تماس با ما

فید خبر خوان

نقشه سایت

ما ارزش خدمات کار خود را بر یک اصول نه گانه می دانیم رشد علمی و فرهنگی، مشتری محوری، شفافیت، احترام، گسترش دانش، صرفه جویی در زمان، توجه و تعهد نسبت به محصولات علمی ارائه شده به شما دوستان می دانیم. «ارتباط با کارشناس فایل ها : آقای سینا طاهری» 09904652258 کانال های تلگرام ما https://telegram.me/Rahe_Elm


نهادینه کردن خصلت نيکوی احترام به شخصيت همدیگر و روابط مرسوم اجتماعی


نهادینه کردن خصلت نيکوی احترام به شخصيت همدیگر و روابط مرسوم اجتماعی

نهادینه کردن خصلت نيکوی احترام به شخصيت همدیگر و روابط مرسوم اجتماعی

تعداد صفحات: 30 صفحه

قیمت: 2500 تومان

مدل: PDF & Word (فایل بصورت ورد قابل ویرایش)

مختصری از متن اقدام پژوهی:

چکیده

از آغاز سال که دراين مدرسه مشغول تدريس شدم به مرور رفتارهايى را در دانش اموزان مي ديدم که برايم بسيار نا خوشايند بودرفتارهايي مثل: دعواهای بیهوده – ناسزا گفتن به یکدیگر- تهدید کردن یکدیگربه دعوا، صداکردن یکدیگر با صفات ناپسندوعدم کمک به یکدیگر و...

در پایان از روشهای زیر استفاده کردم که بسیار مفید واقع شد:

1- روش گروه درمانی (مراجع محوری)راجرز

2- حضور مديريت مجتمع وصحبت درمورد مهارتهاي اجتماعي وارتباط دانش آموزان باهم در مدرسه ودر اجتماع

3- معاونت مدرسه وآموزگاران محترم در شیوه برخوردشان با دانش آموزان وهمچنین آموزگاران در روش تدریسشان تغییرات لازم را اعمال کنند.

4- خانواده درماني نيز يکي از راه هاي تقويت وآموزش مهارت هاي اجتماعي مي باشد.

با توجه به اطلاعات گردآوري شده ومشاهده وضعيت دانش آموزان در مدرسه بهترين راه حلي که مي توانست به من کمک کند تا مشکلات را برطرف کنم روش گروه درماني(مراجع محوري) راجرز بود، بنابراين اين راه حل را انتخاب کردم.

 

فهرست

مقدمه

توصیف وضعیت موجود

شواهد1 (گردآوری اطلاعات)

پیشینه تحقیق

یافته های علمی

تجزیه وتحلیل داده ها

انتخاب راه حل و پیشنهادات و گردآوری شواهد2

منابع

 

 

مقدمه

توصیف وضعیت موجود

از ابتدای سال تحصیلی که دراين مدرسه مشغول تدريس شدم به مرور رفتارهايى را در دانش اموزان مي ديدم که برايم بسيار نا خوشايند بودرفتارهايي مثل: جدلهای بیهوده- فحش دادن به یکدیگر- تهدید کردن یکدیگربه دعوا درمسیرخانه صداکردن یکدیگر با القاب ناپسندوعدم کمک به یکدیگر و...

اينگونه رفتارها رادر دفتر معلمان نيز با ساير همکاران در ميان گذاشتم وآنها نيز باتاييدصحبتهاي من و اهميت زياد تعاملات اجتماعی اينگونه رفتار ها را نگران کننده توصيف مي کردند. لذا با توجه به حساسيت موضوع تصميم گرفتيم تا جايي که برايمان امکان پذيراست در اين وضعيت نامطلوب تغييروتحول ايجاد کنيم.

شواهد1 (گردآوری اطلاعات)

دراین پژوهش از روشهای مشاهده، مصاحبه واسناد وارقام برای گردآوری اطلاعات استفاده شده است.

مصاحبه با مدیریت مجتمع

در مصاحبه با مدیریت در مورد رفتار های دانش آموزان متوجه شدم که آنها از لحاظ مهارتهای اجتماعی دچار ضعف هستند وقادر نیستند که ارتباط کلامی جامعه پسندی داشته باشندحتی از سلام کردن هم خودداری می کنند. هیچ گونه تمایلی برای شرکت در گروه ها ازخود نشان نمی دهند، در احسان به دیگران، تعاون وهمکاری، احترام به دوستان و.... تمایلی از خود نشان نمی دهند. اصل رابطه اجتماعی امری فطری وجز سرشت انسان است. رابطه اجتماعی اولیه که سهم مهمی در ایجادواستمرار جامعه دارد براساس محبت وعلاقه عاطفی بناشده است آرامش ناشی ازاین رابطه بسیار مهمتر از سایر موارد است. مدیریت علل اصلی این رفتار هارا موارد زیر می داند: رفتارهای نامناسب والدین در خانواده، ارتباط متقابل همسالان، محیط عمومی روستا، رسانه های جمعی شامل سریال های تلویزیونی وموبایل و...، رفتارهای ناشایست برخی معلمان وبی اهمیتی رفتار هادربین دانش آموزان گروه همسالان

مصاحبه با معاونت مجتمع

در گفتگو با معاونت مدرسه نکاتی که حائز اهمیت بود عبارتنداز: ناسازگاری های کلامی که حداقل روزی 4- 5 بار دانش آموزان از آنها شکایت می کردندودر طول هفته نیز چندین بار ازسوی معلمان به دفتر مدرسه معرفی می گردند. عدم رعایت نظم وآزارواذیت دیگران، احترام قائل نشدن به دیگران ودروغگویی وفحش دادن وعدم رعایت شئونات در مدرسه و.... که ایشان مهمترین دلیل این رفتارها را الگوهای نامناسب که همان والدین باشندمی دانست.

معلمان

در جریان گفتگو با معلمان، آنها اظهار می داشتند که این دانش آموزان در کلاس با همدیگر درگیری لفظی دارند وبه یگدیگر فحشهایی می دهند ونیز در اکثر مواقع بدون اجازه صحبت می کنند، در انجام تکالیف کوتاهی می کنند ودر مجموع مخل کلاس هستند معلمان آنهارا به صندلی های تکی می فرستندوبارها از سوی معلمان به دفتر مدرسه فرستاده شده اند.

دانش آموزان

دردرسها وضعیت جالبی ندارندو معدل سال قبل آنها نیزپایین است. به خاطر رفتار هایشان بارها به دفتر مدرسه معرفی شده اند، جزءهیچ یک از تشکیلات دانش آموزی نیستندمثل بسیج، گروه سرود، شورای دانش آموزی و...

دوست دارند که با دانش آموزان بززگتراز خودشان رابطه داشته باشند(بلوغ زودرس)، اکثر همسالان از آنها ناراضی هستند وبرای جلب توجه آنها دست به هرکاری می زنندوارتباط کلامی خوبی نمی توانند با آنها برقرار کنند. ومی ترسند اگر بعداز حادثه ای از آنها عذر خواهی کنند دیگران بگویند که او کم آورده است واحمق است.

چگونه

در این پژوهش عبارتست از اینکه با چه روشی می توان تعاملات اجتماعی (احترام متقابل)در بین دانش آموزان را بهبودبخشید.

مهارت هاي اجتماعي

رفتارهايي هستند که فرد را قادر به تعامل مؤثر و اجتناب از پاسخ هاي نامطلوب نموده و بيانگر سلامت رفتاری و اجتماعی افراد هستند. اين مهارت ها ريشه در بسترهاي فرهنگي واجتماعي داشته و شامل رفتارهايي نظير پيشقدم شدن در برقراري روابط جديد، تقاضاي کمک نمودن و پيشنهاد براي کمک به ديگران است. (فصلنامه پايش ص148)

ارتباط جتماعی:

ارتباط عبارتند از فن انتقال اطلاعات و افکار و رفتار های انسانی از یک شخص به شخص دیگر. به طور کلی هر فرد برای ارتباط با دیگران و انتقال پیام های خود با ایشان برنامه ریزی می کند و در این رهگذر از وسایل مختلف بهره می جوید.

. (شعاری نژاد، 1377، ص7)

ناسازگاری:

به بازخورد و واکنش نادرست و زیان آور شخص نسبت به محرکات اجتماعی و محیطی اطلاق می شود. عوامل اختلالات سازگاری عبارتند از عوامل پزشکی، عوامل تربیتی « اختلالات عاطفی و هیجانی »، عوامل ارثی، عوامل محیطی و سازگاری(همان)

ناسازگاری کلامی:

بازخورد و واکنش نادرست و زیان آور شخص به محرکات اجتماعی و محیطی که به صورت گفتگو و محاوره انجام می شود. (همان)

روابط اجتماعی:

به مجموعه عمل ها و عکس العمل هایی که یک فرد در زندگی خود با آن رو به روست مانند روابط دوستانه و محاورات روزانه (مایروهمکاران، 1373، ص5)

سازگاری اجتماعی:

رفتار های متناسب با هنجار ها و ارزش های مورد قبول اجتماع تا بتوان از این طریق خود را با محیط هماهنگ ساخت. (شعاری نژاد، 1377، ص8)

گروه همسالان:

عمل اصلی تشکیل گروه هم سالان تشابه سنی گروه می باشد که به خاطر تمایلات و خواسته ها و گرایش های یگ گروه سنی دور هم جمع می شوند و تشکیل گروه همسالان را می دهند. (همان)

احترام گذاشتن:

عبارتست است ازکسی یا چیزی رامورد تکریم قراردادن وبزرگ داشتن آن

دانش آموز

آن که علم بیاموزد. در این پژوهش منظور نوجوانانی هستند که در سنین 9- 10سالگی هستندودر مقطع تحصیلی ابتدایی در نظام آموزش وپرورش ایران طبق برنامه خاصی برای تحصیل به مدرسه می رود.

افزایش

در این پژوهش عبارتست از فزونی یک رفتار مثل احترام وبهبود آن در بین دانش آموزان

توانستن

منظور قدرت وتوانایی انجام کاری را داشتن است.

 

پیشینه تحقیق

خانم مريم ايماني در پروژه کارشناسي خود با موضوع: آموزش مهارتهاي اجتماعي به کودکان جهت اخذ مدرک کارشناسي آموزش ابتدائي از مرکز آموزش عالي فرهنگيان مشهد زيرنظر استاد راهنما آقاي دکتر منفردي درسال تحصيلي

1382- 1381به نتايج زير دست پيدا کرده است:

نتیجه:

الف- مهارتهای اجتاعی در معلم باعث بهبود روابط اجتماعی در کودکان می شود. و می توان نتیجه گرفت با توجه به اهمیتی که معلمین در نزد فراگیران دارند کلیه رفتار واعمال آنها متاثر از رفتار واعمال معلمان است.

ب- ارتباط متقابل همسالان باعث رشد اجتماعی کودکان می شود وهمسالان به عنوان سرمشق می توانند بر رفتار کودکان اثر گذارند.

ج- بازی های گروهی ودسته جمعی باث رشد مهارت های اجتماعی کودکان می شود. بازی باعث رشد جنبه اجتماعی شخصیت کودک می شود وکودک در خلال بازی گروهی مفاهیم اجتماعی مانند نوبت گرفتن، احترام به حقوق دیگران و.... رافرامی گیرند.

د- رسانه های گروهی باعث رشد مهارتهای اجتماعی در کودکان می شود. تاثیر آن در تحقیقات 41/. عنوان شده است.

ن- برخوردار بودن والدین از مهارت های اجتماعی باعث تقویت مهارت های اجتماعی در کودکان می شود. وباتوجه به اینکه 80/. ازمعلمان اعتقاددارندتاثیربرخورداری والدین از مهارتهای اجتماعی بررشد مهارتهای اجتماعی کودکان وسلامت روانی وعاطفی آنها نقش اساسی دارد.

2- آقايان محمد رضا پرچمی عراقی ومحمد حسن دولتی درسال 1377 به منظور اخذ درجه کارشناسي رشته آموزش ابتدائی ازدانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد به بررسی میزان اجتماع پذیری بین همسالان پسر چهارده دبستان ورابطه آن با خصوصیات شخصیتی آنها پايان نامه خود رازير نظر دکتر غلامرضا خوئی نژاد به اين موضوع اختصاص داده وبه نتايج زير دست يافتند:

هدف کلی از این پژوهش تعیین میزان اجتماع پذیری(محبوب ومطرودبودن)پسران بر اساس گروه سنجی وچگونگی ارتباط آن با خصوصیات شخصیتی آنها(درون وبرون گرائی، نوروتیک وپرخاشگری)است.

نتیجه گیری: الف- برطبق پژوهش انجام شده بین میزان وجهه اجتماعی دانش آموزان وخصوصیات شخصیتی آنها از نظر درونگرایی وبرونگرایی رابطه

معنی داری وجود دارد.

ب- همچنین بین میزان وجهه اجتماعی دانش آموزوخصوصیات شخصیتی آنها از نظر نوروز وعدم نوروز رابطه معنی داری وجود ندارد.

ج- بین میزان وجهه اجتماعی دانش آموزان وخصوصیات شخصیتی آنها از نظر پرخاشگری وعدم پرخاشگری رابطه معنی داری وجود دارد.

3- در مقاله اي درمجله ي علمي پژوهشي اصول بهداشت رواني در تابستان 1388، سال يازدهم، شماره 2پياپي(42) ص 148- 141 که توسط دکتر يوسف شاهي و دهمکارانش به بررسي تاثير سطح تحصيلات والدين بر مهارتهاي اجتماعي و مشکلات رفتاري دانش آموزان مبتلا به نشانگان داون پرداخته شده است يافته هاي زير بدست آمده است:

 

روش کار: پژوهش حاضر از نوع گذشته نگر بوده وجامعه ي آماري آن را 129 دانش آموز 7 تا 12 ساله ي مدارس استثنايي شهر تهران مبتلا به- نشانگان داون در سال تحصيلي 86- 85و والدين شان تشکيل دادند.

اين دانش آموزان به روش نمونه گيري خوشه اي چند مرحله اي از مناطق آموزش و پرورش استثنايي شمال، جنوب، مرکز، شرق و غرب شهر تهران انتخاب شدند و سپس پرسشنامه در اختيار والدين آن ها قرار گرفت.

جهت تحليل داده ها از واريانس تک متغيره استفاده شد.

يافته ها: نتايج اين پژوهش نشان داد که بين سطح تحصيلات مادر و ميزان مهارتهاي اجتماعي دانش آموزان مبتلا به نشانگان داون تفاوت معني داري وجود دارد(P<0/001)در حالي که بين سطح تحصيلات پدر و مهارتهاي اجتماعي اين دانش آموزان تفاوت معني داري مشاهده نشد. (P=0/06)

هم چنين بين سطح تحصيلات والدين و مشکلات رفتاري دانش آموزان مبتلا به نشانگان داون با مقدار احتمال(P=0/46)براي مادران ومقدار احتمال (P=0/52)براي پدران تفاوت معني داري مشاهده نگرديد.

نتيجه گيري: از يافته هاي به دست آمده مي توان نتيجه گيري کرد که بين سطح تحصيلات مادران و ميزان مهارتهاي اجتماعي دانش آموزان مبتلا به نشانگانداون رابطه ي مستقيم و مثبتي وجود دارد.

بررسی رابطه سازگاری اجتماعی کودکان با پیشرفت تحصیلی آنان که در سال 78- 1377 توسط عبدالله مشهدی انجام گرفته نتایج ذیل را بیان نموده است.

الف – مهمترین عوامل انسانی که در رشد اجتماعی کودکان نقش عمده ای را ایفا می کند عبارتند از محیط خانواده، مدرسه، همسالان و اجتماع که خانواده مهمترین و اولین عامل تربیت اجتماعی و جامعه پذیری فرد محسوب می شود. بعد از خانواده معلمان و مدیران و همسالان الگو و نمونه خوبی برای رشد و تربیت کودک به شمار می روند.

ب – ویژگی های رشد اجتماعی: استقلال، پذیرش مسئولیت، آینده نگری، میانه روی و امید واری و خوش بینی

2) تحقیقی تحت عنوان رابطه بین میزان پذیرش اجتماعی با میزان هوش در کودکان پسر مقطع ابتدایی کلاس چهارم در شهرستان تربت جام توسط حمید تیموری و رضا خدادادی در سال 1375 انجام گرفته نتایج ذیل حاصل گردیده است.

الف- بین میزان هوش فرد با میزان مقبولیت اجتماعی رابطه ای معنی دار وجود دارد و هر چه فرد از هوش بیشتری برخوردار باشد می تواند مقبول تر باشد. زیرا او با شرایط محیط سازگاری بهتری ایجاد کرده است.

ب – از موارد کاربرد پژوهش: کمک به پذیرش اجتماعی و ارتقاء سطح تحصیلات آن ها، به کار گیری موثر در جهت رفع مشکلات اجتماعی و نارسایی های هوش دانش آموزان، به کار گیری بهتریتن و کاملترین شیوه برای پذیرش اجتماعی بهتر.

یافته های علمی

ارتباط جتماعی:

ارتباط عبارتند از فن انتقال اطلاعات و افکار و رفتار های انسانی از یک شخص به شخص دیگر. به طور کلی هر فرد برای ارتباط با دیگران و انتقال پیام های خود با ایشان برنامه ریزی می کند و در این رهگذر از وسایل مختلف بهره

می جوید (مایر و همکاران، 1373، ص 5)

ارتباط و سازگاری اجتماعی به عنوان نشانه سلامت روان، از مباحثی است که جامعه شناسان، روان شناسان، روانکاوان و به ویژه مربیان در دهه های اخیر توجه خاص به آن مبذول داشته و بیش از آن که روان شناسی و روانکاوی در دنیای ناشناخته درون انسان به کاوش پردازد و بیش از آن که بهداشت روانی و نقش آن در حفظ سلامت ارتباطات اجتماعی شناخته شود اغلب ناسازگاری ها و رفتارهای غیر اجتماعی و ضد اجتماعی به علت های نا معلوم نسبت داده می شد و به جای هر نوع درمان و کمکی به بیماران صرفا از راه مجازات های غیر عادلانه ظلمی بر او روا می داشتند. این روش نه تنها از بیماری های اجتماعی نمی کاست بلکه افراد مبتلا را به ورطه ی هولناک سوق می داد. (همان)

انسان هر چه قدر در در برقراری ارتباط و سازگاری اجتماعی موفق تر باشد به رشد و تعالی در خور شایسته مقام خویش خواهد رسید که این همان تعلیم تربیت است و بزرگترین مانع این موفقیت عدم درک متقابل و سوء تفاهم بین افراد می باشد. به طور کلی در تمام ارتباطات انسانی از قبیل روابط ملت و دولت، رئیس و مرئوس، استاد و شاگرد همواره موضوع فهم وتفاهم مشکل بزرگی بوده است به طوری که بعضی قرن بیستم را قرن سوء تفاهم می نامند. اهل شناخت نیز می دانند که سوء تفاهم، بد فهمی و کج فهمی چه اثرات خانه بر اندازی در محیط خانوادگی و کاری دارد. (گینات، 1369، ص5)

مهارت های اجتماعی:

مهارت هایی اند که نوجوانان را برای تعامل با سایر افراد اجتماع آماده می کنند و از آن جایی که یکی از مهمترین اهداف مورد توجه مسئولان و برنامه ریزان آموزشی کشور رشد و شکوفایی استعدادهای کودکان از طریق برنامه های آموزشی و پرورشی می باشد. و نیز آینده ی کشور در گرو موفقیت های آنان در امر تعلیم و تربیت می باشد و با توجه به این که سازگاری اجتماعی کودکان و نوجوانان در رابطه با تعلیم تربیت بسیار مهم می باشد روابط سالم و درست بین کودک و محیط او شامل هم سالان، معلم و خانواده و... می باشد. از طرفی زندگی آدمی در نیم قرن اخیر همواره با رشد سریع جمعیت و تغییرات سریع اجتماعی و رفتاری و صنعتی تحولات عظیمی یافته و به نظر می رسد که شمار بزرگی از کودکان و نوجوانان دچار مشکلات سازگاری اجتماعی و رفتاری و عاطفی هستند ضرورت برنامه ریزی مربوط به پرورش مهارت های اجتماعی بیشتر آشکار می شود و بر والدین و معلمان است که آگاهی لازم از اینمهارت ها بدست آورند. اجتماعی کردن صحیح کودکان به عنوان یکی از اهداف مهم تعلیم و تربیت چنین ضرورتی را بیشتر را آشکار می کند. (مولوی، 1388، ص322)

از جمله رفتارهای اجتماعی سازگاری کلامی و همدلی کردن، سلام کردن، دوست یابی و... است ونوجوانانی که بیشترین مشکلات ارتباطی را دارند آن هایی هستند که از سوی دوستان و همسالان طرد شده و نمی خواهند با دیگران همراه شوند و یا برای جلب توجه دست به هر کاری می زنند از اذیت و آزار کلامی گرفته تا جسمی و پرخاشگری و... که اگر چنانچه این حالت ادامه پیدا کند در بزرگسالی نیز مورد بی مهری و بی تفاوتی قرار گرفته و ناراحت و دلخور و غمگین خواهند بود، برای غلبه بر این حالات روحی و روانی دست به هر کاری زده حتی کارهای ناشایست و ناخوشایند و مواد مخدر. (همان)

مهارت های اجتماعی

مهارت های اجتماعی استعدادی است که باعث بروز رفتارهایی می شود که به صورت مثبت یا منفی تقویت می شود و نه رفتارهایی که مورد تنبیه واقع می شوند یا توسط دیگران خاموش می شوند این مهارت ها می توانند در روابط آدمی با دیگران نتایج مثبت و موفقیت امیزی به وجود اورند. اگر چه کسب مهارت های اجتماعی یکی از عناصر اساسی اجتماعی شدن آدمی در کلیه ی فرهنگ ها بوده است لیکن در دو سه دهه ی اخیر است که موردتوجه دانشمندان قرار گرفته است از میان تئوری های روان شناسی، نظریه ی یادگیری اجتماعی بیشتر به این مسئله پرداخته است. مهارت های اجتماعی شامل مهارت در تشخیص خصوصیات گروه، مهارت در ارتباط گیری با گروه، مهارت گوش دادن، مهارت همدردی، مهارت در ارتباط غیر کلامی، مهارت در تشخیص احساس های خویش، مهارت کنترل خویش است. این مهارت ها که در برخی از ویژگی های خود با یکدیگر وجوه مشترک دارند از جهات دیگر دارای عناصر مخصوص به خود هستند. (کارتلج، 1369، ص15)

عوامل تعیین کننده ی مهارت های اجتماعی را می توان اساسا شامل دو دسته شناختی و رفتاری دانست. منظور از عوامل شناختی مهارت های مربوط به حل مسئله و قدرت استنباط است. آن چه که به حل مسئله مربوط می شود مستلزم برخورد با مسئله، تشخیص مسئله، توجه به راه حل های متفاوت، انتخاب یکی از راه حل ها و ارزیابی از نتیجه کار است. هر چه آدمی بهتر بتواند به این مقتضیات پاسخ مثبت بدهد قدرت سازگاری و بهداشت اجتماعی او بهتر خواهد بود اما آن چه که به قدرت استنباط اجتماعی مربوط است به حوزه های دریافت شخصی و چگونگی رشد فرد در هر حوزه بستگی دارد. این حوزه ها عبارتند از:

دریافت از افراد، دوستی، همسالان و روابط والدین با فرزند. وضعیت رشد فرد در رابطه با هر یک از این حوزه ها از مراحل زیر می گذرد: دریافت از افراد به صورت اشیاء، آگاهی از مقصود دیگران، وقوف به آگاهی دیگران نسبت به مقصود خود شخص، آگاهی از خصوصیات ثابت و قابل پیش بینی شخصیت و وقوف بر انگیزه های ناآگاهانه. با چنین دریافتی از وضعیت مهارت های اجتماعی می توان چهارچوب برنامه ریزی برای رشد این مهارت ها در فرد را تعیین نمود. علاوه بر مهارت های فوق توانایی مقابله در برخورد با دیگران نیز، علی رغم ضرورت انعطاف پذیری و تطبیق خود با وضعیت، حائز اهمیت است و وجود آن در میان مهارت های اجتماعی لازم است و فرد باید به آن مجهز شود. (همان، ص16)

ویژگی های مهارت های اجتماعی

استقلال: یکی از نخستین نشانه های اجتماعی شدن است. استقلال یعنی توانایی انجام کار بدون کمک گرفتن از دیگران یعنی ما توانایی آن را داشته باشیم که گه گاهی هم تنها باشیم و از این تنهایی لذت ببریم یا برخی کارها را به تنهایی انجام دهیم این آزادی و استقلال نتیجه دو عامل است:

الف) احساس توانایی فرد در هدایت اعمالش یعنی عدم احتیاج به دیگران

ب) درک او از اعتمادی که دیگران در تقسیم کار به پیدا می کنند.

استقلال ویژگی مهمی است اما در عین حال زیاده روی در آن به نوعی عقب ماندگی می انجامد. ما در جامعه ای به سر می بریم که هر لحظه از زندگیمان عملا با دیگران و در ارتباط با آن ها می گذرد یک انسان رشد یافته ضمن استفاده از هم فکری و همکاری دیگران به استقلال خویش هم اهمیت می دهد و آن را حفظ می کند.

پذیرش مسئولیت

پذیرش مسئولیت باعث می شود فرد در موقعیت بالاتر قرار گیرد و وظایف سنگین تری را متعهد شود و این به افزایش تجربه و کارآیی او کمک می کند.

آینده نگری

ویژگی دیگر انسان اجتماعی آینده نگری است او درک می کند که تصمیمات امروزش ممکن است بر زندگی فرداها و سال های

آینده اش اثر گذار باشد. بنابر این هرچه را که به دست می آورد خرج نمی کند یکی از نشانه های عدم اجتماعی شدن خرج کردن بی رویه ی پول و برداشتی این گونه اززندگی است.

 

میانه روی

مشخصه اصلی بلوغ اجتماعی است که لذت ها و حتی کار خود را متعادل نگه می دارد و اگر هم برای او ممکن باشد بیشتر ساعات خود را صرف تفریح و لذت بردن بکند هرگز چنین کاری را نمی کند و ساعات معینی را برای آن کار در نظر می گیرد به طوری که به وظایف اصلی خود لطمه ای نزند و به تجدید قوا و تمدید اعصاب او کمک کند.

امیدواری و خوش بینی:

کسانی که شخصیت های محکم و استواری دارند و به رشد اجتماعی رسیده اند در مواقع شکست و ناکامی روحیه ی خود را نمی بازند و به کوشش خود ادامه می دهند و در صورت تکرار شکست فعالیت خود را از سر می گیرند و از پذیرش اجتماعی فرار نمی کنند.

(وانیز من 1983)

هدف های روانی واجتماعی مهارتها:

1- تقویت وجدان کاری وگسترش وعمق نظم پذیری در تمام ذمینه های زندگی

2- تقویت روحیه خودسازی، خوداتکایی، خدرهبری وافزایش توانمندی برای مبارزه با هواهای نفسانی وغلبه بر حسادت وخودخواهی

3- تقویت مهارتهای اجتماعی درقدرت سازگاری بادیگران

4- تقویت روحیه همکاری، همدلی، نوع دوستی، گذشت، فداکاری وهمزیستی

5- ایجادحس احترام به دیگران وتحمل عقاید دیگران

6- تقویت حس مسولیت پذیری دروظایف فردی واجتماعی

7- گسترش همیاری درسی وتحصیلی بهمنظور پیشرفت تحصیلی از طریق گروه های دانش آموزی(کریمی، 1375، ص58)

اهداف اجتماعی شدن

1- شخص باید آن مهارت های ضروری که برای زندگی در جامعه لازم است را فرا گیرد.

2- شخص باید بتواند رفع نیازهای بدنی خود را به شیوه های قابل قبول و مطابق با فرهنگ جامعه فرا گیرد.

3- شخص باید بتواند به صورت مؤثر ی با دیگران ارتباط برقرار کند و توانایی خواندن، نوشتن و سخن گفتن پیدا کند.

4- فرد باید ارزش ها و اعتقادات اساسی جامعه خود را در ذهن خود متمرکز کرده و از آن ها بهره گیری کند.

5- آموزش قواعد و نظامات اساسی، از آداب و عادات رفتار روزمره گرفته تا روش های علمی.

6- فراگرد جامعه پذیری به همان میزان که عادات و رفتار فرد را مطابق هنجارهای اجتماعی تحت نظم و انظباط در می آورد و به او امید و آرزو می دهد.

7- فراگرد جامعه پذیری از طریق برآوردن خواست ها، آرزوها و امید ها برای فرد هویت می آفریند

8- فراگرد جامعه پذیری، نقش های اجتماعی، نگرش ها، انتظارات و گرایش های مربوط به آن نقش ها را بر فرد می آموزد.

9- نقش های اجتماعی، آمال و آرزو ها، هویت ها و قواعد و نظامات رفتاری، روابط متقابل تنگاتنگی با یکدیگر دارند.

10- هدف دیگر فراگرد جامعه پذیری آموختن مهارت هاست. فقط با اکتساب و یادگیری مهارت ها افراد می توانند در جامعه منشا اثر واقع شوند. (مایر وهمکاران، 1373، ص18)

 

مبانی تنظیم روابط اجتماعی

آن چه در جامعه ی انسانی نقش تعیین کننده و مهمی بر عهده دارد عبارتند از:

1- خانواده

2- مدرسه

3- گروه های دوستی و همسالان

4- محیط اجتماع شامل: رسانه های گروهی – مساجد و اجتماعات دینی – انجمن ها و گروه های محلی، ورزشی و هنری

خانواده

اولین و مهمترین عامل تربیت اجتماعی وجامعه پذیری فرد محسوب می شود در سال های اولیه عمر همه چیز را از دریچه دید خانواده می بیند امر و نهی والدین، تقلید و همانند سازی کودک از مهمترین راه های انتقال ارزشها، هنجار ها و سنت های جامعه به فرد است تا آن جا که عده ای نقش خانواده را در تربیت کودک به منزله ی وراثت ثانوی ارتقا داده اند یعنی اثری که خانواده در روان اجتماعی کردن کودک می گذارد اثری با پایداری و جاودانگی اثر وراثت بر جسم و روح کودک است. در روند اجتماعی کردن کودکان عوامل گوناگونی مؤثرند از آن میان مادر تاثیرات عمیق تری بر ذهن کودک دارد و پس از مادر، پدر و سایر اعضا ی خانواده بر کودک تاثیر گذارند.

در خانواده طرز سخن گفتن، جامه پوشیدن، غذا خوردن و مهربانی کردن با دیگران، شرکت در اجتماعات دینی، خشنودی از مراسم دینی و برخی از اساسی ترین اصول سلوک با مردم آموزش داده می شود.

مهارت های اجتماعی مهم در تقویت روابط خانواده

1- توجه به نظرات والدین و کمک به آنان

2- برخورد مناسب و عاطفی با اعضای خانواده و جلب رضایت آنان

3- مشارکت در بحث ها و گفتگوهای خانوادگی و اظهار نظر به جا

4- همکاری و همراهی در تمامی امورات و بیان نظرات خود

5- کمک خواستن از اعضای خانواده در هنگام بروز مشکل

6- راهنمایی کردن افراد کوچکتر و نادیده گرفتن اشتباهات آنان

7- استفاده از کلمات مؤدبانه مثل لطفا، متشکرم و... هنگام خواهش از اعضای خانواده

8- پرهیز از تندی و خشونت در صورت بروز مشکل و...

محیط مدرسه

بعد از خانواده دومین محیطی که کودک به آن پا می گذارد مدرسه است، محیط مدرسه با توجه به این که بزرگتر از خانواده است اولین رابطه های اجتماعی را با افراد غیر فامیل برای کودک فراهم می آورد. معلمان، مدیر و همکلاسی ها و کلیه کسانی که در محیط آموزشی مدرسه دست اندر کار هستند هر یک به نحوی در رشد اجتماعی کودکان اثر می گذارند.

یکی از کارکرد های عمومی آموزش و پرورش، اجتماعی کردن کودکان و نوجوانان است یعنی فرد را برای زندگی در جامعه آماده کرده، آداب و رسوم، هنجارها، زبان و فرهنگ را به کودک می آموزد و مفاهیم عمده تربیت و رشد اجتماعی از جمله خود کفایی، ابراز وجود، استقلال، خود رهبری، رقابت، همکاری و دهها مؤلفه تربیتی دیگر که به نوعی شخصیت اجتماعی کودکان را شکل می دهد در دوران آموزشگاهی تحقق می پذیرد.

مدرسه در سیر اجتماعی کردن افراد دو وظیفه اساسی بر عهده دارد.

1- آموزش فکری وتعلیم بعضی از مهارت های مورد نیاز زندگی

2- تکمیل کار نهادهای دیگری که در اجتماعی ساختن افراد نقشی بر عهده دارند مثلا می دانیم که خانواده و همسالان هر یک آموزش هایی در باره ی همکاری با دیگران بر عهده دارند که ادامه آن در مدرسه تکمیل می گردد و از طرفی می تواند به کودک شرور تعلیم دهد که بدون آزار و اذیت دیگران از زندگی خود خرسند باشند.


مبلغ قابل پرداخت 12,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

دیدگاه های کاربران (0)

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته  پنجم فروردین ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته پنجم فروردین ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما   همیشه دنبال این بودی یه جایی باشه تا راحت بتونی محتوای مطمئن با طراحی خوب را پیدا کنی؟   همیشه دنبال این بودی یکی کارهای محتوایی را ناظر به مسائل روز انجام بده و دغدغه تأمین محتوا را نداشته باشی؟   همیشه ... ...

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته  اول اردیبهشت ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته اول اردیبهشت ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما   همیشه دنبال این بودی یه جایی باشه تا راحت بتونی محتوای مطمئن با طراحی خوب را پیدا کنی؟   همیشه دنبال این بودی یکی کارهای محتوایی را ناظر به مسائل روز انجام بده و دغدغه تأمین محتوا را نداشته باشی؟   همیشه ... ...

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما اردیبهشت ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما اردیبهشت ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما همیشه دنبال این بودی یه جایی باشه تا راحت بتونی محتوای مطمئن با طراحی خوب را پیدا کنی؟ همیشه دنبال این بودی یکی کارهای محتوایی را ناظر به مسائل روز انجام بده و دغدغه تأمین محتوا را نداشته باشی؟ همیشه دوست داشتی ... ...

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته  دوم فروردین ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته دوم فروردین ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما   همیشه دنبال این بودی یه جایی باشه تا راحت بتونی محتوای مطمئن با طراحی خوب را پیدا کنی؟   همیشه دنبال این بودی یکی کارهای محتوایی را ناظر به مسائل روز انجام بده و دغدغه تأمین محتوا را نداشته باشی؟   همیشه ... ...

فایل نقشه ی تابلو فرش دستباف طرح طبیعت کلبه زیبا

فایل نقشه ی تابلو فرش دستباف طرح طبیعت کلبه زیبا

دانلود فایل نقشه ی تابلو فرش دستباف طرح طبیعت کلبه ی زیبا دانلود فایل های کامل نقشه ی طرح تابلو فرش های دستباف طرح طبیعت کلبه ی زیبا   تنها سایت ارائه دهنده فایل نقشه ی طرح های تابلو فرش (قیمت نقشه ها حداقل از 50 هزار تومان تا چندین میلیون تومان در بازار با توجه به ... ...

برنامه اکسل متره و برآورد،تهیه صورت وضعیت  راه و باند سال1403

برنامه اکسل متره و برآورد،تهیه صورت وضعیت راه و باند سال1403

برنامه اکسل متره و برآورد،تهیه صورت وضعیت راه،راه آهن و باند فرودگاه سال1403: -تهیه اتوماتیک و خودکار متره و برآورد،صورت وضعیت در کمترین زمان فقط با وارد کردن شماره آیتم -تهیه ریز متره -تهیه خلاصه متره -تهیه خلاصه فصول -تهیه برگه های مالی و مالی کل -اعمال اتوماتیک ... ...

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته  سوم فروردین ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته سوم فروردین ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما   همیشه دنبال این بودی یه جایی باشه تا راحت بتونی محتوای مطمئن با طراحی خوب را پیدا کنی؟   همیشه دنبال این بودی یکی کارهای محتوایی را ناظر به مسائل روز انجام بده و دغدغه تأمین محتوا را نداشته باشی؟   همیشه ... ...

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته  دوم  اردیبهشت ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته دوم اردیبهشت ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما   همیشه دنبال این بودی یه جایی باشه تا راحت بتونی محتوای مطمئن با طراحی خوب را پیدا کنی؟   همیشه دنبال این بودی یکی کارهای محتوایی را ناظر به مسائل روز انجام بده و دغدغه تأمین محتوا را نداشته باشی؟   همیشه ... ...

دانلود کتاب صوتی روانشناسی تصویر ذهنی ماکسول مالتز

دانلود کتاب صوتی روانشناسی تصویر ذهنی ماکسول مالتز

کتاب صوتی بسیار مفید    #روانشناسی_تصویر_ذهنی    اثر: #ماکسول_مالتز   ترجمه: مهدی قراچه داغی    کیفیت اجرا: خیلی خوب  ... ...

دانلود کتاب صوتی واپسین گفتار اسپالدینگ

دانلود کتاب صوتی واپسین گفتار اسپالدینگ

کتاب صوتی  کتاب_واپسین_گفتار ( یا عالم اوراسینا) ازاسپالدینگ_نویسنده_کتاب_معبدسکوت ... ...

دانلود رایگان کتاب صوتی از سکس تا فراآگاهی

دانلود رایگان کتاب صوتی از سکس تا فراآگاهی

سکس آنان كه با سكس مخالف هستند زودتر به انزال می‌رسند، زیرا ذهن منقبض آنان عجله دارد تا از شر آن خلاص شود. پژوهش‌های معاصر چیزهای بسیار تعجب‌آوری را می‌گویند، حقایق شگفت‌آور. برای نخستین بار، مسترز و جانسون Masters and Johnson در مورد آمیزش عمیق جنسی مطالعه علمی ‌انجام ... ...

سوالات نهاد مبحث دانش خانواده و جمعیت (بخش اول)

سوالات نهاد مبحث دانش خانواده و جمعیت (بخش اول)

  عنوان مبحث: سوالات نهاد مبحث دانش خانواده و جمعیت (بخش اول) همراه با پاسخ شامل: 9 جلسه تعداد صفحات: 11 سوالات و جواب ها بصورت تایپ شده با فونت استاندارد می باشد که قابلیت سرچ در زمان آزمون را دارد   سوالات ترم جدید همراه با پاسخ برای نمره 19 به بالا   فرمت: pdf ... ...

حل مسائل الکترودینامیک کلاسیک جان دیوید جکسون به صورت PDF و به زبان انگلیسی در 214 صفحه

حل مسائل الکترودینامیک کلاسیک جان دیوید جکسون به صورت PDF و به زبان انگلیسی در 214 صفحه

نگاه اجمالی الکترو مغناطیس یکی از شاخه‌های فیزیک است که مباحث مربوط به بارهای الکتریکی ساکن و متحرک ، میدانهای الکتریکی و مغناطیسی را مورد بحث قرار می‌دهد. اما در این بحث بیشتر مفاهیم فیزیکی و توصیف کیفی این پدیده‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد. و تا حد امکان از توصیف کمی این ... ...

سوالات نهاد مبحث مسائل اقتصادی و تربیتی در خانواده

سوالات نهاد مبحث مسائل اقتصادی و تربیتی در خانواده

  عنوان مبحث: سوالات نهاد مبحث مسائل اقتصادی و تربیتی در خانواده همراه با پاسخ شامل: 6 جلسه تعداد صفحات: 7 سوالات و جواب ها بصورت تایپ شده با فونت استاندارد می باشد که قابلیت سرچ در زمان آزمون را دارد   سوالات ترم جدید همراه با پاسخ برای نمره 20   فرمت: pdf ... ...

دانلود پاورپوینت در مورد [سلول های بنیادی] - شامل 4 فایل مختلف - قابل ویرایش و ارائه - ppt

دانلود پاورپوینت در مورد [سلول های بنیادی] - شامل 4 فایل مختلف - قابل ویرایش و ارائه - ppt

دانلود پاورپوینت در مورد [سلول های بنیادی] - شامل 4 فایل مختلف - قابل ویرایش و ارائه - ppt شامل 4 فایل پاورپوینت سلول های بنیادین به زبان ساده: 1. 33 اسلاید: تاریخچه سلول های بنیادی / تعریف سلول های بنیادی / ویژگی های سلول های بنیادی / گونه های سلول بنیادی / انواع سلول ... ...

پاورپوینت بازی زندگی است درس 17 تفکر و سواد رسانه ای دهم

پاورپوینت بازی زندگی است درس 17 تفکر و سواد رسانه ای دهم

عنوان پاورپوینت: پاورپوینت بازی زندگی است درس 17 تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم   فرمت: پاورپوینت pptتعداد اسلاید: 26   پوشش کامل درس همراه با پاسخ فعالیت ها پاورپوینت قابل ویرایش با محیط حرفه ای منطبق با آخرین تغییرات مطالب و رئوس کتاب درسی   فونت ... ...

پاورپوینت بز یا سگ تفکر و سبک زندگی هفتم

پاورپوینت بز یا سگ تفکر و سبک زندگی هفتم

    عنوان: دانلود پاورپوینت بز یا سگ تفکر و سبک زندگی پایه هفتمفرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 21   پوشش کامل درس همراه با پاسخ فعالیت ها   پاورپوینت قابل ویرایش با محیط حرفه ای   منطبق با آخرین تغییرات مطالب و رئوس کتاب درس     فونت های ... ...

دانلود جزوه امور مالی و حقوق ثبتی در دفاتر اسناد رسمی

دانلود جزوه امور مالی و حقوق ثبتی در دفاتر اسناد رسمی

جزوه امور مالی و حقوق عمومی و دولتی با دیدگاه کاربردی در دفاتر اسناد رسمی آماده برای دانلود مشخصات استاد: سید علیرضا طباطبایی بافقی سردفتر اسناد رسمی 3 یزد و عضو جامعه سردفتران استان یزد تعداد صفحات: 143 فرمت: پی دی اف PDF حجم: 3 مگابایت کیفیت: عالی نوع جزوه (تایپی ... ...

دانلود حل المسائل [طراحی و تحلیل آزمایش]: ویرایش هشتم - داگلاس مونتگومری ( 8 ) - زبان انگلیسی - pdf

دانلود حل المسائل [طراحی و تحلیل آزمایش]: ویرایش هشتم - داگلاس مونتگومری ( 8 ) - زبان انگلیسی - pdf

دانلود حل المسائل [طراحی و تحلیل آزمایش]: ویرایش هشتم - داگلاس مونتگومری ( 8 ) - زبان انگلیسی - pdf Solutions Manual for Design and Analysis of Experiments – 8th حل تمرین های کتاب طراحی و تحلیل آزمایش ویرایش 8 فصل های 2 تا 15 814 صفحه pdf ... ...

دانلود پاورپوینت چیستی انسان 2 درس 10 فلسفه یازدهم انسانی

دانلود پاورپوینت چیستی انسان 2 درس 10 فلسفه یازدهم انسانی

  عنوان پاورپوینت درسی: دانلود پاورپوینت چیستی انسان (2) درس 10 فلسفه پایه یازدهم انسانی   فرمت: پاورپوینت ppt تعداد اسلاید: 18     پاورپوینت قابل ویرایش با محیط حرفه ای   منطبق با آخرین تغییرات مطالب و رئوس کتاب درسیبکارگریی افکت ها، تصاویر و اشکال متحرک بسیار ... ...

دانلود 3 بک دراپ کودک تم فوتبال-کد 8082-8080

دانلود 3 بک دراپ کودک تم فوتبال-کد 8082-8080

مشخصات فايل نام فايل:دانلود 3 بک دراپ کودک تم فوتبال-کد 8082-8080 نوع فايل:بک دراپ،backdrop پسوند فايل اصلي:JPEG پسوند فايل فشرده:ZIP ابعاد:3712*5249 PIX کيفيت: 300 DPI ويژگي هاي فايل فایل اصلی(Original file) کاربري آسان جايگزين مناسب براي دکورهاي گران ... ...

پاورپوینت ادبیات بومی 2 درس آزاد فارسی دوازدهم

پاورپوینت ادبیات بومی 2 درس آزاد فارسی دوازدهم

عنوان پاورپوینت درسی : دانلود پاورپوینت ادبیات بومی 2 درس آزاد فارسی پایه دوازدهم   فرمت: پاورپوینت ppt تعداد اسلاید: 27   شامل: متن درس و شعر، معنای روان متن درس و شعر، معنای واژگان مهم، آرایه ها، کارگاه متن پژوهی همراه با جواب، قلمرو زبانی، قلمرو ... ...

پاورپوینت درس 2 علوم تجربی پایه چهارم دبستان (ابتدایی): مخلوط ‌ها در زندگی

پاورپوینت درس 2 علوم تجربی پایه چهارم دبستان (ابتدایی): مخلوط ‌ها در زندگی

نوع فایل: power point فرمت فایل: pptx قابل ویرایش تعداد اسلایدها:‌ 43 اسلاید   تصویری از پاورپوینت: این پاورپوینت آموزشی، جذاب، قابل ویرایش، کاملا منطبق با کتب درسی و با تعداد اسلاید ذکر شده تهیه و تنظیم شده است. با بکارگیری نمودار ها ، تصاویر جالب و جذاب و دسته ... ...

مجموعه اسکیس معماری از بناهای ایرانی

مجموعه اسکیس معماری از بناهای ایرانی

مجموعه "اسکیس معماری از بناهای ایرانی"    این مجموعه شامل 225 تصویر اسکیس و کروکی معماری از بناهای مختلف ایرانی می باشد.   ... ...

پاورپوینت درس دهم قرآن هشتم سوره یس، سوره صافات و تفسیر نمونه

پاورپوینت درس دهم قرآن هشتم سوره یس، سوره صافات و تفسیر نمونه

  عنوان پاورپوینت: پاورپوینت سوره یس، سوره صافات و تفسیر نمونه درس 10 قرآن پایه هشتمفرمت: پاورپوینت قابل ویرایش   تعداد اسلاید: 26       پوشش کامل درس (جلسه اول و دوم) به همراه صوت آیات   پاورپوینت قابل ویرایش با محیط حرفه ای   منطبق با آخرین ... ...

سیگنال گرفتن با هوش مصنوعی

سیگنال گرفتن با هوش مصنوعی

امروزه کمتر کسی پیدا میشود که از ارز دیجیتال و فارکس نشنیده باشد و قطعا این یک فرصت استثنایی برای ما ایرانیان است که بتوانیم درامد دلاری داشته باشیم . ولی اگر با اصول کار و تحلیل ها آشنا نباشیم ممکن است سرمایه ما از دست برود. ولی با پدیدار شدن هوش مصنوعی دیگه نیازی به یاد ... ...

دانلود جزوه الاستیسیته اصغری شریف

دانلود جزوه الاستیسیته اصغری شریف

جزوه معتبر درس الاستیسیته آماده برای دانلود مشخصات دانشگاه: صنعتی شریف استاد: دکتر محسن اصغری تعداد صفحات: 90 فرمت: پی دی اف PDF کیفیت: خوب حجم: 20.6 مگابایت نوع جزوه (تایپی یا دست نویس): دست نویس ... ...

دانلود پاورپوینت فصل هفتم ریاضی پنجم آمار و احتمال همراه با پاسخ فعالیت ها و تمارین

دانلود پاورپوینت فصل هفتم ریاضی پنجم آمار و احتمال همراه با پاسخ فعالیت ها و تمارین

دانلود پاورپوینت فصل هفتم ریاضی پنجم آمار و احتمال همراه با پاسخ فعالیت ها و تمارین این محصول قابل ویرایش با فرمت pptx در 44 اسلاید آماده و قابل ارایه می باشد. در صورت شخصی سازی میتونین به واتس آپ شماره ای که زیر درج شده پیام بدین واستون اوکی میکنیم مزایای استفاده از ... ...

راهنمای جامع اسیدهای چرب و سلامتی: گامی بلند در مسیر انتخابی آگاهانه و تغذیه ای سالم!

راهنمای جامع اسیدهای چرب و سلامتی: گامی بلند در مسیر انتخابی آگاهانه و تغذیه ای سالم!

با این راهنمای جامع، به دنیای شگفت انگیز اسیدهای چرب قدم بگذارید، انواع مختلف آنها را بشناسید، با خواص و فواید بی نظیر آنها برای سلامتی آشنا شوید و با انتخابی آگاهانه در رژیم غذایی خود، طعم شیرین سلامتی و شادابی را بچشید!   اسیدهای چرب، یکی از اجزای اصلی چربی ها هستند که ... ...

تحقیق و راهنمای جامع زبان چینی

تحقیق و راهنمای جامع زبان چینی

با این راهنمای جامع، به دنیای شگفت انگیز زبان چینی قدم بگذارید، الفبا و گرامر این زبان را به طور کامل بیاموزید، با واژگان و اصطلاحات رایج آشنا شوید و با تسلط بر زبان چینی، دروازه های جدیدی را به سوی فرصت ها و تجربیات نو بگشایید!   زبان چینی، پرکاربردترین زبان دنیا با ... ...

اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

پرفروش ترین ها

پر فروش ترین های فورکیا


پر بازدید ترین های فورکیا


مطالب تصادفی

  • اقدام پژوهی با موضوع چگونه مانع افت درسی دانش آموزانم در درس عربی شدم
  • اقدام پژوهی با موضوع چگونه كلاس تاريخ را با نشاط و جذاب کردم
  • اقدام پژوهی با موضوع چگونه ساعت تاريخ را براي خود و دانش‌آموزانم لذت بخش ساختم
  • اقدام پژوهی با موضوع چگونه می توانم یادگیری نماز را در دانش آموزانم تثبیت کنم
  • اقدام پژوهی با موضوع چگونه در درس انشا ء دوره راهنمایی تحول ایجاد کردم

دفتر مرکزی تهران - خیابان سبلان شمالی - خیابان شهید داود آبادی - کوچه شهید مقیمی - پلاک 114 - واحد

از اینکه ما را انتخاب کرده اید خوشحالم