دسته بندی سایت
برچسب های مهم
پیوند ها
اصلاح رفتارهای نادرست و ناشایست دانش آموز پایه اول ابتدایی
تعداد صفحات: 29 صفحه
قیمت: 2500 تومان
مدل: PDF & Word (فایل بصورت ورد قابل ویرایش)
مختصری از متن اقدام پژوهی:
چکیده
اینجانب ساره…………، معلم پایه اول ابتدایی با مدرک تحصیلی ……………. مدت ………… است که مشغول تعلیم و تربیت فرزندان این آب و خاک می باشم. در سال جاری در دبستان …….. واقع……………. دوران خدمت خود را گذراندم.
در کلاس من دانش آموزی به نام محمد بود که اصالتا سیستانی بود و مدت کمی هم بود که بخاطر کار پدر خود به شمال مهاجرت کرده بودند. متاسفانه این دانش آموز دچار بعضی اختلالات رفتاری ناشایست شده بود. از قبیل شلوغي کردن، مسخره کردن ديگران، اذيت دادن به ديگر دانش آموزان، حسودی کردن، تنبلي، بي حوصلگي، فحش، لجبازي، سردرد بود.
در پایان با راهکارهایی که توسط خودم و همکاران اجرا شد توانستیم مشکل این دانش آموز را رفع نماییم. این راهکارها به شرح زیر است:
کلید واژه: دانش آموز – پایه اول – رفتار ناشایست – حسادت – فحش
توصیف وضعیت موجود و تشخیص مسئله
ارزشيابي تاثير اقدام جديد و تعيین اعتبار
یکی از عوامل بازدارنده در امر تحصیل، اختلالات رفتاری می باشد. معلّمان در برابر اختلالات رفتاری، به شکل های متفاوتی از خود عکس العمل نشان می دهند. برخی از معلّمان آنان را به شدّت سرکوب می کنند. بعضی از معلمان، در مقابل آنان کو تاه می آیند؛ بعضی دیگر آنان را به حال خود رها می کنند. امّا واقعیت این است که در این حالت مشکل ادامه خواهد یافت و مشکلات دیگری نیز به دنبال خواهد آورد.
به نظر می رسد راه منطقی این است که وقتی مشکلی در کلاس پیش می آید؛ بهتر است ابتدا آن مشکل شناسایی شود سپس آن مشکل به صورت علمی مورد بررسی قرار گیرد. بعد از آن راه حل هایی جهت رفع مشکل پیدا کرده و به صورت عملی آن مشکل رفع گردد.
در سال تحصيلي 91-92 در پايه اول مدرسه ………. مشغول به خد مت شدم. وقتي براي اولين بار به کلاس رفتم از فرا گيران خواستم خود شان را معرفي نمايند وقتي نوبت به محمد رسيد، ديدم پسری با پوست سياه گوشه کلاس نشسته است. و با صدايي بلند خودش را معرفي کرد. اما وقتي دانش آموزی با صداي بلند خودش را معرفي مي کرد. محمد از من می خواست که به او بگويم با صداي پايين خودش را معرفي نمايد چون من حوصله سروصداي آنها را ندارم. و اگر کسي حرف مي زد محمد او را مسخره مي کرد يا با او دعوا مي کرد و مي گفت صداي شما سر من را به درد مي آورد.
براي اينکه بيشتر با او آشنا شوم رفتارهاي او را زير نظر گرفتم. براي پي بردن به واقعيت مسئله، مادر ايشان به آموزشگاه دعوت گرديد. مادر محمد زني کم سن و سال و بي خيال بود. و براي فرزندش چندان اهميتي قائل نبود و با بي خيالي به رفتارهاي محمد نگاه مي کرد. به مادر محمد گفتم آيا براي درمان سردرد محمد او را به پزشک برده اند. ايشان جواب داد که فرزندش را چندين بار به پزشک برده اند ولي آنان نتوانستند او را معالجه نمايند. و ضمناً مادر محمد تذکر داد که وقتي هوا سرد است در زنگ تفریح محمد به بيرون نرود و کلاهش را نيز از سرش بيرون نياورد چون دچار سردرد مي شود. از او پرسيدم رفتار و اخلاق محمد در خانه چطور است؛ ايشان گفت: خانم او خيلي بد اخلاق است به حرف گوش نمي دهد؛ خلاصه از دست او خسته شده ايم. از او خواستم که همکاري لازم رادر مورد اصلاح رفتارهاي پسرش با ما بکند ولي ايشان گفت: به من مربوط نيست. لطفاً من را ديگر به مدرسه دعوت نکنيد. چون رفتارهاي او اصلاح نمي شود. از دعوت من به مدرسه نيز ناراحت شده بود. بنابراين متوجه شدم که نمي توانم به کمک ايشان اميدوارم باشم. با توجه به اطلاعات بدست آمده سوالات زير براي رفع مشکل محمد در ذهن من ايجاد گرديد.
براي گردآوري اطلاعات روشهاي متعددي وجود دارد؛ با توجه به موضوع پژوهش، به نظر مي رسد که ما مجبور باشيم از چند روش به صورت ترکيبي براي جمع آوري اطلاعات استفاده نماييم. در اين پژوهش روشهاي مشاهده، مشاهده مشارکتي و مصاحبه را انتجاب نموديم. از طريق مشاهده رفتارهاي محمد را زير نظر گرفته واطلاعات لازم در مورد محمد بد ست مي آمد و از طريق مشاهده مشارکتي تغیيراتي که در نتيجه ارتباط با من ايجاد مي گرد يد وتا ثيراتي که متغيرها، بر ايشان مي گذاشت مورد مشاهده قرار گرفت. به نظر مي رسد از طريق اين روشها اطلاعات لازم در مورد محمد بدست مي آمد و ما هر چه بيشتر با خصوصيات اخلاقي ورفتاري ايشان آشنا مي شديم تا بتوانيم مشکلات محمد را حل نمائيم.
ابتدا رفتارهاي محمد را زير نظر گرفته وبه دقت مشاهده مي شد. وقتي براي اولين بار به کلاس رفتم از فراگيران خواستم خودشان را معرفي نمايند. وقتي به محمد رسيدم ديدم دانش آموزی با پوست تيره، کثيف، با کلاه وروسري در گوشه کلاس نشسته است. با صداي بلندي خود را معرفي نمود. به طوري که با اين کار خود ديگر دانش آموزان را نيز متوجه خود ساخت. و وقتي ديگر دانش آموزان خود را معرفي مي کردند محمد به شکلي مي خواست آنها را مسخره نمايد. وقتي ديگر دانش آموزان در اوقات فراغت با يکديگر صحبت مي کردند ايشان مي گفت که صدا نکنيد. من حوصله سرو صداي شما را ندارم و سرم را به درد مي آوريد. محمد با ديگر دانش آموزان دعوا مي کرد ودانش آموزان دائماً از او نزد من شکايت مي کردند. وقتي در روي تخته مطلبي مينوشتم محمد صداي حيوانات را در مي آورد. و به ديگر دانش آموزان اذ يّت ميکرد.
بطوريکه محمد نظم کلاس را بر هم مي زد ودرچنين محيطي آموزش امکان پذ ير نبود. ابتدا احساس کردم شايد ضعف از خودم باشد که ايشان اينچنين مي کند. سپس مادر ايشان را به مدرسه دعوت نمودم. از او پرسيدم رفتار محمد در خانه چگونه است؟ ايشان گفت: که خانم ما از دست او به تنگ آمده ايم. به حرف های ما گوش نمي دهد. بد اخلاق است. به در سهايش توجه نمي کند. به زور او را به حمّام مي بريم ودر نهايت گفت: که خانم ايشان بيماري سردرد دارد و هنگاميکه هوا سرد است بهتر است که در زنگ تفریح در کلاس بماند. از ايشان پرسيدم که آيا براي درمان سردرد ايشان اورا به پزشک برده ايد؟ ايشان جواب داد که چند ين بار برده ايم ولي خوب نشده است.
وقتي به خاطر کار نابهنجارش به او تذکر مي دادم ايشان با لحن بدي به من جواب مي داد. يک روز از اوخواستم که به خاطر بي ادبي اش نسبت به من، از من معذرت بخواهد ولي ايشان معذرت نخواست هر چه اصرار کردم فايده اي نکرد و ايشان مغرورانه به من نگاه مي کرد اورا به نزد مدير مدرسه فرستادم ولي حرفهاي مدير نيز در او تاثيري نکرده بود! ناخودآگاه از ذهنم خطور کرد که اين بچه تقصيري ندارد! بلکه روابط غلط خانوادگي، محمد را به اين شکل بار آورده است در واقع ايشان داراي مشکل رفتاري ورواني است که بايد حل شود. ابتدا مسئله را با يکي از روانشناسان علی آباد در ميان گذاشتم و ايشان راهنمايي هاي لازم را جهت حل مشکل ارائه نمود. سپس با دو تن از مشاورين علی آباد در اين زمينه مشورت کردم اينها نيز راهنمايهاي لازم را عرضه داشتند. بعد به د نبال کتابهاي روانشناسي اختلالهاي رفتاري، روانشناسي رشد، روابط انساني در آموزشگاه و تحقيقاتي که در اين زمينه انجام گرفته بود مورد مطالعه قرار دادم تا ببينم مشکل را چگونه مي توانم حل نمايم. در واقع من خودم را چگونه تغيير دهم تا رفتارهاي محمد تغيير کند. محمد دانش اموزی است که رفتارهاي ايشان مغاير با مقررات کلاس مي باشد. از جمله مشاهدات و اطلاعات بدست آمده در زير ارائه مي گردد:
محمد هر روز دانش آموزان را مسخره مي کند.
محمد هر روز با دانش آموزان دعوا مي کند.
محمد معمولاً احساس سردرد مي کند.
محمد معمولاً در کلاس صداي حيوانات را در مي آورد.
محمد در خانه و مدرسه بد اخلاق است.
محمد از نظر درسي ضعيف است.
محمد بي حوصله است.
روابط والدين با محمد غلط بوده است.
...
مبلغ قابل پرداخت 12,000 تومان
برچسب های مهم
فارسی ساز Watch Dogs Legion نسخه PS4 ... ...
فارسی ساز Bioshock Remastered ... ...
عنوان مبحث: سوالات نهاد مبحث تاریخ پیامبر اسلام (بخش اول) همراه با پاسخ شامل: 5 جلسه تعداد صفحات: 6 سوالات و جواب ها بصورت تایپ شده با فونت استاندارد می باشد که قابلیت سرچ در زمان آزمون را دارد سوالات ترم جدید همراه با پاسخ برای نمره 20 فرمت: pdf ... ...
دانلود بسته آماده چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما آیا همیشه دنبال منبعی مطمئن و با طراحی حرفهای برای محتوای فرهنگی بودهاید؟آیا دغدغه تأمین محتوا مطابق با مسائل روز را داشتهاید؟آیا دوست داشتید در فعالیتهای فرهنگی مشارکت کنید، اما نیاز به محتوای آماده داشتید؟ مسجدنما، ... ...
فارسی ساز Bioshock Remastered 2 ... ...
دانلود بسته آماده چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما آیا همیشه دنبال منبعی مطمئن و با طراحی حرفهای برای محتوای فرهنگی بودهاید؟آیا دغدغه تأمین محتوا مطابق با مسائل روز را داشتهاید؟آیا دوست داشتید در فعالیتهای فرهنگی مشارکت کنید، اما نیاز به محتوای آماده داشتید؟ مسجدنما، ... ...
دانلود بسته آماده چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما آیا همیشه دنبال منبعی مطمئن و با طراحی حرفهای برای محتوای فرهنگی بودهاید؟آیا دغدغه تأمین محتوا مطابق با مسائل روز را داشتهاید؟آیا دوست داشتید در فعالیتهای فرهنگی مشارکت کنید، اما نیاز به محتوای آماده داشتید؟ مسجدنما، ... ...
دانلود بسته آماده چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما آیا همیشه دنبال منبعی مطمئن و با طراحی حرفهای برای محتوای فرهنگی بودهاید؟آیا دغدغه تأمین محتوا مطابق با مسائل روز را داشتهاید؟آیا دوست داشتید در فعالیتهای فرهنگی مشارکت کنید، اما نیاز به محتوای آماده داشتید؟ مسجدنما، ... ...
جزوه عالی و کامل تایپ شده تحلیل سازه 1 + فایل های همراه آماده برای دانلود است. مشخصات جزوه دانشگاه: اراک استاد: دکتر زکیان فایل های همراه: منبع، تمرین ها و جواب ها، امتحان پایانی، ویس و .... کیفیت: عالی دانلود نمونه ... ...
هواشناسی شاخهای از علوم جوی است که شامل ماهیت و فیزیک اتمسفری با هدف تمرکز بر پیشبینی هوا است. مطالعهٔ هواشناسی به هزاران سال قبل برمیگردد اما فرایندهای اصلی در این زمینه تا قرن ۱۸ انجام نشده بود. در قرن ۱۹ فرایندهای نسبتاً کمی در این زمینه بعد از شبکههای مشاهدهٔ هوا که ... ...
نمونه سوالات تستی اندیشه اسلامی2- جدید - جمعی از نویسندگان این فایل نمونه سوالات تستی کتاب اندیشه اسلامی2 با توجه به اخرین تغییرات کتاب می باشد. فایل در برگیرنده تمامی مطالب کتاب به صورت فصل به فصل به همراه پاسخنامه کلیدی می باشد . تعداد 350 تست به صورت فصل به فصل در ... ...
پاورپوینت درس یازدهم تاریخ تحلیلی صدر اسلام مواجهه یهودیان با حکومت نبوی فرمت فایل : pptx قابل ویرایش تعداد اسلاید : 28 ویژگی فایل : این پاورپوینت شامل تمامی متن درس به همراه فعالیت ها و پژوهش ها و ... می باشد. این پاورپوینت منطبق با اخرین تغییرات کتاب با استفاده از ... ...
پاورپوینت درس سیزدهم اندیشه اسلامی(2) چیستی و مبانی ولایت فقیه فرمت فایل : pptx قابل ویرایش تعداد اسلاید : 23 ویژگی فایل : این پاورپوینت شامل تمامی متن درس به همراه فعالیت ها و پژوهش ها و ... می باشد. این پاورپوینت منطبق با اخرین تغییرات کتاب با استفاده از افکت ها ، ... ...
کتاب "هنر و معماری اسلامی" نوشته رابرت هیلن برند، یک منبع معتبر و جامع برای درک عمیقتر از زیباییها و ظرافتهای هنری و معماری در فرهنگ اسلامی است. این اثر با تحلیل دقیق جزئیات و سبکهای مختلف، الهامبخش پژوهشگران و علاقهمندان به تاریخ هنر محسوب میشود. مطالعه ... ...
این فایل پاسخ تمامی سوالات مبحث تفسیر آیت الکرسی می باشد. تعداد جلسات : 4 فایل منطبق با اخرین تغییرات سوالات می باشد و با استفاده از آن نمره 20 را در همه جلسات این آزمون کسب خواهید کرد . ...
عنوان مبحث: سوالات نهاد مبحث بازخوانی وصیت امام خمینی همراه با پاسخ شامل: 3 جلسه تعداد صفحات: 5 سوالات و جواب ها بصورت تایپ شده با فونت استاندارد می باشد که قابلیت سرچ در زمان آزمون را دارد سوالات ترم جدید همراه با پاسخ برای نمره 19 به بالا فرمت: pdf ... ...
عنوان پاورپوینت درسی: دانلود پاورپوینت اگر جنگل نباشد درس 16 فارسی پایه سوم دبستان فرمت: پاورپوینت ppt تعداد اسلاید: 14 همراه با فایل صوتی پاورپوینت قابل ویرایش با محیط حرفه ای منطبق با آخرین تغییرات مطالب و رئوس کتاب درسیبکارگریی تم، افکت ها، ... ...
عنوان مبحث: سوالات نهاد مبحث از خلفا تا ولایت و شهادت حضرت علی همراه با پاسخ شامل: 7 جلسه تعداد صفحات: 9 سوالات و جواب ها بصورت تایپ شده با فونت استاندارد می باشد که قابلیت سرچ در زمان آزمون را دارد سوالات ترم جدید همراه با پاسخ برای نمره 20 فرمت: pdf ... ...
نوع فایل: power point فرمت فایل: pptx قابل ویرایش تعداد اسلایدها: 26 اسلاید تصویری از پاورپوینت: این پاورپوینت آموزشی، جذاب، قابل ویرایش، کاملا منطبق با کتب درسی و با تعداد اسلاید ذکر شده تهیه و تنظیم شده است. با بکارگیری نمودار ها ، تصاویر جالب و جذاب و دسته ... ...
این فایل پاسخ تمامی سوالات مبحث دفاع مقدس می باشد. تعداد جلسات : 9 فایل منطبق با اخرین تغییرات سوالات می باشد و با استفاده از آن نمره 20 را در همه جلسات این آزمون کسب خواهید کرد . ...
پاسخ سوالات آخر هر فصل کتاب تاریخ تحلیلی صدر اسلام این فایل جواب سوالات فصل به فصل کتاب تاریخ تحلیلی صدر اسلامدکتر روحانی و جان احمدی است . فایل در برگیرنده تمامی سوالات کتاب به صورت فصل به فصل به همراه پاسخ مناسب می باشد . همچنین این فایل مناسب استادان برای طرح سوالات ... ...
عنوان مبحث: سوالات نهاد مبحث اسلام و سکولاریزم همراه با پاسخ شامل: 5 جلسه تعداد صفحات: 10 سوالات و جواب ها بصورت تایپ شده با فونت استاندارد می باشد که قابلیت سرچ در زمان آزمون را دارد سوالات ترم جدید همراه با پاسخ برای نمره 19 به بالا فرمت: pdf اهداف ... ...
نام فایل : ریاضی ششم تقسیم اعداد اعشاری بر عدد طبیعی فرمت : .pptx تعداد صفحه/اسلاید : 0 حجم : 730 کیلوبایت خطا در خواندن اطلاعات فایل ... ...
عنوان کتاب: هیچ دوستی به جز کوهستان نویسنده: بهروز بوچانی گوینده: نوید محمدزاده فرمت فایل ها: mp3 تعداد فایل ها: 20 حجم کل فایل ها: 195 مگابایت مدت زمان پخش: 10 ساعت و 38 دقیقه زبان: فارسی توضیحات: «بهروز بوچانی» با انتشار کتاب «هیچ دوستی به جز کوهستان» ... ...
اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.
ایجاد وب سایت یامحبوب ترین ها
پرفروش ترین ها
پر فروش ترین های فورکیا
پر بازدید ترین های فورکیا