، اذیت کردن دیگران پرخاشگري، لج بازي و بی تفاوتی خلاصه كرد. براي بهبود اختلالات رفتاري ابتدا بهتر است علل اختلالات رفتاري مشخص شود تا راه حل هايي جهت بهبود اختلالات رفتاري تعيين گردد.

بعد از اینکه تحقیقات لازم را برای تشخیص درست در صحت ناسازگاری شاگردم به دست آوردم برای بهبود رفتار شاگردم راه حلهای موقتی را انتخاب کردم تا با انجام آن راه حلها بتوانم تغییراتی در دانش آموز (س.م) به وجود آورم. که از بین راه حلهایی که انتخاب شده بود راه حل چهارم و پنجم (برطرف کردن فقر مالی دانش آموزم و از بین بردن تبعیض در مدارس و خانواده ها) به خاطر مناسب نبودن شرایط و وجود برخی مشکلات قابل اجرا نبود ولی بقیۀ راه حل ها را به قرار زیر به اجرا در آوردم:

 

[1] مير كمالي.سيد محمد، روابط انساني در آموزشگاه، ص 74

[2] همان، ص 74

 

«www.raheelm.ir »


مبلغ قابل پرداخت 11,100 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته  پنجم فروردین ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته پنجم فروردین ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما   همیشه دنبال این بودی یه جایی باشه تا راحت بتونی محتوای مطمئن با طراحی خوب را پیدا کنی؟   همیشه دنبال این بودی یکی کارهای محتوایی را ناظر به مسائل روز انجام بده و دغدغه تأمین محتوا را نداشته باشی؟   همیشه ... ...

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته  پنجم اسفند ماه 1402

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته پنجم اسفند ماه 1402

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما   همیشه دنبال این بودی یه جایی باشه تا راحت بتونی محتوای مطمئن با طراحی خوب را پیدا کنی؟   همیشه دنبال این بودی یکی کارهای محتوایی را ناظر به مسائل روز انجام بده و دغدغه تأمین محتوا را نداشته باشی؟   همیشه ... ...

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته  دوم فروردین ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته دوم فروردین ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما   همیشه دنبال این بودی یه جایی باشه تا راحت بتونی محتوای مطمئن با طراحی خوب را پیدا کنی؟   همیشه دنبال این بودی یکی کارهای محتوایی را ناظر به مسائل روز انجام بده و دغدغه تأمین محتوا را نداشته باشی؟   همیشه ... ...

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما فروردین ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما فروردین ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما همیشه دنبال این بودی یه جایی باشه تا راحت بتونی محتوای مطمئن با طراحی خوب را پیدا کنی؟ همیشه دنبال این بودی یکی کارهای محتوایی را ناظر به مسائل روز انجام بده و دغدغه تأمین محتوا را نداشته باشی؟ همیشه دوست داشتی ... ...

فایل نقشه ی تابلو فرش دستباف طرح طبیعت کلبه زیبا

فایل نقشه ی تابلو فرش دستباف طرح طبیعت کلبه زیبا

دانلود فایل نقشه ی تابلو فرش دستباف طرح طبیعت کلبه ی زیبا دانلود فایل های کامل نقشه ی طرح تابلو فرش های دستباف طرح طبیعت کلبه ی زیبا   تنها سایت ارائه دهنده فایل نقشه ی طرح های تابلو فرش (قیمت نقشه ها حداقل از 50 هزار تومان تا چندین میلیون تومان در بازار با توجه به ... ...

دانلود رایگان کتاب صوتی پرفروش و کمیاب 48 قانون قدرت رابرت گرین

دانلود رایگان کتاب صوتی پرفروش و کمیاب 48 قانون قدرت رابرت گرین

کتاب 48 قانون قدرت پرفروش‌ترین اثر برای کسانی است که خواهان قدرت هستند یا می‌خواهند خود را در برابر قدرت دیگران تجهیز کنند. رابرت گرین در این کتاب به شما می‌آموزد چگونه در تمام عرصه‌های زندگی قدرتمند شوید حجم 11 مگا بایت پشتیبانی: 09380317800 ... ...

دانلود رایگان کتاب صوتی انسان روح است نه جسد(۲ جلد)

دانلود رایگان کتاب صوتی انسان روح است نه جسد(۲ جلد)

  انسان روح است نه جسد (جلد 1 و 2)   نویسنده:  رئوف عبید مترجم:  زین العابدین کاظمی خلخالی کاوشی در دانش جدید روح شناسی   مطالب این کتاب تنها بحث فلسفی مبتنی بر منطق ساده نیست، بلکه روشهای علمی و تجربی است که با منتهای دقت با دقیقترین تجهیزات پیشرفته مادی، در ظرف ... ...

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته  سوم فروردین ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته سوم فروردین ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما   همیشه دنبال این بودی یه جایی باشه تا راحت بتونی محتوای مطمئن با طراحی خوب را پیدا کنی؟   همیشه دنبال این بودی یکی کارهای محتوایی را ناظر به مسائل روز انجام بده و دغدغه تأمین محتوا را نداشته باشی؟   همیشه ... ...

دانلود بسته 8000 تست-عمومی، اختصاصی،تخصصی-استخدامی آموزش پرورش

دانلود بسته 8000 تست-عمومی، اختصاصی،تخصصی-استخدامی آموزش پرورش

دانلود بسته 8000 تست-عمومی، اختصاصی،تخصصی-استخدامی آموزش پرورش   فایل 8 هزار تستی با 2177 صفحه و 153 مگابایت حجم   ... ...

پاورپوینت پختگی اقتصادی درس 15 مدیریت خانواده و سبک زندگی پسران

پاورپوینت پختگی اقتصادی درس 15 مدیریت خانواده و سبک زندگی پسران

عنوان: دانلود پاورپوینت پختگی اقتصادی درس 15 مدیریت خانواده و سبک زندگی پسران   فرمت: پاورپوینت pptتعداد اسلاید: 29 پوشش کامل درس   پاورپوینت قابل ویرایش با محیط حرفه ای   منطبق با آخرین تغییرات مطالب و رئوس کتاب درس     فونت های استاندارد و بک ... ...

دانلود کتاب صوتی روانشناسی تصویر ذهنی ماکسول مالتز

دانلود کتاب صوتی روانشناسی تصویر ذهنی ماکسول مالتز

کتاب صوتی بسیار مفید    #روانشناسی_تصویر_ذهنی    اثر: #ماکسول_مالتز   ترجمه: مهدی قراچه داغی    کیفیت اجرا: خیلی خوب  ... ...

برنامه اکسل متره و برآورد،تهیه صورت وضعیت  راه و باند سال1403

برنامه اکسل متره و برآورد،تهیه صورت وضعیت راه و باند سال1403

برنامه اکسل متره و برآورد،تهیه صورت وضعیت راه،راه آهن و باند فرودگاه سال1403: -تهیه اتوماتیک و خودکار متره و برآورد،صورت وضعیت در کمترین زمان فقط با وارد کردن شماره آیتم -تهیه ریز متره -تهیه خلاصه متره -تهیه خلاصه فصول -تهیه برگه های مالی و مالی کل -اعمال اتوماتیک ... ...

پاورپوینت بز یا سگ تفکر و سبک زندگی هفتم

پاورپوینت بز یا سگ تفکر و سبک زندگی هفتم

    عنوان: دانلود پاورپوینت بز یا سگ تفکر و سبک زندگی پایه هفتمفرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 21   پوشش کامل درس همراه با پاسخ فعالیت ها   پاورپوینت قابل ویرایش با محیط حرفه ای   منطبق با آخرین تغییرات مطالب و رئوس کتاب درس     فونت های ... ...

حل مسائل الکترودینامیک کلاسیک جان دیوید جکسون به صورت PDF و به زبان انگلیسی در 214 صفحه

حل مسائل الکترودینامیک کلاسیک جان دیوید جکسون به صورت PDF و به زبان انگلیسی در 214 صفحه

نگاه اجمالی الکترو مغناطیس یکی از شاخه‌های فیزیک است که مباحث مربوط به بارهای الکتریکی ساکن و متحرک ، میدانهای الکتریکی و مغناطیسی را مورد بحث قرار می‌دهد. اما در این بحث بیشتر مفاهیم فیزیکی و توصیف کیفی این پدیده‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد. و تا حد امکان از توصیف کمی این ... ...

دانلود جزوه امور مالی و حقوق ثبتی در دفاتر اسناد رسمی

دانلود جزوه امور مالی و حقوق ثبتی در دفاتر اسناد رسمی

جزوه امور مالی و حقوق عمومی و دولتی با دیدگاه کاربردی در دفاتر اسناد رسمی آماده برای دانلود مشخصات استاد: سید علیرضا طباطبایی بافقی سردفتر اسناد رسمی 3 یزد و عضو جامعه سردفتران استان یزد تعداد صفحات: 143 فرمت: پی دی اف PDF حجم: 3 مگابایت کیفیت: عالی نوع جزوه (تایپی ... ...

دانلود 3 بک دراپ کودک تم فوتبال-کد 8082-8080

دانلود 3 بک دراپ کودک تم فوتبال-کد 8082-8080

مشخصات فايل نام فايل:دانلود 3 بک دراپ کودک تم فوتبال-کد 8082-8080 نوع فايل:بک دراپ،backdrop پسوند فايل اصلي:JPEG پسوند فايل فشرده:ZIP ابعاد:3712*5249 PIX کيفيت: 300 DPI ويژگي هاي فايل فایل اصلی(Original file) کاربري آسان جايگزين مناسب براي دکورهاي گران ... ...

پاورپوینت بازرگان و پسران درس 4 فارسی پنجم

پاورپوینت بازرگان و پسران درس 4 فارسی پنجم

عنوان پاورپوینت درسی: پاورپوینت بازرگان و پسران درس 4 فارسی پنجم دبستان   فرمت: پاورپوینت ppt تعداد اسلاید: 19     قسمتی از متن: اهداف درس آشنایی با ارزش علم و دانایی وکاربردهای آن در زندگی تقویت مهارت ساده نویسی در نوشتن بند معرّفی کتاب کلیله ودمنه ... ...

پاورپوینت درس دهم قرآن هشتم سوره یس، سوره صافات و تفسیر نمونه

پاورپوینت درس دهم قرآن هشتم سوره یس، سوره صافات و تفسیر نمونه

  عنوان پاورپوینت: پاورپوینت سوره یس، سوره صافات و تفسیر نمونه درس 10 قرآن پایه هشتمفرمت: پاورپوینت قابل ویرایش   تعداد اسلاید: 26       پوشش کامل درس (جلسه اول و دوم) به همراه صوت آیات   پاورپوینت قابل ویرایش با محیط حرفه ای   منطبق با آخرین ... ...

دانلود رایگان کتاب صوتی روش ها و فنون مشاوره دکتر عبدالله شفیع آبادی

دانلود رایگان کتاب صوتی روش ها و فنون مشاوره دکتر عبدالله شفیع آبادی

  کتاب صوتی روش ها و فنون مشاوره (مصاحبه بالینی) اثر عبدالله شفیع آبادی کتاب صوتی روش ها و فنون مشاوره ( مصاحبه بالینی ) نوشته دکتر عبداله شفیع آبادی به آموزش مشاوران و روان درمانگران پرداخته و 44 فن مشاوره و روان درمانی مورد بررسی قرار می گیرد. در صورت مشکل در دریافت به ... ...

پاورپوینت فرهنگ و تمدن در عصر صفوی درس 14 تاریخ 11 انسانی

پاورپوینت فرهنگ و تمدن در عصر صفوی درس 14 تاریخ 11 انسانی

عنوان پاورپوینت درسی: دانلود پاورپوینت فرهنگ و تمدن در عصر صفوی درس 14 تاریخ یازدهم انسانی فرمت: پاورپوینت ppt تعداد اسلاید: 31 منطبق با مطالب و رئوس کتاب درسی با توجه بر اینکه این پاورپوینت به طور حرفه ای تهیه شده و مطالب کتاب را بصورت جذاب پوشش میدهد شما دبیران گرامی ... ...

دانلود پاورپوینت چیستی انسان 2 درس 10 فلسفه یازدهم انسانی

دانلود پاورپوینت چیستی انسان 2 درس 10 فلسفه یازدهم انسانی

  عنوان پاورپوینت درسی: دانلود پاورپوینت چیستی انسان (2) درس 10 فلسفه پایه یازدهم انسانی   فرمت: پاورپوینت ppt تعداد اسلاید: 18     پاورپوینت قابل ویرایش با محیط حرفه ای   منطبق با آخرین تغییرات مطالب و رئوس کتاب درسیبکارگریی افکت ها، تصاویر و اشکال متحرک بسیار ... ...

پاورپوینت کامل و جامع با عنوان بررسی انقلاب 1848 مجارستان در 31 اسلاید

پاورپوینت کامل و جامع با عنوان بررسی انقلاب 1848 مجارستان در 31 اسلاید

انقلاب ۱۸۴۸ مجارستان یکی از چندین انقلاب اروپایی در ۱۸۴۸ بود. این انقلاب در پادشاهی مجارستان آغاز اما به سرعت تبدیل به جنگی جدایی طلبانه با امپراتوری اتریش به رهبری دودمان هابسبورگ شد. پس از سلسله شکست‌های جدی در ۱۸۴۹، امپراتوری اتریش در آستانه فروپاشی قرار گرفت.   فهرست ... ...

حرکت تاریخی کرد به خراسان.pdf

حرکت تاریخی کرد به خراسان.pdf

حرکت تاریخی کرد به خراسان.pdf ... ...

روانشناسی افسردگی.pdf

روانشناسی افسردگی.pdf

روانشناسی افسردگی.pdf ... ...

دریافت فایل : روانشناسی افسردگی.pdf
سابلیمینال ایجاد رابطه و محبوب شدن

سابلیمینال ایجاد رابطه و محبوب شدن

گوش کردن به سابلیمینال به معنای گوش دادن به پیام‌ها یا اطلاعاتی است که به صورت ناخودآگاه به فرد منتقل می‌شوند. این پیام‌ها معمولاً به طور زیرآگاهی تأثیر می‌گذارند و به طور مستقیم در سطح آگاهی فرد قرار نمی‌گیرند. پخش زیرآگاه پیام‌ها این می‌تواند از طریق موسیقی، متن‌های ... ...

دانلود کتاب تئوری حسابداری 2 دکتر شباهنگ

دانلود کتاب تئوری حسابداری 2 دکتر شباهنگفرمت پی دی افجلد دومبا کیفیت بالافارسی ...

پژوهی در پیدایش و تحولات تصوف و عرفان.pdf

پژوهی در پیدایش و تحولات تصوف و عرفان.pdf

پژوهی در پیدایش و تحولات تصوف و عرفان.pdf ... ...

ژورنال مدل لباس عروس.pdf

ژورنال مدل لباس عروس.pdf

ژورنال مدل لباس عروس.pdf ... ...

انقراض ششم.pdf

انقراض ششم.pdf

انقراض ششم.pdf ... ...

دریافت فایل : انقراض ششم.pdf
تمدن اسلام و عرب.pdf

تمدن اسلام و عرب.pdf

تمدن اسلام و عرب.pdf ... ...

دریافت فایل : تمدن اسلام و عرب.pdf

اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

پرفروش ترین ها

پر فروش ترین های فورکیا


پر بازدید ترین های فورکیا


مطالب تصادفی

  • اقدام پژوهی با موضوع چگونه مانع افت درسی دانش آموزانم در درس عربی شدم
  • اقدام پژوهی با موضوع چگونه كلاس تاريخ را با نشاط و جذاب کردم
  • اقدام پژوهی با موضوع چگونه ساعت تاريخ را براي خود و دانش‌آموزانم لذت بخش ساختم
  • اقدام پژوهی با موضوع چگونه می توانم یادگیری نماز را در دانش آموزانم تثبیت کنم
  • اقدام پژوهی با موضوع چگونه در درس انشا ء دوره راهنمایی تحول ایجاد کردم

دفتر مرکزی تهران - خیابان سبلان شمالی - خیابان شهید داود آبادی - کوچه شهید مقیمی - پلاک 114 - واحد

از اینکه ما را انتخاب کرده اید خوشحالم