تماس با ما

فید خبر خوان

نقشه سایت

ما ارزش خدمات کار خود را بر یک اصول نه گانه می دانیم رشد علمی و فرهنگی، مشتری محوری، شفافیت، احترام، گسترش دانش، صرفه جویی در زمان، توجه و تعهد نسبت به محصولات علمی ارائه شده به شما دوستان می دانیم. «ارتباط با کارشناس فایل ها : آقای سینا طاهری» 09904652258 کانال های تلگرام ما https://telegram.me/Rahe_Elm


اقدام پژوهی شماره یک : کاهش تعداد غائبین با تدوین آیین نامه انضباطی و ایجاد مدرسه شاد و با نشاط


اقدام پژوهی شماره یک : کاهش تعداد غائبین با تدوین آیین نامه انضباطی و ایجاد مدرسه شاد و با نشاط

کاهش تعداد غائبین با تدوین آیین نامه انضباطی و ایجاد مدرسه شاد و با نشاطتعداد صفحات : 34 صفحه
قیمت: 2500 تومان
مدل: PDF & Word (فایل بصورت ورد قابل ویرایش)

مختصری از متن اقدام پژوهی : چکیده
دانش آموزان ممکن است در سنین مختلف به علل مختلفی مثل دبیران ضعیف، توقعات‌ زیاد از دانش آموز‌ و عدم‌ پیشرفت‌ تحصیلی‌. پاسخ‌ دادن‌ درس‌ توسط دانش‌آموز در کلاس و... ممکن است در پی غیبت از کلاس و مدرسه برایند. اکثر صاحبنظران ‌معتقدند که‌ بهترین‌ درمان‌ جذاب نمودن محیط آموزشی در اسرع‌ وقت‌ و به‌ هر وسیله‌ ممکن‌ است‌. مشخص‌ و رفع کردن‌ علت‌ غیبت (مثلاً اذیت‌ و آزار سایر دانش آموزان‌) البته‌ مفید خواهد بود. با وجود این‌ حتی‌ وقتی‌ علت‌ آن‌ روشن نیست‌، مدیران و معاونینی جدی‌ و فهمیده‌ می‌توانند به‌ تدریج‌ دانش‌آموز را برای‌ آمدن‌ به‌ کلاس‌ درس‌ ترغیب نمایند. اینجانب سودابه نثاری با چنین مشکلی در هنرستان شهید سلیمانیان مواجه شدم. در سال تحصیلی اخیر بسیاری از دانش آموزان به بهانه های نختلف سعی می کردند در مدرسه و کلاس درس حاضر نشوند و در صدد غیبت کردن غیرموجه بر می آمدند. در سال تحصیلی اخیر بنده با ارائه راهکار های جذاب مدرسه محور و اجرای آن تصمیم گرفتم غیبت دانش آموزان را به کمترین مقدار ممکن برسانم. و این کار جز با جذاب نمودن محیط آموزشی هنرستان ممکن نبود. فهرست
مقدمه
بیان مسئله
توصیف وضعیت موجود
یافته های علمی
پیشینه تحقیق
جمع آوری اطلاعات
تجزیه و تحلیل اطلاعات
ارائه راه حل موقت
مراحل اجرا
گرد آوری شواهد ۲
اعتباریابی
نتیجه گیری
پیشنهادات
منابع

مقدمه

مدرسه‌ گریزی‌ اگر همراه‌ با رفتارهای ضد اجتماعی‌ و گاهی‌ بزهکارانه‌ مثل نزاع‌، قشقرق‌ راه‌ انداختن‌، یا تهدید کردن‌ و فرار کردن‌ از خانه‌ باشد می‌تواند نشان‌ دهنده‌ یکی‌ از اختلالات رفتاری‌ دوران‌ دانش آموزی‌ به‌ نام اختلال سلوک‌ باشد. ویژگی‌های‌ اصلی‌ اختلال‌سلوک‌ شامل‌ رفتارهای‌ ضد اجتماعی‌، پرخاشگرانه‌ و خودسرانه‌ است‌. چنین دانش آموزانی‌ اغلب‌ به‌ نظر دبیرانشان بی علاقه‌ به‌ مدرسه‌، فاقد اشتیاق‌ به ادامه‌ تحصیل‌ و بی توجه‌ به‌ کار هستند. آنها اغلب‌ مردود می‌شوند و در مقایسه با همسالان‌ خود زودتر ترک‌ تحصیل می‌کنند. همه دانش آموزان گاه و بی گاه درباره مدرسه غُر می زنند اما طبق آماری که کارشناسان کلینیک اختلالات عصبی دانشگاه نوادا[1] در آمریکا اعلام کرده­اند ۵ تا ۱۰ درصد دانش آموزان آنقدر از مدرسه بدشان می آید که نمی خواهند به مدرسه بروند.
به گفته روانشناسان متخصص اگر متوجه شدید فرزندتان وقتی حرف مدرسه می­شود افسرده یا مضطرب می­شود، خودش را به مریضی می­زند تا مدرسه نرود و در خانه بماند، در مدرسه مدام از اتاق بهداشت یا دفتر سر در می آورد یا عمدا از صحبت کردن درباره بخش بزرگی از اتفاقات مدرسه سر باز می­زند باید مراقب باشید.
خوشبختانه معمولاً می توان این مشکل را حل کرد و گاهی اوقات راه حل بسیار هم ساده است. مثلاً ممکن است دبیر فقط به شاگردانی که جلوی کلاس می نشینند توجه داشته باشد و از آنها سؤال کند. به این ترتیب دانش آموزانی که ته کلاس می نشینند احساس می کنند مورد بی توجهی و بی مهری قرار گرفته اند و ممکن است علاقه خود را به درس از دست بدهد. در چنین موردی فقط با عوض کردن جای دانش آموز و آوردن او به ردیف های جلوی کلاس مشکل حل می شود و او دوباره به درس و مدرسه علاقمند می شود اما گاهی اوقات مشکل اساسی تر و پیچیده تر از این هاست و حل آن هم به تلاش و صرف وقت بیشتری نیاز دارد. در زیر به تعدادی از مهمترین علل تنفر دانش آموزان از مدرسه اشاره شده است.

بیان مسئله

امروزه در همه جوامع مدرسه در حکم مهمترین نهاد تعلیم و تربیت جایگاه ویژه ای دارد و در کنار خانواده وظیفه تعلیم و تربیت دانش آموزان را به دوش می کشد و انسان امروز به شدت به تربیت رسمی و مدرسه نیاز دارد. زیرا مدرسه محل تجربه و راهنمای زندگی انسان است و بخش مهمی از زندگی دانش آموران مدرسه است زندگی و تربیت برای انسان دو مفهوم لازم و ملزومند. انسان تا وقتی زنده است به تربیت نیاز دارد و او را تربیت می کنند تا بتواند زندگی کند. تحصیل علم و کسب دانش، چگونه زیستن و تجربه اندوختن از اهداف والای آموزش و پرورش می باشد. اما مدارس امروز به دلیل مختلف خواسته ها و نیازهای اغلب نوجوانان را برآورده نمی کنند و نمی توانند در آنان ایجاد انگیزه نمایند.به عبارتی دیگر تک بعدی شده اند و فقط به جنبه های آموزشی به طور مطلق اهمیت می دهند و نیازهای عاطفی و احساسی و روحی و روانی آنان را در مراتب پایین تر قرار می دهند. برای ایجاد فرآیند یادگیری در محیط های آموزشی، ابتدا باید بستری مناسب فراهم باشد یعنی اینکه دانش آموز ابتدا به مدرسه و مسئولین علاقمند باشد و با روحیه ای شاد و با نشاط وارد این محیط بشود و در فضای آموزشی موجود احساس آرامش و امنیت و شادابی داشته باشد. یادگیری در محیطی توام با تهدید و ترس و ارعاب به سهولت انجام نمی گیرد. در چنین محیط هایی به جای برقرار فرآیند یادگیری متفکرانه هیجانات منفی و واکنش های نامطلوب شکل می گیرد. شادی و نشاط یکی از نیازهای روحی و روانی انسان است که در بسیاری از جنبه های حیاتی نقش موثری ایفا می کند و از نگاه صاحب نظران پیش نیاز اساسی و بستر لازم برای یک نظام تعلیم و تربیت پویا است. به عبارت دیگر نشاط به زندگی انسان معنا و مفهوم خاص می بخشد و حتی عواطف منفی ای مانند: ناکامی، ترس، نگرانی و ناامیدی را کاهش می دهد. یکی از عوامل موثر و مهم برای ایجاد نشاط و شاد بودن لبخند است چهره­های متبسم و خوش رویی افراد عامل موثری است که به فضای آموزشی نشاط بیشتری می­بخشد و با آفرینش لبخند می توان به محیط شادابی داد. شاید برای معدودی از دانش آموزان «مدرسه» تنها مکانی است که در آن جا غم ها و مشکلاتشان را فراموش می کنند و تصور می نمایند که ساعاتی که در مدرسه سپری می کنند از غصه هایشان کاسته می شود و این تغییر روحیه عامل موثری در شادابی آنان می­باشد. همکاران محترم فرهنگی لطفاً به این احساس زیبا و خوشایند آنها توجه لازم را داشته باشیم و آنان را درک نماییم. استفاده از دو عنصر محبت و عاطفه، لبخند و شادی بزرگ ترین سرمایه موجود در مدارس می­تواند تاثیرات بسزایی داشته باشد و هم چنین اگر روابط حاکم بر دانش آموز لذت بخش و صمیمی توام با محبت و احترام باشد و برنامه های آموزشی متعالی باشند این محیط برای آنان بسیار دوست داشتنی و لذت بخش می باشد. پس می توان چنین گفت: که یکی از مهم ترین کارکردهای نظام آموزشی تربیت انسان هایی است که بتوانند با حضوری فعال پویا و با نشاط در نظام اجتماعی موثر و شاداب زندگی کنند و در عبور از فراز و فرودهای زندگی و یافتن راه درست از خطا موفق باشند. به امید این که این مهم در آینده­ای نه چندان دور تحقق یابد.[2]

توصیف وضعیت موجود

اینجانب ........ شهرستان ........ هستم. بنده دارای مدرک ........ هستم و در سال تحصیلی اخیر با ....... دانش­آموز در ....... رشته مختلف در ارتباط هستم. در ......... ما در اوایل سال دانش آموزان به علت های مختلف از حضور در کلاس و مدرسه خود داری می نمودند و غیبت های غیر موجه یا خلاف واقع داشتند. از آنجا که موضوع حضور به موقع دانش آموزان در کلاس درس و مدرسه اهمیت زیادی دارد بنده تصمیم گرفتم از طریق راهکار های مختلف جذاب سازی محیط آموزشگاه از غیبت کردن غیر موجه دانش آموزان جلوگیری نمایم. بنابراین در پی این برآمدم که چگونه می توانم محیط هنرستان را بانشاط سازم که از غیبت­های دانش آموزان کاسته شود.

یافته های علمی

نشاط را می توان به شادی .... معنای واقعی بخشد.
اکنون باید ببینیم نشاط در مدرسه که یک محیط آموزشی و تربیتی محسوب می شود به چه امکانات و شرایطی نیازمند است که با آنها بتوان محیطی مناسب و موفق در تربیت و آموزش و ارتقای علمی دانش آموزان در فضایی کاملاً متنوع صمیمی و باانگیزه های مثبت ایجاد کرد. برای رسیدن به چنین هدفی باید به عوامل ذیل به عنوان ضروریات یک محیط علمی بانشاط توجه شود.[3]
به عقیده روانشناسان رنگ اشیاء فضا و لباس افراد تاثیر مستقیمی در برقراری ارتباط شخص با آنها دارد بارها کوشیده ایم با فرد و فضا و یا حتی غذایی که می خوریم ارتباط برقرار کنیم اما نتوانسته ایم زیرا این دقیقاً تاثیر رنگ آنها بر روان ماست از این رو تا زمانی که دانش آموزان نتوانند خود را با فضای کلاس و اشیای داخل آن میز و نیمکت لباس دبیر و مانند آنها تطبیق دهد نمی تواند از حضور در کلاس درس لذت ببرد و در فضای آن احساس آرامش کند. به همان میزان که رنگ قرمز محرک و شادی بخش است و رنگ آبی ایجاد آرامش می کند و احساسی آمیخته با صلابت و شکوه در فرد ایجاد می کند و رنگ صورتی مهربانی و عطوفت ایجاد می کند.
مهمترین خصوصیات آدم های شاد عبارت است از:

  1. کنترل زندگی
  2. هدفمند هستند و با یادآوری شادی های زندگی احساس لذت می کنند
  3. بعضی از اتفاقات را عوامل مؤثر بر شور و نشاط دانش آموزان

- خانواده

....

تأثیر فراوان دارد.
- مدرسه شاد و با روح
مدرسه موقعیتی فراهم می کند تا دانش آموزان بتوانند فارغ از دغدغه های بزرگ سالانه، زندگی را بازی و تمرین کنند و کم کم آماده شوند تا در زمین واقعی زندگی به اجرا درآورند.
الف) شاداب سازی ظاهری مدرسه
محیط ظاهری و فیزیکی شاد بر شادابی و شادمانی افراد تأثیر دارد. این بخش شامل:

  1. فضاسازی و زیباسازی حیاط مدرسه: دیوارهای تزیین شده با نقاشی های زیبا، سطح زمین مناسب، کاشت درخت و فضای سبز، قرار دادن نیمکت های رنگی، زیبا، تابلوی زیبا در سردر مدرسه، مناسب بودن اندازه محیط مدرسه.
  2. ...
  3. ....
  4. ....




3- زیباسازی و تمیز بودن نمازخانه، کتابخانه و کارگاه: استفاده از خوش بو کننده ها، قفسه های زیبا، مناسب بودن محیط کتابخانه، نمازخانه و کارگاه.
4- پوشش های ظاهری دبیر ها، مدیر و کارکنان، دانش آموزان: استفاده از روپوش های شاد برای دانش آموزان و همچنین پوشش مرتب و استفاده از رنگ های شاد و روشن برای کارکنان مدرسه.
5- رعایت بهداشت: تمیز بودن محیط مدرسه، کلاس ها، بهداشت فردی، اجتماعی، دانش آموزان
ب) دبیر شاد و با روحیه:
دبیر آهنگ و فضا و جو کلاس درس را تنظیم می کند، چنانچه قرار باشد که روح دانش آموزان پرورش و رشد یابد، ...
.....
... پر روحیه و با انگیزه باشد.

پیشینه تحقیق:

پژوهشی تحت عنوان چگونه می توانیم مدرسه ای شاداب و با نشاط داشته باشیم:
(هما پورنعیم آبان ۸۵ تا تیر ماه ۸۷)
نتایج بررسی در دو دبیرستان دخترانه و پسرانه در شهرستان چناران چنین بیان می کند:
۱- برای زیباسازی فضای مدرسه (رنگ آمیزی - گل سبزی- پیام بهداشتی) ۹۴ درصد پسران و ۹۲ درصد دختران
۲- ایجاد موقعیت هایی برای بازی و تفریح ۹۰ درصد پسران ۹۲ درصد دختران نظر مثبت دادند.
۳- موسیقی ۸۷ درصد پسران و ۸۳ درصد دختران
۴- پر بار بودن برنامه صبحگاهی ۸۹ درصد پسران و ۸۵ درصد دختران
۵- افزایش زمان و تنوع زنگ استراحت پسران ۷۰ و دختران ۶۳
با توجه به نتیجه مذکور نسبت پسران به دختران برای افزایش زمان ساعات استراحت بیشتر است.
(زهرا اسدی ۸۷):
در پژوهشی تحت عنوان چگونه می توانیم مدرسه را شاداب سازیم توجه خاص به ساعات استراحت دارد و ایشان برای راحل این این مساله ورزش صبحگاهی و زیباسازی و جذاب کردن محیط مدرسه و ساختمان آنرا موثر دانسته است.

نتیجه گیری:

پس از انجام اقدامات فوق، محیط مدرسه تا اندازه ای تغییر کرد که این تغییر هم در رفتار دانش آموزان مشهود بود و هم دانش آموزان و دبیران احساس آرامش بیش تری داشتند و هم موجب یادگیری بهتر دروس دانش آموزان در کلاسگردید.
علاوه بر این تعداد زیادی از بازی های خطر آفرین آنان مانند: دویدن های اضافی، لگد بازی، دعوا، کشتی و... در محیط آموزشی کاسته شد و دانش آموزان به ورزش و بازی های جذاب و بی خطر روی آوردند؛ دبیران نیز همواره در پی یافتن راه های جدید برای ایجاد نشاط بیش تر و آرامش روحی و روانی دانش آموزان در ساعات استراحت کلاسی بودند.
با توجه به تعداد زیاد دانش اموزان و کمبود فضای تفریحی و آموزشی مطالعات، بررسی ها و مشاهدات انجام شده و تلاش های مستمر مدیر آموزشگاه، مربّی پرورشی، مربی ورزش، همکاران، اولیای محترم دانش آموزان و در پایان و پیگیری های خودم به این نتیجه رسیدیم که می شود با کمترین امکانات، میتوان محیط شاد و با نشاطی را(بدون در نظر گرفتن مدّت زمان) درساعات استراحت کلاسی بوجود آورد.


پیشنهادات:
نکته‌هایی‌ برای‌ تأمل‌ در غنی‌سازی برنامه درسی و‌ فرهنگ‌ آموزش‌
دو هدف‌ آموزش‌ و پرورش‌ که‌ همه‌ی‌ مردم‌ و متخصصان‌ آموزش‌ و پرورش‌ به‌ دنبال‌ آن‌هستند، یعنی‌ توانایی‌ علمی‌ و پرورش‌ شخصیت‌،
....
شخصیت‌ شده‌ و بالعکس‌.
گینز برگ‌ و هانسون‌، 1986، گزارش‌ داده‌اند
.....
و یا برای‌ آموختن‌، ارزش‌ بیش‌تری‌ قایل‌ هستند و در آزمون‌های‌ پیشرفت‌ درسی‌، نمرات‌ بالاتری‌ کسب‌ می‌کنند.
بر این‌ اساس‌ مدارس‌ باید در قبال‌ پرورش‌ شخصیت‌ و رشد همه‌ جانبه‌ی‌ کارکنان‌، دانش‌آموزان‌ و اولیای‌ آن‌ها حساس‌ بوده‌ و متعهدانه‌ عمل‌کنند.
باید بپذیریم‌ که‌ رشد همه‌ جانبه‌ی‌ شخصیت‌ دانش‌آموزان‌ نیازمند داشتن‌ برنامه‌ی‌ جدّی در مدرسه‌ است‌ و صرفاً به‌ اجرای‌ تکنیک‌های‌ خاصی‌ از آموزش‌ شخصیتی نباید بسنده کرد‌، آموزش‌ هنر و موسیقی،‌ تربیت بدنی‌، بسیاری‌ از جنبه‌های‌ شخصیت‌ انسان‌ را در بر می‌گیرد و این‌ در حالی‌ است‌ که متأسفانه‌ حرمت‌ این‌ دروس‌ در مدارس‌ از شأن‌ کافی‌ برخوردار نیست‌.
ارزشمندترین‌ خوی‌ و خصلت‌ مردان‌ حلم‌ است‌.[4] عقلی‌ که‌ همراه‌ و مقارن‌ با حلم‌ نباشد، خیری‌ در آن‌ نیست‌. به‌ منزلت‌ حقیقی‌ ایمان‌ نمی‌توان رسید مگر با حلم‌ و رأفت‌.[5]
هنگامی‌ که‌ ارزش‌های‌ دوستی‌، همکاری‌ و تعاون‌ و مسئولیت‌پذیری‌، صبوری، جدّی‌ گرفته ‌می ‌شوند، مدرسه‌ به‌عنوان‌ بهترین‌ محیط‌ برای‌ یادگیری‌ و روابط‌ دوستانه‌ به شمار می ‌آید. وقتی‌ که‌ برنامه‌ی‌ درسی‌ زاید و تکراری‌ وجود ندارد و فقط‌ نکات‌ اساسی‌ مطرح‌ می‌شود، دانش‌ آموزان‌ فرصت‌ تفکر در آن‌چه‌ را که‌ می‌آموزند، به دست‌ می‌آورند.
آن‌ها معنی‌ و مفهوم‌ واهمیت‌ آن چه‌ را که‌ می‌آموزند، به‌ خوبی‌ درک‌ می‌کنند و این‌ موجب‌ می‌شود که‌ دانش‌آموزان‌ به‌ مدرسه‌ و کلاس‌ درس‌ علاقه‌ پیدا کنند و احساس‌ تعلّق‌ خاطر و وابستگی‌ به‌ مدرسه‌ را در خود رشد دهند.
سوارز، میلز و استوارت‌، 1987، ویژگی‌های‌ محیطی‌ را که‌ تفکر در آن‌ پرورش‌ می‌یابد چنین‌ برشمرده‌اند: قدرشناسی‌، بخشش‌، عطوفت‌، هم‌دردی‌، بردباری‌، تفاهم‌، بصیرت‌، خوش‌ اخلاقی‌، عزت‌نفس‌، همکاری‌، انعطاف‌پذیری‌ و توانایی‌ تمرکز و تلاش‌، محیط‌ رشد اندیشه‌ و تفکر خلاّق‌ و ظرفیت‌های‌ انسانی‌ است‌، در مقابل‌، رقابت‌، نیاز به‌ اثبات‌ خود، سردرگمی‌، ترحم‌، بی‌صبری ،شتاب‌زدگی‌، خستگی‌، حالت‌ تدافعی‌، تعارض‌، سرزنش‌، خودخواهی‌، عصبانیت‌، موجب‌ مرگ اندیشه‌ها و مانع‌ تفکر است‌.
برای‌ عملیاتی‌ کردن‌ این‌ رویکرد، خلاصه‌پردازی‌ و فشرده‌سازی‌ و تلفیق‌ برنامه‌ی‌ درسی‌ دوره‌ی‌ ابتدایی‌ را باید جدّی‌ گرفت‌، حلقه‌های‌ غنی‌سازی‌ مدرسه، قبل‌ از شروع‌ سال‌ تحصیلی ‌می ‌توانند، فشرده‌سازی‌ و تلفیق‌ برنامه‌ی‌ درسی‌ را در دستور کار خود قرار دهند و با حذف‌ موادزاید و تکراری‌، تلفیق‌ موضوعات‌ درسی با ارزش ها و مهارت های زندگی، فرصت‌های‌ لازم‌ برای‌ تفکر و مطالعه‌ عمیق‌تر محتوا، ارتباط‌ مفاهیم‌ درسی‌ با یک‌دیگر، تکرار آزمایش‌ها و تجربیات‌ اساسی‌، مشاهده‌ و ترسیم‌ و جمله‌بندی‌، گزارش‌ و بحث‌ روی‌ نتایج‌ و تجربه‌ها، حل‌ معماها و درک‌ دقیق‌تر مفاهیم‌ پس‌ از آزمایش‌ها، و بالاخره کسب مهارت های زندگی، بوجود آورند.
در واقع‌ برنامه‌ی‌ درسی‌ بین‌ رشته‌ای‌ (تلفیقی‌) می‌کوشد، مجموعه‌ درس‌ و زندگی‌ را به طور واقعی‌ و ملموس‌ در هم‌ تنیده‌ سازد. دانش‌آموزان‌ در مدرسه ‌با این‌ رویکرد فرصت‌ می‌یابند با تمرین‌ دموکراسی‌، مهارت‌های‌ زندگی‌ را بیاموزند، چرا که ‌یادگیری‌ دروس‌ و مهارت‌های‌ زندگی‌ تفکیک‌ ناپذیرند. در تلفیق محتوی با مهارت ها و ارزش ها، از خود باید پرسید کدام مهارت یا ارزش را با کدام محتوی باید تلفیق کرد؟

منابع:

1. روزنامه کيهان، شماره 18899 به تاريخ 24/6/86، صفحه 10(مدرسه)
2. صباغیان، زهرا (1384)، «مدرسه و تقویت نشاط و امید به زندگی»، ماهنامه پیوند، انجمن اولیا و مربیان، شماره 309، 310، 311،
3. نهج البلاغه
4. http://raheelm.com
5. www.tebyan.net [1]University of Nevada, Reno[2] سایت راه علم[3] روزنامه کيهان، ص 10[4] غررالحکم، ج 2.[5] همان، ج 6.


مبلغ واقعی 11,412 تومان    15% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 9,700 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

دیدگاه های کاربران (0)

فارسی ساز Watch Dogs

فارسی ساز Watch Dogs

فارسی ساز Watch Dogs ... ...

دریافت فایل : فارسی ساز Watch Dogs
فارسی ساز Watch Dogs 2 نسخه PS4

فارسی ساز Watch Dogs 2 نسخه PS4

فارسی ساز Watch Dogs 2 نسخه PS4 ... ...

دانلود اندیکاتور GainzAlgo Pro

دانلود اندیکاتور GainzAlgo Pro

اندیکاتور GainzAlgo Pro که از معروف ترین اندیکاتور های پریمیوم تریدینگ ویو هست ، با نقطه ی ورودهای عالی که در تمامی تایم فریم ها و تمامی ارزها و بازارها قابل استفاده است. قیمت اصلی این اندیکاتور 490دلار میباشد که ما اون رو تهیه کردیم و در اختیار شما قرار میدیم دسترسی به ... ...

پیش خرید فارسی ساز Watch Dogs

پیش خرید فارسی ساز Watch Dogs

پیش خرید فارسی ساز Watch Dogs ... ...

دانلود فایل بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته پنجم اردیبهشت ماه 1404

دانلود فایل بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته پنجم اردیبهشت ماه 1404

دانلود بسته آماده‌ چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما آیا همیشه دنبال منبعی مطمئن و با طراحی حرفه‌ای برای محتوای فرهنگی بوده‌اید؟آیا دغدغه تأمین محتوا مطابق با مسائل روز را داشته‌اید؟آیا دوست داشتید در فعالیت‌های فرهنگی مشارکت کنید، اما نیاز به محتوای آماده داشتید؟ مسجدنما، ... ...

دانلود فایل بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما اردیبهشت ماه 1404

دانلود فایل بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما اردیبهشت ماه 1404

دانلود بسته آماده‌ چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما آیا همیشه دنبال منبعی مطمئن و با طراحی حرفه‌ای برای محتوای فرهنگی بوده‌اید؟ آیا دغدغه تأمین محتوا مطابق با مسائل روز را داشته‌اید؟ آیا دوست داشتید در فعالیت‌های فرهنگی مشارکت کنید، اما نیاز به محتوای آماده ... ...

دانلود فایل بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته سوم اردیبهشت ماه 1404

دانلود فایل بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته سوم اردیبهشت ماه 1404

دانلود بسته آماده‌ چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما آیا همیشه دنبال منبعی مطمئن و با طراحی حرفه‌ای برای محتوای فرهنگی بوده‌اید؟آیا دغدغه تأمین محتوا مطابق با مسائل روز را داشته‌اید؟آیا دوست داشتید در فعالیت‌های فرهنگی مشارکت کنید، اما نیاز به محتوای آماده داشتید؟ مسجدنما، ... ...

تاریخ اساطیری ایران (ژاله آموزگار)

تاریخ اساطیری ایران (ژاله آموزگار)

تاریخ اساطیری ایراننویسنده:ژاله آموزگار نسخه: الکترونیکی(pdf) مولف در این کتاب به زبانی ساده تاریخ اساطیری ایران را با تکیه بر متن‌های کهن ایران به رشته تحریر کشیده است .وی نخست درباره واژه "اسطوره "و نحوه به وجود آمدن اساطیر و منافع اسطوره‌شناسی اشاره نموده، سپس منابع ... ...

فارسی ساز Watch Dogs Legion نسخه PS4

فارسی ساز Watch Dogs Legion نسخه PS4

فارسی ساز Watch Dogs Legion نسخه PS4 ... ...

دانلود فایل بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته چهارم اردیبهشت ماه 1404

دانلود فایل بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته چهارم اردیبهشت ماه 1404

دانلود بسته آماده‌ چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما آیا همیشه دنبال منبعی مطمئن و با طراحی حرفه‌ای برای محتوای فرهنگی بوده‌اید؟آیا دغدغه تأمین محتوا مطابق با مسائل روز را داشته‌اید؟آیا دوست داشتید در فعالیت‌های فرهنگی مشارکت کنید، اما نیاز به محتوای آماده داشتید؟ مسجدنما، ... ...

پاورپوینت درس 12 پیام های آسمان پایه نهم جهاد

پاورپوینت درس 12 پیام های آسمان پایه نهم جهاد

  عنوان پاورپوینت درسی: دانلود پاورپوینت جهاد درس 12 پیام های آسمان پایه نهمفرمت: پاورپوینت ppt   تعداد اسلاید: 29     همراه با پاسخ فعالیت ها، سوالات متن و خودت را امتحان کن     پاورپوینت قابل ویرایش با محیط حرفه ای   منطبق با آخرین تغییرات مطالب و رئوس کتاب ... ...

دانلود فایل بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته دوم اردیبهشت ماه 1404

دانلود فایل بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته دوم اردیبهشت ماه 1404

دانلود بسته آماده‌ چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما آیا همیشه دنبال منبعی مطمئن و با طراحی حرفه‌ای برای محتوای فرهنگی بوده‌اید؟آیا دغدغه تأمین محتوا مطابق با مسائل روز را داشته‌اید؟آیا دوست داشتید در فعالیت‌های فرهنگی مشارکت کنید، اما نیاز به محتوای آماده داشتید؟ مسجدنما، ... ...

پاورپوینت درس دهم تاریخ تحلیلی صدر اسلام یهودیان در تراز قرآن

پاورپوینت درس دهم تاریخ تحلیلی صدر اسلام یهودیان در تراز قرآن

پاورپوینت درس دهم تاریخ تحلیلی صدر اسلام یهودیان در تراز قرآن فرمت فایل : pptx قابل ویرایش تعداد اسلاید : 24 ویژگی فایل : این پاورپوینت شامل تمامی متن درس به همراه فعالیت ها و پژوهش ها و ... می باشد. این پاورپوینت منطبق با اخرین تغییرات کتاب با استفاده از افکت ها ، ... ...

دانلود جزوه تحلیل سازه 1 دانشگاه اراک استاد زکیان

دانلود جزوه تحلیل سازه 1 دانشگاه اراک استاد زکیان

جزوه عالی و کامل تایپ شده تحلیل سازه 1 + فایل های همراه آماده برای دانلود است. مشخصات جزوه دانشگاه: اراک استاد: دکتر زکیان فایل های همراه: منبع، تمرین ها و جواب ها، امتحان پایانی، ویس و .... کیفیت: عالی دانلود نمونه     ... ...

سوالات نهاد تاریخ تحلیلی صدر اسلام مبحث نگاه تاریخی به دین مسیحیت همراه با پاسخ

سوالات نهاد تاریخ تحلیلی صدر اسلام مبحث نگاه تاریخی به دین مسیحیت همراه با پاسخ

  عنوان مبحث: سوالات نهاد تاریخ تحلیلی صدر اسلام مبحث نگاه تاریخی به دین مسیحیت همراه با پاسخ شامل: 6 جلسه تعداد صفحات: 10 سوالات و جواب ها بصورت تایپ شده با فونت استاندارد می باشد که قابلیت سرچ در زمان آزمون را دارد   سوالات ترم جدید همراه با پاسخ برای نمره 20 ... ...

پاورپوینت درس یازدهم تاریخ تحلیلی صدر اسلام مواجهه یهودیان با حکومت نبوی

پاورپوینت درس یازدهم تاریخ تحلیلی صدر اسلام مواجهه یهودیان با حکومت نبوی

پاورپوینت درس یازدهم تاریخ تحلیلی صدر اسلام مواجهه یهودیان با حکومت نبوی فرمت فایل : pptx قابل ویرایش تعداد اسلاید : 28 ویژگی فایل : این پاورپوینت شامل تمامی متن درس به همراه فعالیت ها و پژوهش ها و ... می باشد. این پاورپوینت منطبق با اخرین تغییرات کتاب با استفاده از ... ...

هنر و معماری اسلامی.pdf نوشته ی رابرت هیلن برند

هنر و معماری اسلامی.pdf نوشته ی رابرت هیلن برند

کتاب "هنر و معماری اسلامی" نوشته رابرت هیلن برند، یک منبع معتبر و جامع برای درک عمیق‌تر از زیبایی‌ها و ظرافت‌های هنری و معماری در فرهنگ اسلامی است. این اثر با تحلیل دقیق جزئیات و سبک‌های مختلف، الهام‌بخش پژوهشگران و علاقه‌مندان به تاریخ هنر محسوب می‌شود. مطالعه ... ...

سوالات نهاد مبحث بازخوانی وصیت امام خمینی همراه با پاسخ

سوالات نهاد مبحث بازخوانی وصیت امام خمینی همراه با پاسخ

عنوان مبحث: سوالات نهاد مبحث بازخوانی وصیت امام خمینی همراه با پاسخ شامل: 3 جلسه تعداد صفحات: 5 سوالات و جواب ها بصورت تایپ شده با فونت استاندارد می باشد که قابلیت سرچ در زمان آزمون را دارد   سوالات ترم جدید همراه با پاسخ برای نمره 19 به بالا   فرمت: pdf ... ...

پاورپوینت درس نهم تاریخ تحلیلی صدر اسلام جنگ افروزی مشرکان؛ از احزاب تا ابلاغ برائت

پاورپوینت درس نهم تاریخ تحلیلی صدر اسلام جنگ افروزی مشرکان؛ از احزاب تا ابلاغ برائت

پاورپوینت درس نهم تاریخ تحلیلی صدر اسلام جنگ افروزی مشرکان؛ از احزاب تا ابلاغ برائت فرمت فایل : pptx قابل ویرایش تعداد اسلاید : 33 ویژگی فایل : این پاورپوینت شامل تمامی متن درس به همراه فعالیت ها و پژوهش ها و ... می باشد. این پاورپوینت منطبق با اخرین تغییرات کتاب با ... ...

پاورپوینت درس هشتم تاریخ تحلیلی صدر اسلام جنگ افروزی مشرکان کارزار بدر و احد

پاورپوینت درس هشتم تاریخ تحلیلی صدر اسلام جنگ افروزی مشرکان کارزار بدر و احد

پاورپوینت درس هشتم تاریخ تحلیلی صدر اسلام جنگ افروزی مشرکان کارزار بدر و احد فرمت فایل : pptx قابل ویرایش تعداد اسلاید : 32 ویژگی فایل : این پاورپوینت شامل تمامی متن درس به همراه فعالیت ها و پژوهش ها و ... می باشد. این پاورپوینت منطبق با اخرین تغییرات کتاب با استفاده ... ...

حل المسائل فیزیک پایه 1 هریس بنسون  ترجمه: محمدرضا بهاری

حل المسائل فیزیک پایه 1 هریس بنسون ترجمه: محمدرضا بهاری

دانلود حل المسائل و پاسخنامه فیزیک پایه 1 هریس بنسون ترجمه: محمدرضا بهاری ویژه مهندسین رشته مکانیک ... ...

پاورپوینت  درس دوازدهم قرآن هشتم سوره غافر و راز سرانگشتان

پاورپوینت درس دوازدهم قرآن هشتم سوره غافر و راز سرانگشتان

    عنوان پاورپوینت: پاورپوینت سوره غافر و راز سرانگشتان درس 12 قرآن پایه هشتمفرمت: پاورپوینت قابل ویرایش   تعداد اسلاید: 26 پوشش کامل درس (جلسه اول و دوم) به همراه صوت آیات   پاورپوینت قابل ویرایش با محیط حرفه ای   منطبق با آخرین تغییرات مطالب و ... ...

پاورپوینت الدرس السادس (آنّه ماري شيمِل، تَرجَمَةُ الْفِعْلِ الْمُضارِعِ 2) درس 6 عربی یازدهم ریاضی و تجربی

پاورپوینت الدرس السادس (آنّه ماري شيمِل، تَرجَمَةُ الْفِعْلِ الْمُضارِعِ 2) درس 6 عربی یازدهم ریاضی و تجربی

عنوان پاورپوینت درسی: پاورپوینت الدرس السادس (آنّه ماري شيمِل، تَرجَمَةُ الْفِعْلِ الْمُضارِعِ 2) درس 6 عربی یازدهم ریاضی و تجربیفرمت: پاورپوینت ppt   تعداد اسلاید: 32     پوشش کامل درس به همراه معنای متن، پاسخ فعالیت ها و تمرینات     پاورپوینت قابل ویرایش با محیط ... ...

دانلود جزوه خلاصه [انسان شناسی فرهنگی] - دانیل بیتس، فرد بلاگ - محسن ثلاثی- پیام نور -با دو فرمت word و pdf

دانلود جزوه خلاصه [انسان شناسی فرهنگی] - دانیل بیتس، فرد بلاگ - محسن ثلاثی- پیام نور -با دو فرمت word و pdf

دانلود جزوه خلاصه [انسان شناسی فرهنگی] - دانیل بیتس، فرد بلاگ - محسن ثلاثی- پیام نور -با دو فرمت word و pdf انسان‌شناسی فرهنگی گاها مردم‌شناسی اجتماعی هم نامیده میشود کارش مطالعه عمیق فرهنگ و جامعه انسانی است. در انسان‌شناسی فرهنگی، تفاوت‌ ها و شباهت‌ های اجتماعی و فرهنگی ... ...

پاورپوینت درس 14 پیام های آسمانی پایه هفتم: کمال هم نشین

پاورپوینت درس 14 پیام های آسمانی پایه هفتم: کمال هم نشین

            نوع فایل: power point فرمت فایل: pptx قابل ویرایش تعداد اسلایدها:‌ 34 اسلاید   قسمتی از متن پاورپوینت: چو قران بخوانند ، دیگر خموش به آیات قران فرا دار گوش وَ اِذا قُــرِاءَ القُـــــران ،فَاستَمِعــوا لَه وَ اَنصتـوُا لَعَلَّکُم تُرحَموُن قران ... ...

راهنمای جامع تعمیر نور و چراغ معابر

راهنمای جامع تعمیر نور و چراغ معابر

با این راهنمای جامع، به دنیای شگفت‌انگیز تعمیر نور و چراغ معابر قدم بگذارید، با انواع مختلف چراغ‌ها، اصول عیب‌یابی و تعمیر آنها آشنا شوید و با به کارگیری دانش و مهارت خود، به روشنایی بخشیدن به شهرها و ارتقای ایمنی عبور و مرور کمک کنید!   نور و چراغ معابر، نقش حیاتی در ... ...

پاورپوینت درس تضاد و اختلاف نظرهای خود را چگونه مدیریت کنیم تفکر و سبک زندگی هفتم

پاورپوینت درس تضاد و اختلاف نظرهای خود را چگونه مدیریت کنیم تفکر و سبک زندگی هفتم

    عنوان پاورپوینت: پاورپوینت تضاد و اختلاف نظرهای خود را چگونه مدیریت کنیم تفکر و سبک زندگی پایه هفتم   فرمت: پاورپوینت pptتعداد اسلاید: 29   قسمتی از متن:   اختلاف بین افراد، بخشی از زندگی است. افراد معمولاً درباره موضوعات مختلف با یکدیگر اختلاف سلیقه ... ...

کتاب حکمت جلد دوم Book of Wisdom Vol2

کتاب حکمت جلد دوم Book of Wisdom Vol2

کتاب حکمت جلد دوم نویسنده: هری بی جوزف ترجمه فارسی   درباره کتاب: کتابی که پیش روی شماست، اثری است که به بررسی موضوعاتی پرداخته که ممکن است با باورهای رایج مذهبی مغایرت داشته باشد یا آنها را به چالش بکشد. الزم میدانم تأکید کنم که مطالعه این کتاب، تنها به عنوان یک اثر ... ...

پاورپوینت فصل ششم تفسیر موضوعی قرآن کریم قرآن و بهداشت روان

پاورپوینت فصل ششم تفسیر موضوعی قرآن کریم قرآن و بهداشت روان

پاورپوینت فصل ششم تفسیر موضوعی قرآن کریم قرآن و بهداشت روان فرمت فایل : pptx قابل ویرایش تعداد اسلاید : 61 ویژگی فایل : این پاورپوینت شامل تمامی متن درس به همراه فعالیت ها و پژوهش ها و ... می باشد. این پاورپوینت منطبق با اخرین تغییرات کتاب با استفاده از افکت ها ، ... ...

پاورپوینت درس 30 تفکر و سبک زندگی پایه هشتم: ارزش ها و معیارهای رفتاری

پاورپوینت درس 30 تفکر و سبک زندگی پایه هشتم: ارزش ها و معیارهای رفتاری

نوع فایل: power point فرمت فایل: pptx قابل ویرایش تعداد اسلایدها:‌ 20 اسلاید   تصویری از پاورپوینت: این پاورپوینت آموزشی، جذاب، قابل ویرایش، کاملا منطبق با کتب درسی و با تعداد اسلاید ذکر شده تهیه و تنظیم شده است. با بکارگیری نمودار ها ، تصاویر جالب و جذاب و دسته ... ...

اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

پرفروش ترین ها

پر فروش ترین های فورکیا


پر بازدید ترین های فورکیا


مطالب تصادفی

  • اقدام پژوهی با موضوع چگونه مانع افت درسی دانش آموزانم در درس عربی شدم
  • اقدام پژوهی با موضوع چگونه كلاس تاريخ را با نشاط و جذاب کردم
  • اقدام پژوهی با موضوع چگونه ساعت تاريخ را براي خود و دانش‌آموزانم لذت بخش ساختم
  • اقدام پژوهی با موضوع چگونه می توانم یادگیری نماز را در دانش آموزانم تثبیت کنم
  • اقدام پژوهی با موضوع چگونه در درس انشا ء دوره راهنمایی تحول ایجاد کردم

دفتر مرکزی تهران - خیابان سبلان شمالی - خیابان شهید داود آبادی - کوچه شهید مقیمی - پلاک 114 - واحد

از اینکه ما را انتخاب کرده اید خوشحالم